וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל חשוד בהדלפת עשרות מבצעים של צה"ל לימין הקיצוני

23.3.2015 / 16:34

אלעד יעקב סלע, חייל בן 25 בשירות סדיר בחטיבת עציון, נעצר בחשד שמסר לפעילי ימין פרטים דוגמת מעצרים מתוכננים בהתנחלויות, ככל הנראה במטרה לסכל אותם. מעצרו הוארך ביומיים ובקרוב יוגש נגדו אישום. "חשף כוחות במארב"

מאחז גבעת אסף. יהושע בריינר
חייל צה"ל מתצפת על מאחז בשומרון. למצולם אין כל קשר לכתבה./יהושע בריינר

חייל צה"ל בשירות הימין הקיצוני: רב-טוראי אלעד יעקב סלע, חייל בן 25 בשירות סדיר בחטיבה המרחבית עציון נעצר בחשד שהעביר מידע לגורמי ימין על פעולות מתוכננות של צה"ל, במטרה לחבל בתכניות הצבא. רב"ט סלע, תושב ההתנחלות בת עין בגוש עציון, שמשרת במסגרת פרויקט "שחר" לגיוס חרדים, נעצר לפני כשבועיים, ובקרוב צפוי נגדו כתב אישום. היום הוארך מעצרו בארבעה ימים.

החשדות נגדו התגברו בעקבות מקרה שאירע יום לפני מעצרו בבת עין. כוחות צה"ל, שבאו להתנחלות על מנת לאתר חשודים בתקיפת פלסטינים, הותקפו על ידי פעילי ימין שחיכו להם. בעקבות זאת הבינו בצבא שהמתנחלים ידעו על הפעולה המתוכננת, וכי כנראה יש בגזרה "חפרפרת" שהדליפה את המידע. לאחר חקירה מאומצת נעצר סלע, על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ש"י ביחידה לפשיעה לאומנית.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
"שלום, בא לך לעשות כיף?": נעצר חשוד באונס של כמאה ילדות
כחלון איתו, לפיד נמנע: לנתניהו יש 61 ממליצים
צפו בח"כ לעתיד אורן חזן חוגג בקזינו שניהל בבולגריה

"העביר בניגוד לחוק מידע מסווג"

במהלך החקירה עלה כי סלע העביר עשרות פעמים מידע על התנהלות כוחות הצבא ומידע על פעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. עוד הדליף כאמור תכניות על מעצרים של פעילי ימין החשודים בפעילות לאומנית.

אתמול הועבר תיק החקירה בעניינו למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) והיום הוגשה הצהרת תובע לבית הדין הצבאי ביפו במהלך הדיון בהארכת מעצרו. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בחשדות המיוחסים לו. לדברי גורם במחוז ש"י, "החשוד העביר בניגוד לחוק מידע מסווג לאזרחים, שאסור לו להיות חשוף אליו". עוד אמר, כי במספר מקרים העברת המידע חיבלה בפעילות, וחשפה כוחות במארב או בדרכם לביצוע מעצרים. מדובר בעשרות מקרים שבהם הוא העביר מידע מודיעיני ומבצעי לגורמי ימין קיצוניים".

עוד נודע לוואלה חדשות כי לפחות שני אזרחים, שחשודים בקבלת המידע, נחקרו בפרשה. הראיות נגדם נבחנות בימים אלו, וייתכן שיוגש נגדם כתב אישום בקרוב.

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע המדובר מתוחקר בימים אלה על ידי משטרת ישראל בשיתוף מצ"ח. בסיומה יועברו ממצאיה לחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

עו"ד עדי קידר שייצג את החייל מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "המשך מעצרו של החייל הינו מיותר והיגררות החקירה תוך בקשות מעצר נוספות מצביעה על כך ביתר שאת".

(עדכון ראשון: 13:07)

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully