וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הזמינו את נתניהו לנאום בהלוויה שלי"

הסעודה השנתית של כתבי הבית הלבן סיפקה הזדמנות נוספת לנשיא אובמה להפגין את כישורי ההומור שלו. "אני מרגיש משוחרר בגלל המסאז'ים של ג'ו ביידן", אמר לקהל המריע

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הבית הלבן, עריכה: גדי וינסטוק

"אני נראה זקן כל-כך, עד שיו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר כבר הזמין את נתניהו לנאום בהלוויה שלי" - כך התבדח לפנות בוקר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במופע ההומור השנתי, בסעודת כתבי הבית הלבן.

בנאומו, התלוצץ אובמה על הסערה התקשורתית שהתעוררה לאחרונה בשל התקרית האינטימית בין סגן הנשיא ביידן לרעייתו של שר ההגנה, אשטון קרטר, ואמר לקהל כי הוא מרגיש רגוע ומשוחרר יותר מאי פעם "הודות לעיסויי הכתפיים של ג'ו ביידן". "זה כמו קסם", אמר, "כדאי לכם לנסות אחד כזה. אה, כבר ניסיתם?".

הנשיא האמריקני הקדיש חלק נרחב מנאומו כדי ללעוג על שורת הרפובליקנים, המבקשים להתמודד על הנשיאות בשנה הבאה. הוא ציין כי הסנאטור טד קרוז השווה את עצמו לגלילאו, ואמר: "גליליאו האמין שהעולם חג סביב השמש, אבל טד קרוז מאמין שכדור הארץ סובב את טד קרוז". בנימה של ביקורת עצמית, הוסיף אובמה: "כשאדם שמופיע על כרזת 'תקווה' טוען שאתה אגואיסט, יש לך בעיה".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בסעודת כתבי הבית הלבן – וושינגטון, 26 באפריל 2015. GettyImages
אובמה בסעודת כתבי הבית הלבן, לפנות בוקר/GettyImages

אובמה התייחס גם לפרשת המיילים הרודפת את המתמודדת לנשיאות הילרי קלינטון, ואמר כי הוא מוטרד יותר מהתמונות שהועלו לחשבון האינסטגרם שלה, ועל הצגים באולם הועלו תמונות פרודיות של קלינטון מתהוללת בחברת חתולים.

בנאומו, אובמה עקץ גם את סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני, שאמר לאחרונה כי "ברק אובמה הוא הנשיא הגרוע ביותר שראיתי בימיי". אובמה אמר כי "זה מעניין, כי דיק צ'ייני הוא הנשיא הגרוע ביותר שראיתי בימיי", בהתייחסו להשפעה הרבה שיוחסו לצ'ייני על הנשיא הקודם, ג'ורג' בוש.

סעודת כתבי הבית הלבן נערכת מדי שנה בוושינגטון, כדי לגייס כסף למלגות עבור עיתונאים צעירים. בנימה רצינית יותר, אמר אובמה בנאומו כי עיתונאים ברחבי העולם נתונים לסכנה גדולה במילוי תפקידם ונכלאים שלא בצדק, וקרא לשחרורו של כתב ה"וושינגטון פוסט", ג'ייסון רזאיאן. "ג'ייסון כלוא בטהראן זה תשעה חודשים, רק בגלל שכתב על התקוות והפחדים של העם האיראני", אמר אובמה, וציין כי אמר לאחיו של רזאיאן, עלי, כי לא ינוח עד שישיב את ג'ייסון לביתו ולמשפחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully