וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: כתב "הוושינגטון פוסט" יועמד בפני משפט

14.1.2015 / 23:36

סוכנות הידיעות אירנ"א דיווחה כי ג'ייסון ראזיאן, שעצור במדינה מאז יולי, יעמוד לדין בבית הדין המהפכני. לא דווח מה האישומים נגדו ומתי יחל משפטו. שר החוץ זריף: "מקווה שהנושא ייפתר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

ג'ייסון ראזיאן, כתב "הוושינגטון פוסט" שעצור באיראן במשך החודשים האחרונים יעמוד בפני משפט – כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות אירנ"א. עם זאת, לא נמסר מה האישומים נגדו. שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף התייחס לסוגיה אחרי פגישתו עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי וטען כי הוא מקווה שהעניין "יכול להיפתר".

הסוכנות ציטטה את התביעה בטהראן שלפיה ראזיאן, שעומד בראש המשרד של העיתון במדינה מאז 2012, הואשם ויישפט בפני בית הדין המהפכני. בית הדין עוסק לרוב בתיקים רגישים הקשורים לסוגיות ביטחוניות, אך לא נמסר מתי יתחיל משפטו של ראזיאן, שמחזיק באזרחות אמריקנית ואיראנית ועצור מאז חודש יולי האחרון. "הוושינגטון פוסט" ואמו של ראזיאן מפצירים בשלטונות במדינה לשחרר אותו.

עוד ידיעות בעולם
הפיגוע במרכול הכשר: פורסמו תמונות של מצלמות האבטחה
הבחירות ביוון: מפלגת השמאל הקיצוני מובילה בסקרים
טורקיה: בית משפט חסם אתרים שהציגו השער של "שרלי הבדו"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף נפגש עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בז'נבה במסגרת השיחות על הגרעין האיראני, 14 בינואר 2015. רויטרס
שר החוץ של איראן זריף ומקבילו האמריקני קרי בפגישתם בז'נבה, היום/רויטרס

"אנחנו עדיין לא יודעים במה מואשם הכתב שלנו ג'ייסון ראזיאן, אך אנו מקווים שהפניית המקרה שלו לבית המשפט מייצגת שלב חדש בדרך לשחרורו המידי", נמסר מהעורך הראשי של העיתון מרטין ברון. "הצעד הזה מעניק הזדמנות למערכת המשפט של איראן להפגין את יושרתה ואת עצמאותה בכך שתקבע שהאישומים הללו הם חסרי בסיס. אנחנו קוראים לאיראן לפרסם את האישומים נגדו ולאפשר לו להיפגש עם עורך דין".

זריף, כאמור, התייחס אף הוא למקרה של ראזיאן ואמר לעיתונאים בז'נבה כי "נצרך להמתין להתקדמות במשפט, אבל אנחנו ננסה לספק את כל העזרה ההומניטרית שאנחנו יכולים". לדבריו, "אנחנו מקווים שהסוגיה הזאת תיפתר, אבל לרוע המזל יש עניינים משפטיים שעל מערכת המשפט להתמודד איתם". לא נמסר עם הנושא עלה בפגישה בין זריף לקרי, שדנו על תכנית הגרעין של איראן בסבב שיחות נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully