וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות ביוון: מפלגת השמאל הקיצוני מובילה בסקרים

14.1.2015 / 21:26

11 ימים לפני בחירות הבזק במדינה, סיריזיה מובילה ב-3% על מפלגת השלטון השמרנית של ראש הממשלה אנטוניס סמארס. המפלגה מתנגדת להסכם החילוץ וזכייתה עלולה לגרום ליציאת יוון מהאיחוד האירופי

אלכסיס ציפראס, יו"ר מפלגת השמאל הקיצוני סיריזיה ביוון, בכינוס של המפלגה באתונה, 03 בינואר 2015. רויטרס
יו"ר מפלגת סיריזיה, אלכסיס ציפראס, בעצרת בחירות בתחילת החודש/רויטרס

מפלגת השמאל הרדיקלי (סיריזיה) ביוון המתנגדת להסכם החילוץ הכלכלי מובילה בסקרים על מפלגת השלטון השמרנית – כך עולה מסקר שפורסם היום (שלישי), קצת יותר משבוע לפני הבחירות המוקדמות לפרלמנט. בחירות הבזק ב-25 בינואר נקבעו בעקבות כישלון הפרלמנט לבחור נשיא חדש לאחר שלושה ניסיונות.

מפלגתו של אלכסיס ציפראס מובילה ב-3% על מפלגת הדמוקרטיה החדשה של ראש הממשלה אנטוניס סמארס – עלייה של 0.3% מסקר דומה שנערך מוקדם יותר החודש. סיריזה, שהבטיחה לבטל את צדי הצנע שנכפו על המדינה במסגרת הסכם החילוץ עם הטרויקה - האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק האירופי המרכזי. סיריזיה זוכה על פי הסקר ב-30.2% מקולות הבוחרים לעומת %27.2 שלהם זוכה מפלגת השלטון.

זכייתה של סיריזיה עלולה לגרום ליציאתה של יוון מהאיחוד האירופי ולמשבר כלכלי ביבשת בעקבות חובותיה הגדולים של המדינה. ציפראס הציע לכנס ועידה דומה לזאת שכונסה בלונדון בשנת 1953, אז הסכימו מעצמות המערב לחתוך את חובותיה של מערב גרמניה ב-50%. בחודש שעבר קרא ציפראס לעולם לבצע "רגע דומה של סולידריות" עם אתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully