וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה לא מתכוון להזמין את נתניהו לביקור בוושינגטון בקרוב"

נשיא ארצות הברית נשאל על ידי מנהיגי שדולות ותורמים יהודים אם ייפגש עם ראש הממשלה, והבהיר, לדבריהם: "עוד לא". לדברי אובמה, פגישה כזו תהיה הזדמנות לנתניהו להביע ביקורת פומבית על הסכם הגרעין המסתמן. כיצד הבית הלבן בכל זאת מחזר אחר ירושלים?

צילום: רויטרס, לע"מ עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס

(אובמה: "נתניהו לא הציע חלופה טובה להסכם עם איראן")

בשבוע שעבר, במהלך פגישתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם מנהיגי שדולות ותורמים יהודים בבית הלבן, הנשיא הבהיר כי לפחות עד ל-30 ביוני, תאריך היעד לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות, הוא לא יזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור רשמי בוושינגטון. הפגישה התקיימה בדלתיים סגורות, אולם גורם המעורה בפרטיה מסר היום (חמישי) לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי אובמה מסר למנהיגים היהודים כי בשלב זה, הוא יסתפק בשיחות טלפון עם ראש הממשלה.

הפגישה בבית הלבן נועדה להבהיר לקהילה היהודית את מחויבותו של ממשל אובמה לישראל, בצל שיחות הגרעין והביקורת עליהן מירושלים. כשנשאל על ידי אחד הנוכחים אם יזמין בקרוב את נתניהו לביקור רשמי, ענה אובמה, על פי הדיווח: "עוד לא". לטענתו של הנשיא, פגישה כזו תסתיים ככל הנראה בביקורת פומבית מצד נתניהו על מדיניותו של אובמה, ובמיוחד על הסכם הגרעין המסתמן.

עוד בוואלה חדשות:
הבית הלבן: "אובמה יראה לעולם שהברית עם ישראל היא החזקה ביותר"
נתניהו חזר לרשימת מאה המשפיעים של "טיים": "צודק, אך חרדתי"
אף פעם לא היינו עצמאיים לגמרי - וכנראה שגם לא נהיה

ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
"נסתפק בשיחת טלפון". אובמה בביקור בישראל עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

עם זאת, הבית הלבן ממשיך במאמצים לשקם את היחסים עם ישראל. השתתפותו של סגן הנשיא ג'ו ביידן בחגיגות לציון יום העצמאות הישראלי בוושינגטון היא רק צעד אחד שנועד להראות לציבור האמריקני והישראלי כי הממשל נותר לצדה של ישראל. העובדה שהאירוע מאורגן על ידי השגריר הישראלי רון דרמר, שנודע כמקורבו של נתניהו ושמו נקשר בסערת נאום ראש הממשלה בקונגרס, רק מדגישה את המסר מצד הבית הלבן. זאת, לצד פעולות לגיוס תמיכה להסכם הגרעין מצד ארגונים יהודיים בארצות הברית ומצד חברי קונגרס שנודעו בתמיכתם לישראל.

דניאל קורצר, שגריר ארצות הברית לשעבר בישראל ובמצרים, הסביר בשיחה עם "ניו יורק טיימס" כי "הממשל הנוכחי פרגמטי, והסוגיה שנמצאת כעת על השולחן היא יצירת תנאים שיובילו להשלכות סבירות, במקרה שיושג הסכם עם איראן". לדבריו, "היה רגע שבו ניתן היה לתהות אם הכעס הפך למדיניות, אבל הם התעשתו ואמרו, 'טוב, הבהרנו את הנקודה, הגיע הזמן להמשיך הלאה'".

אחד מהמשתתפים בפגישה בבית הלבן עם הנשיא אובמה בשבוע שעבר הוסיף: "הייתה עליה פתאומית באק"ג, בשל דבריו של נתניהו סביב הבחירות, אבל זה מרגיש שהדופק החל להירגע". אובמה ובכירים נוספים בוושינגטון הביעו ביקורת חריפה על התבטאותו של ראש הממשלה ביום הבחירות, בנוגע לשיעורי הצבעה גבוהים בקרב אזרחי ישראל הערבים. זאת, כשטרם שככה הסערה סביב הגעתו של נתניהו לנאום בקונגרס האמריקני, ללא תיאום עם הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully