וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חזר לרשימת מאה המשפיעים של "טיים": "צודק, אך חרדתי"

16.4.2015 / 17:57

לאחר היעדרות מהרשימה היוקרתית, ראש הממשלה קיבל מקום של כבוד, לצד מנהיגים ואנשי רוח. אהוד ברק התבקש לכתוב דברים לכבודו: "עם הזמן, הוא פיתח אורך מחשבה פסימי, פסיבי וחרדתי"

ארץ הליכוד. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"הוא היה נחוש, אפקטיבי וממוקד, אופי לא משתנה"/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

לאחר שנתיים של היעדרות, ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר לרשימת מאה האישים המשפיעים ביותר בעולם של כתב העת האמריקני "טיים". הרשימה השנתית פורסמה היום (חמישי), וראש ממשלת ישראל נכלל בקבוצה של כ-20 מנהיגים פוליטיים מרחבי העולם שזכו למקום של כבוד ברשימה היוקרתית.

שר הביטחון לשעבר בממשלתו של נתניהו וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, נתבקש על ידי כתב לכתוב דברים לכבודו של נתניהו. ברק שיבח את נתניהו על עמדתו העקרונית בסוגיה האיראנית, אך הזהיר מפני הנטייה של נתניהו, כך לדברי ברק, להימנע מקבלת החלטות קשות. "הוא היה נחוש, אפקטיבי וממוקד", כתב ברק, "אופי לא משתנה". הוא הוסיף כי הכינוי "פחדן עלוב" ("chickenshit"), שיוחס לנתניהו מפי גורם בכיר בבית הלבן, "אינו מדויק". עם זאת, ברק הוסיף כי "עם הזמן, הוא פיתח אורך מחשבה פסימי, פסיבי וחרדתי".

עוד בוואלה חדשות:
נתניהו לפוטין: מכירת מערכות S-300 לאיראן פוגעת בביטחון האזור
האם יוסדר בחוק תקציב לאיפור ולביגוד אשת ראש הממשלה?
דעה | המהלך הקריטי שנתניהו ואובמה צריכים לעשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל במלון המלך דוד, ירושלים. פברואר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"בנימין נתניהו נמנע מכל יוזמה". נתניהו ומרקל/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"בנימין נתניהו נמנע מכל יוזמה", כתב ברק, "הוא צודק באופן בסיסי לגבי השכונה שלנו, אבל הוא נכשל לעתים בניצול הזדמנויות, ובנושא הפלסטיני הוא מתעלם בבוטות מהמדרון החלקלק שמצפה לישראל בדמות מדינה דו-לאומית". לדבריו, "כדי להשאיר חותם, נתניהו חייב לאחות את הפצעים שיצר הקמפיין שלו, לשקם את מערכת היחסים עם הנשיא אובמה, להילחם קשות – בעיקר מאחורי דלתיים סגורות – למען מדיניות קשוחה יותר כלפי איראן, וליצור ברית עם הגורמים המתונים באזור נגד הטרור ונגד איראן". ברק חתם את דבריו במילים: "נדרשות פעולות אמיצות, לא רק מילים".

ההופעה הקודמת של נתניהו ברשימה היוקרתית הייתה בשנת 2012, ובשנה שלאחר מכן, דווקא שר האוצר דאז יאיר לפיד ייצג את הממשלה הישראלית. מלבד נתניהו, הרשימה הנוכחיות כוללת מנהיגים מרחבי העולם, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא סין שי ג'ינפינג, מלך ערב הסעודית החדש סלמאן, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ניגריה הנבחר מוחמדו בוהארי. גם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, מופיע ברשימה, ככל הנראה בשל תפקידו המרכזי בשיחות הגרעין עם המעצמות.

ברק לא היה המנהיג היחיד שנעתר לבקשתם של עורכי כתב העת וכתב על אחד "המשפיעים". נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו כתב על מרקל ושיבח אותה עם עמידתה האיתנה מול פוטין, הנשיא אובמה כתב על ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון כתב על מקבילו העיראקי חיידר עבאדי, ואילו את הטקסט על המלך הסעודי כתב עבדאללה מלך ירדן, שמסתמך על הסעודים רבות בתחום הכלכלי. המועמדת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון כתבת על הסנאטורית אליזבת וורן ממפלגתה, ושיבחה אותה על פועלה למען אזרחי ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קים קרדשיאן, קניה ווסט. דוברות עיריית ירושלים,
מעיר הקודש - לרשימת מאה המשפיעים. קים וקניה בירושלים, השבוע/דוברות עיריית ירושלים

מלבד המנהיגים הפוליטיים, הרשימה כללה גם את היוצר קניה ווסט ואת רעייתו קים קרדשיאן, מנכ"ל "אפל" טים קוק, השחקנית אמה ווטסון, הקומיקאית האמריקנית איימי שומר ומנחה "Last Week Tonight" ג'ון אוליבר. גם הסופרת הניגרית צ'יממנדה נגוזי אדיצ'יה, שמילותיה מופיעות בשירה של ביונסה "Flawless", מופיעה ברשימה, לצד סופרים ואנשי רוח נוספים. את הרשימה חותם האפיפיור פרנציסקוס.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully