וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל לגבי כספי המסים

הושג הסכם בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל לגבי כספי המסים, הרצוג הבהיר שלא יישב בממשלת נתניהו, רוכב אופניים התמוטט ומת בצפון ובפרקליטות המליצו להעמיד לדין את גבי אשכנזי. אלה הכותרות שעשו את השבת

עיראק: סגנו לשעבר של סדאם חוסיין נהרג כשפיקד על כוחות דאעש

עיזת איברהים א-דורי, סגנו לשעבר של מנהיג עיראק סדאם חוסיין שהוצא להורג, נהרג אתמול (שישי) בקרב בעיר חמרין במחוז סלאח א-דין שמצפון לבגדאד, כשפיקד על לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך דיווחה רשת "אל-ערביה".

לדברי מושל המחוז, א-דורי - בכיר בכוחות המורדים מאז הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003 ומנהיג מפלגת הבעת' העיראקית לאחר מותו של חוסיין - נהרג במהלך קרב שפרצו בין כוחות הביטחון העיראקים המגובים בלוחמי מיליציה השיעית שיעים לבין אנשי דאעש. המושל הוסיף כי א-דורי היה "המוח מאחורי דאעש בעיראק", וכי הריגתו היא מכה קשה לארגון הטרור הסוני. "תהיה לזה השפעה עליהם, יהיה שבר בקרבם", הוסיף. לדבריו, דגימת DNA נלקחה מהגופה ונשלחה לבדיקה כדי לוודא את זהותה באופן מוחלט. דובר מפלגת הבעת' הכחיש את הדיווחים.

דאעש פוצץ מכונית תופת ליד קונסוליית ארה"ב בצפון עיראק; 3 נהרגו

מכונית תופת התפוצצה אתמול מחוץ לקונסוליה האמריקנית בעיר ארביל, בירת המחוז הכורדי האוטונומי שבצפון עיראק. על פי כלי התקשורת הכורדיים, שלושה בני אדם נהרגו. מנגד, ראש העיר טען כי אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו. ככל הנראה, בין הפצועים שוטרים ואזרחים. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הצהיר כי הוא עומד מאחורי הפיגוע באמצעות חשבון טוויטר המזוהה עמם.

"מכונית תופת התפוצצה מחוץ לכניסה לקונסוליה האמריקנית", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס. "נראה שהקונסוליה הייתה מטרת המתקפה". עדי ראייה ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס אמרו כי לאחר הפיצוץ נשמעו יריות, מה שהעלה חשד כי מדובר בניסיון פיגוע משולב. עם זאת, מסתמן שהיורים הם אנשי כוחות הביטחון הכורדים.

המחלוקת על הסנקציות: אובמה התחמק, באיראן עלו להתקפה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קיים אמש מסיבת עיתונאים בבית הלבן וסירב לענות על השאלה האם הסנקציות הכלכליות על איראן יוסרו בבת אחת לאחר חתימת הסכם הגרעין בינה לבין המעצמות, או בהדרגה. זאת, על רקע המחלוקת שעלתה לכותרות בימים האחרונים, בה דורשת טהראן את הסרתן המידית לאחר החתימה.

באיראן זיהו לאן נושבת הרוח, ואיימו כי אם הסנקציות לא יוסרו בבת אחת ובאופן מידי לאחר החתימה, ישובו להעשיר אורניום. בריאיון לערוץ טלוויזיה בפורטוגל אמר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף: "יש את נתיב העימות ויש את נתיב שיתוף הפעולה. אי אפשר קצת משניהם. אם הולכים בנתיב העימות, ארצות הברית והאו"ם ימשיכו עם הסנקציות, ואיראן תמשיך בהערכת האורניום ללא כל מגבלות. למרבה הצער, ארצות הברית החלה לאחרונה להשתמש בביטוי 'הסרה הדרגתית'".

חוות דעת בפרקליטות: ישנה תשתית להעמדת גבי אשכנזי לדין

מחוות דעת פנימיות של פרקליטות מחוז תל אביב עולה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עוזרו לשעבר ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו בפרשת הרפז - כך חשפה אמש העיתונאית איילה חסון בתכנית "יומן" בערוץ הראשון. אחד החשדות נגד הרמטכ"ל לשעבר הוא, לשון הדיווח, "הדלפת הסוד השני בחשיבותו בישראל" במסגרת תדרוכים לעיתונאים.

עוד דווח כי עדיין נדרשת השלמת חקירה על מנת להחליט אם להגיש כתב אישום נגד בועז הרפז. חוות הדעת עצמה לא הועברה עדיין ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות המדינה, שם אמורים לקבל את ההחלטה בנושא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הושג הסכם: ישראל תעביר לפלסטינים את כספי המסים

הושג הסכם בין הרשות הפלסטינית וישראל בעניין העברת כספי המיסים, במסגרתו יועברו 1.85 מיליארד שקלים באופן מידי - כך מסר הבוקר (שבת) השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח, לוואלה חדשות. לדבריו, סוכם כי ישראל תעביר את כספי המסים של הרשות של חודשי מרץ ואפריל, ללא ניכוי החובות של הרשות לחברת החשמל או כל חובות אחרות.

כספי המסים מדצמבר עד פברואר יועברו לאחר קיזוז החובות. ההסכם הושג אמש, לאחר מפגש בין השר וראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. ועדה משותפת של משרד האוצר הישראלי והפלסטיני תדון בחובות של שני הצדדים.

הרצוג: שוחחתי עם נתניהו פעמיים, אנו הולכים לאופוזיציה

על רקע הדיווחים על מגעים המתנהלים בין מפלגתו לבין הליכוד למען הקמת ממשלת אחדות, הודה היום (שבת) יו"ר המחנה המחנה, ח"כ יצחק הרצוג, כי שוחח פעמיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאז הבחירות. עם זאת, הדגיש כי השניים לא דנו בהצטרפות מפלגתו לממשלה.

"היו פניות מטעמו של נתניהו שפורסמו בימים של אחרי הבחירות, אותן דחיתי מכל וכל", אמר באירוע "שבתרבות" בתאטרון הבימה בתל אביב. "נתניהו מעדיף ורוצה ממשלת ימין צרה שתוביל אותנו למקומות מסוכנים. אמרתי עם היוודע תוצאות הבחירות שפנינו לאופוזיציה. זו לא ברירת מחדל אלא עדיפות. מקומנו באופוזיציה, נחליף את ממשלת הליכוד בעתיד, כי נתניהו יוביל את המדינה להתנגשות עם קיר, בסופו של דבר".

"שוחחתי עם ביבי פעמיים מאז הבחירות - פעם אחת ביום ההשבעה על הנושא האיראני ופעם אחת בטקס ב'יד ושם'", הוסיף. "לא דיברתי עם שליחים מטעמו וגם הוא לא שוחח עם שליחים מטעמי. בניגוד לפרסומים, לא הייתה שום פגישה חשאית ביני לבינו ולא עברו ביננו שום מסרים".

המשטרה עצרה זמר מוכר בחשד שאיים על אשתו והכה אותה

זמר מוכר תושב תל אביב נעצר היום (שבת) בחשד שנהג לאיים לאורך זמן על אשתו ולדבריה בהזדמנות אחת אף משך בידה והכה אותה. הזמר נעצר בעקבות תלונה שהגישה רעייתו למשטרת מרחב יפתח, שבה טענה כי מסכת האיומים נמשכה תקופה ארוכה. הוא מכחיש את המיוחס לו.

בכוונת המשטרה להביא את הזמר החשוד לבית משפט השלום בתל אביב, אך לא ברור לפי שעה אם תבקש לשחררו לביתו בתנאים מגבילים או להאריך את מעצרו על מנת לגבות עדויות מקרובי משפחה ושכנים.

דנינו: יש שישה עדי מדינה בפרשת השחיתות בפוליטיקה

המפכ"ל יוחנן דנינו התייחס היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ לפרשת השחיתות בפוליטיקה, שבה מעורבים גם גורמים ממפלגת ישראל ביתנו. דנינו אמר כי למשטרה יש כבר שישה עדי מדינה בתיק וכי הוא מעריך שהחקירה תסתיים באמצע או סוף החודש הבא. הוא הבהיר כי לא מדובר ב"פרשת ישראל ביתנו", אך ביקר את דבריו החריפים של יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, שטען כי "סוטי מין" מנהלים את המשטרה. בין היתר, אחת החשודות בפרשה היא סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום.

"משטרת ישראל שמה את המלחמה בשחיתות בסדר עדיפות גבוה", אמר דנינו בהתייחסותו לטענות ליברמן על כך שהחקירה החלה לפני הבחירות ונועדה לפגוע במפלגה. "פרשה 242 כל כך חמורה ורחבה, ונוגעת לכל כך הרבה אנשים. אף אחד במדינת ישראל לא היה רוצה שנמתין עד אחרי הבחירות. החלטנו לפתוח בחקירה גלויה כי מדובר באחת הפרשות החמורות ביותר", הוסיף המפכ"ל. לדבריו, המתנה עם החקירה עד אחרי הבחירות הייתה פוגעת בחקירה. "שקלנו את כל השיקולים. יש לנו כבר שישה עדי מדינה בתיק הזה. הגענו להרבה מאוד חשדות בתחום השוחד וגניבת כספי ציבור. זו לא פרשת ישראל ביתנו, אלא פרשת 242 - יש שם חשודים לא רק ממפלגת ישראל ביתנו", הבהיר המפכ"ל.

אפגניסטן: 36 הרוגים ומאה פצועים בפיגוע במזרח המדינה

36 בני אדם נהרגו ויותר מ-150 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע היום (שבת) בעיר ג'לאלאבאד, שבמזרח אפגניסטן. על פי מפכ"ל המשטרה המקומית, הפיצוץ אירע מחוץ לבנק שבו עובדי הממשלה אוספים את משכורותיהם. על פי נשיא אפגניסטן, אשרף ראני, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) עומד מאחורי הפיגוע.

המשטרה חוקרת אם היה פיצוץ נוסף לאחר שאנשים הגיעו למקום עקב הפיצוץ הראשון. חבלנים שהגיעו למקום איתרו מטען נוסף בסמוך למקום הפיגוע, שפוצץ באופן מבוקר.

"זו היה פיגוע התאבדות", אמר המפכ"ל פייסל אחמד שרזאד במסיבת עיתונאים. "הפיצוץ היה עוצמתי ופגע בהמון חנויות ומשרדים". לדבריו, "בתי החולים מתקשים לעמוד בעומס וזקוקים נואשות לתרומות דם". דובר של מושל המחוז אמר כי המחבל פוצץ אופנוע שאליו הוצמד מטען חבלה.

רוכב אופניים בן 62 התמוטט ומת באזור הכינרת

גבר בן 62 התמוטט היום (שבת) ומת במהלך רכיבה על אופניים בשטח, צפונית-מערבית ליישוב כרכום שבצפון הכינרת. לאחר איתור הנפגע בסיוע מסוק של מגן דוד אדום ואמצעים טכנולוגיים, העניקו לו חובשים ופרמדיקים טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

רוכב האופניים, תושב מרכז הארץ, התמוטט במהלך טיול שערך ככל הנראה עם רעייתו באזור. האישה התקשרה למוקד מד"א בטבריה וסיפרה כי בעלה התעלף וכי הוא "בקושי מצליח לדבר איתה". כשצוותי מד"א הגיעו למקום, התברר כי מדובר באירוע לבבי.

לא מחכים לרוסים: איראן הציגה מערכת נ"מ מתוצרתה

גורמים ביטחוניים באיראן הבהירו כי מערכת ההגנה האווירית "בוואר 373", שפותחה על ידי התעשיות הביטחוניות באיראן, תיכנס לפעולה כבר בשנה הקרובה – כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". המערכת, שהוצגה במצעד צבאי שנערך היום, דומה למערכת הטילים הרוסית S-300, שבתחילת השבוע הכריז הנשיא ולדימיר פוטין כי תועבר לאיראן.

העסקה למכירת המערכת הרוסית עוכבה במשך כמה שנים, בהתאם לסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על איראן בשל תכנית הגרעין שלה. המערכת האיראנית פותחה בעקבות עיכוב זה, אולם לאחר השלמת הפיתוח ושורה של ניסויים בשנה האחרונה, באיראן מבהירים כי המערכת תיכנס לפעולה. מפקד הכוחות הקרקעיים של איראן, אחמד רזא פורדסטן, אף טען כי ל"בוואר 373" יש יכולות מתקדמות יותר מלמקבילה הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully