וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות דעת בפרקליטות: ישנה תשתית להעמדת גבי אשכנזי לדין

לפי דיווח של איילה חסון בערוץ הראשון, נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד הרמטכ"ל לשעבר בפרשת הרפז. אחד החשדות: "הדלפת הסוד השני בחשיבותו בישראל" בתדרוכים לעיתונאים. משרד המשפטים מכחיש: "הפרסום מופרך ומוכחש לחלוטין"

צילום: שלומי גבאי, אבי כהן, גדעון צנטנר, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מחוות דעת פנימיות של פרקליטות מחוז תל אביב עולה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עוזרו לשעבר ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו בפרשת הרפז - כך חשפה אמש (שישי) העיתונאית איילה חסון בתכנית "יומן" בערוץ הראשון. אחד החשדות נגד הרמטכ"ל לשעבר הוא, לשון הדיווח, "הדלפת הסוד השני בחשיבותו בישראל" במסגרת תדרוכים לעיתונאים.

עוד דווח כי עדיין נדרשת השלמת חקירה על מנת להחליט אם להגיש כתב אישום נגד בועז הרפז. חוות הדעת עצמה לא הועברה עדיין ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות המדינה, שם אמורים לקבל את ההחלטה בנושא.

דובר משרד המשפטים, עו"ד משה כהן, הכחיש את הדברים: "הידיעה לא נכונה ואין עדיין חוות דעת. הפרקליטה שעוסקת בתיק טרם סיימה ללמוד את החומרים וטרם גיבשה את עמדתה לגבי הראיות, ועל כן הפרסום מופרך ומוכחש לחלוטין".

בחודש ספטמבר השלימה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) במשטרה את חקירת פרשת הרפז, שבמסגרתה ביצעו לכאורה שורה של בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון שורת עבירות פליליות בעקבות חשיפת "מסמך הרפז" ב-2010. על סמך ממצאי החקירה, המשטרה המליצה להעמיד לדין את גבי אשכנזי וכן שורת בכירים נוספים, בהם עוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר והפרקליט הצבאי הראשי דאז ומזכיר הממשלה היום, אביחי מנדלבליט - בגין עבירות שונות, ובהן הפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט וגילוי בהפרת חובה.

עוד בנושא פרשת הרפז:
בג"ץ למדינה: השעו את ההחלטה בעניינו של מנדלבליט
ברק על פרשת הרפז: "אשכנזי ואנשיו פעלו כעבריינים"
"בושה, דרעק, גועל נפש": תמלילי פרשת הרפז נחשפים

גבי ורונית אשכנזי במסיבתו של מנחם הורוביץ שחגג את מעברו לתל אביב מקריית שמונה, פברואר 2011. שי אוקנין
חשוד שמסר לעיתונאים מידע ברמת סיווג "סודי ביותר". אשכנזי עם אשתו רונית/שי אוקנין

במסגרת החקירה נמצא כי הרמטכ"ל לשעבר מסר לעיתונאים מידע ברמת סיווג "סודי ביותר" ומעלה במסגרת תדרוכי עיתונאים ושיחות רקע, וזאת בניגוד להנחיות ראש הממשלה ולפקודות הצבא ומבלי שיימצא שיקול ענייני מהותי המצדיק זאת. בנושא זה קבעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית בעבירות של הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה - גילוי ידיעה לאדם שאינו מוסמך לכך.

השבוע פורסם כי וינשטיין שוקל לסגור את התיק נגד מנדלבליט, וזה עתר שלשום לבג"ץ כדי שיורה ליועץ המשפטי לממשלה לקיים לו שימוע על רקע חששו שהתיק ייסגר מ"חוסר ראיות" - מה שלא ינקה את שמו לחלוטין. זאת, בניגוד להחלטה לסגור את התיק מ"חוסר אשמה". בג"ץ הורה למדינה להגיש את תגובתה עד 3 במאי, ובינתיים לא יוכל וינשטיין לקבל החלטה על סגירת התיק על בסיס שום עילה, פרט לחוסר אשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully