וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לרוסים: איראן הציגה מערכת נ"מ מתוצרתה

לקראת העברת מערכת הטילים S-300 מרוסיה, גורמים ביטחוניים באיראן הבהירו כי מערכת מקבילה בפיתוח איראני "תהיה מתקדמת יותר". שר החוץ זריף: "האיום בתקיפה לא ממשי, ומונע מכוחו של הרגל". לדבריו, "אנחנו יודעים שאין אופציה צבאית"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

גורמים ביטחוניים באיראן הבהירו כי מערכת ההגנה האווירית "בוואר 373", שפותחה על ידי התעשיות הביטחוניות באיראן, תיכנס לפעולה כבר בשנה הקרובה – כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". המערכת, שהוצגה במצעד צבאי שנערך היום, דומה למערכת הטילים הרוסית S-300, שבתחילת השבוע הכריז הנשיא ולדימיר פוטין כי תועבר לאיראן.

העסקה למכירת המערכת הרוסית עוכבה במשך כמה שנים, בהתאם לסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על איראן בשל תכנית הגרעין שלה. המערכת האיראנית פותחה בעקבות עיכוב זה, אולם לאחר השלמת הפיתוח ושורה של ניסויים בשנה האחרונה, באיראן מבהירים כי המערכת תיכנס לפעולה. מפקד הכוחות הקרקעיים של איראן, אחמד רזא פורדסטן, אף טען כי ל"בוואר 373" יש יכולות מתקדמות יותר מלמקבילה הרוסית.

עוד בוואלה חדשות:
המחלוקת על הסנקציות: באיראן מאיימים לחזור להעשיר אורניום
ארה"ב: "מכירת הנשק לאיראן מראה שרוסיה פשוט נואשת לכסף"
פוטין על מכירת S-300 לאיראן: מדוע שלא נספק נשק שכל מטרתו להרתיע?

מסיבת עיתונאים משותפת של שרי החוץ של איראן ושל אוסטרליה, טהראן, איראן, אפריל 2015. AP
זריף ובישופ, היום בטהראן/AP

בתוך כך, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, דחה את האיום האמריקני בתקיפה צבאית נגד אתרי הגרעין האיראניים, וטען כי מקורן של אזהרות כאלה הן "בכוחו של הרגל". זריף אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילתו האוסטרלית, ג'ולי בישופ, שנמצאת בימים אלה בביקור רשמי בטהראן.

"האופציה הצבאית לא קיימת ולא עובדת נגד איראן, ועדיף להפסיק לצאת בהצהרות כאלה", אמר זריף. "אנחנו לא ממש שמים לב להצהרות האלה, רק בגלל שאנחנו יודעים שאין כזו אופציה. העובדה שאנחנו עוסקים במשא ומתן מראה כי כולם מבינים שהדרך היחידה להסכם עם איראן, עוברת בהכרה בזכויותיה של איראן ובכבוד הדדי. זה יספק תשובה טובה בהרבה מהתעסקות בהרפתקנות הרת אסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האתגר החשוב ביותר הוא איראן". גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

זריף אמר את הדברים ככל הנראה בתגובה להצהרתו של יו"ר המטות המשולבים בארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, שאמר ביום חמישי כי האופציה הצבאית באיראן לא תיפגע, למרות ההחלטה הרוסית למכור לטהראן מערכת הגנה אווירית מסוג S-300. "אנחנו מכירים את הפוטנציאל של מערכת ההגנה שתימכר לאיראן ולקחנו זאת בחשבון בכל ההכנות הצבאיות שלנו", הבהיר דמפסי במסיבת עיתונאים בפנטגון.

ההכרזה הרוסית בדבר קידום עסקת ה-S-300 זכתה לביקורת חריפה מצד ישראל, אולם באיראן טענו כי מדובר בצעד חשוב לקראת "ביטחון ויציבות" באזור. עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, טען היום כי "האתגר החשוב ביותר הוא איראן". בדברים שאמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, הוסיף: "אם איראן תהפוך למדינת סף גרעינית זה יכול להפר את המאזן. הם הקימו אימפריית רשע".

מנגד, שרת החוץ של אוסטרליה, שנפגשה מוקדם יותר עם הנשיא חסן רוחאני, לא התייחסה לעסקת המכירה של מערכת ה-S-300, והבהירה את מחויבותה לשיח עם איראן, בעיקר סביב המאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "אני מחכה להמשך השיח החיובי בנוגע לסוגיות בילטראליות, אזוריות ועולמיות שמשפיעות על מדינותינו", אמרה בישופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully