וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה בלשים הורשעו בתקיפת עצורים בחדר החקירות בגבעתיים

15.4.2015 / 23:17

השלושה, בלשי יחידת הבילוש בגבעתיים, הורשעו בתקיפת עצורים שהובאו על ידם לתחנה בכמה מקרים שונים. העדויות של המתלוננים פורסמו לראשונה בוואלה חדשות. השופט: "הנאשמים עשו עלי רושם בלתי אמין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היכה אותו באמצעות 'סטירת מצילתיים' בשתי כפות ידיו". אחד המתלוננים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (רביעי) שלושה שוטרים שתקפו חשודים שהובאו על ידם לתחנת המשטרה. השלושה, שמוליק מיזל, אסף משה-פוגל וקובי פרבדה שרתו במחלק הבילוש של תחנת גבעתיים, תקפו בכמה הזדמנויות אנשים שונים, אשר הובאו על ידם לתחנה במסגרת מילוי תפקידם. שוטר נוסף שהואשם בפרשה, אייל דרורי, זוכה מחמת הספק, והאישום נגד נאשם רביעי, השוטר אורי בן-חמו, נמחק.

לפני כשנתיים, ביוני 2013, הוגשו נגדם כתבי אישום בגין תקיפה וחבלה של ארבעה מתלוננים שונים, שהעידו כי הם תקפו אותם והיכו אותם באכזריות במשרד הבילוש בתחנה. מכתב האישום ומהעדויות, שהתפרסמו לראשונה בוואלה חדשות, עולה כי הבלשים נהגו באלימות קשה בנחקרים, כולם בעלי עבר פלילי.

עוד בוואלה חדשות:
ריבלין ב"יד ושם": "ישראל אינה פיצוי על השואה - היא קמה מכוח הזכות"
נערים פרצו לדירות ניצולי שואה בנתניה: "הזכיר לי את המלחמה"
בגלל סכסוך על נערה: בן 13 צרב את חברו עם כלי מטבח לוהט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתלונן נוסף שהוכה על ידי הבלשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, חנקו השוטרים את אחד העצורים באמצעות אלה, "בעודו ישוב בחדר הבילוש כשידיו כבולות". האירוע התרחש בנובמבר 2012, אז "היכה אותו אחד הנאשמים, בין היתר, על ידי כך שסטר בפניו, תפס את ראשו והטיחו בקיר, חבט בו באגרופיו וחנק אותו באמצעות אלה".

במקרה אחר, שאירע במאי 2012, מתואר בכתב האישום כי חשוד שהגיע לתחנה הוכה אף הוא קשות על ידי הבלשים. "אחד הנאשמים דחף את המתלונן לתוך משרד הבילוש, הורה לו לשבת על כיסא, ולאחר שעשה כן, היכה אותו באמצעות 'סטירת מצילתיים', בשתי כפות ידיו בו-זמנית על שתי לחייו של המתלונן". לפי כתב האישום, כשביקש המתלונן להתרומם, תפס השוטר את ראשו, הכניסו בין רגליו, והיכה אותו על צווארו.

עוד מתואר בכתב האישום כי לאחר מכן היכו השוטר את המתלונן ביחד עם שני שוטרים נוספים, בין היתר, באמצעות בעיטות בפניו ובכל גופו ואף תוך שימוש באלות. כתוצאה מכך דימם העצור מראשו. נוסף על כך, לאחר שהמתלונן נאזק בידיו, הוא ביקש מאחד השוטרים לשטוף את פניו המדממות. השוטר סרב להיעתר לבקשה והכה אותו שוב ושוב באמצעות אלה בידיו ובבטנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השופט: "המתלוננים דיברו אמת, הנאשמים אינם אמינים"

השופט דניאל בארי אמר כי הוא התרשם שהמתלוננים נגד שלושת השוטרים דיברו אמת. "דבריהם לעניין האלימות נתמכים בממצאים אובייקטיביים, תלונות מידיות, תוצרי האזנות סתר ואף בפעולות שננקטו על ידי הנאשמים עצמם". עוד אמר השופט כי "הנאשמים עשו עלי רושם בלתי אמין. רושם זה נובע הן מתוכן האזנות הסתר, הן מהתרשמותי הבלתי אמצעית והן מדוחות פעולה שכל מטרתם למצוא הסבר לפגיעות הפיזיות שנמצאו על המתלוננים".

לפניות לכתב גלי גינת: gali.gnt@walla.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully