וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערים פרצו לדירות ניצולי שואה בנתניה: "הזכיר לי את המלחמה"

15.4.2015 / 22:06

בסמיכות מטרידה ליום הזיכרון, פרצו אתמול שני נערים בני 16 ו-17 לבית דירות, שבו מתגוררים בין היתר גם ניצולי שואה. אחת הקשישות שהייתה עדה לפריצה אמרה: "בהלה כזו לא חוויתי מאז שהועברתי ברכבות בזמן המלחמה". צפו בנערים נמלטים דריך החלון

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

גניבה היא עבירה חמורה בפני עצמה - אולם המקרה שאירע אתמול בנתניה מרתיח במיוחד, ולו בגלל ההקשר והעיתוי. שני נערים בני 16 ו-17 תושבי העיר נעצרו אמש (שלישי) אחרי שפרצו לבית אבות של קשישים ניצולי שואה, רגע לפני ציון יום הזיכרון.

אמש התקבל הדיווח על פריצה למעון הדיור בנתניה, שבו מתגוררים בין היתר ניצולי שואה. אחת הקשישות התעוררה, שעה שאחד החשודים הסתובב בדירתה. "בהלה כזו לא חוויתי מאז שהועברתי ברכבות מבלרוס לאוזבקיסטן בזמן מלחמת העולם השנייה, כשהנאצים פלשו לרוסיה", סיפרה לשוטרים.

חשד: קטינים פרצו להוסטל של ניצולי שואה. צילום מסך
אחד הנערים נמלט אחרי מעשי השוד/צילום מסך

שוטרי הסיור שהגיעו למקום פתחו במרדף רגלי אחר החשודים. תוך זמן קצר הם הצליחו לעצור אחד מהם, ולאחר חקירה קצרה אותר ונעצר חשוד נוסף. בחקירתם הודו השניים במיוחס להם, וסיפרו כי רצו לעשות "כסף קל". הנערים החשודים סיפרו כי החליטו לבצע את המעשה דווקא בבית הקשישים משום שהמקום קרוב לביתם ומשום שחשבו שמבוגרים לא נועלים את דלתות דירותיהם.

עוד בוואלה חדשות:
ריבלין ב"יד ושם": "ישראל אינה פיצוי על השואה - היא קמה מכוח הזכות"
"אל תשכחו אותנו": 10 ניצולים נזכרים בעבר ומביטים אל העתיד
בגלל סכסוך על נערה: בן 13 צרב את חברו עם תרווד לוהט

לדברי השניים, לאחר שהגיעו למקום התחלקו כל אחד לפרוזדור אחר. הם סיכמו מבעוד מועד כי הם ידפקו על דלת הדירה - וכי אם לא יהיה מענה הם יפרצו אליה. עוד הסכימו, כך לפי מה שעלה בחקירה, שאם מישהו יענה הם יטענו שהתבלבלו ויאמרו כי מדובר בדירה של סבתם, או שיגידו שבאו לבקש מים. השניים הודו כי פרצו ל-15 דירות וגנבו מהן מכל הבא ליד, בעיקר כסף קטן.

"הניסיון לפגוע דווקא בביטחונה האישי של האוכלוסייה הקשישה הינו בלתי נסבל ושוטרי התחנה פעלו נמרצות על מנת להביא למעצר החשודים", אמר מפקד תחנת נתניה, ניצב משנה דורון תורג'מן.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully