וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הרב פינטו באירוע חגיגי בניו יורק לפני כחודש

בתמונה שהגיעה לוואלה חדשות, ולראשונה מאז עזב את הארץ, נראה הרב שמואשם במתן שוחד ומאושפז באיכילוב אוחז בכוס ובה ככל הנראה אלכוהול. לצדו יושב מקורבו, המיליארדר אדוארדו אלשטיין. התמונה צולמה זמן קצר אחרי שעבר ניתוח להסרת גידול סרטני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב פינטו באירוע לכבוד חג הפורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה שהגיעה לידי וואלה חדשות נראה הרב יאשיהו פינטו חוגג את חג הפורים בישיבתו בניו יורק. פינטו, המואשם במתן שוחד ונחת אתמול (שני) בישראל, נראה בתמונה מחזיק בכוס ובה ככל הנראה משקה אלכוהולי. מי שארגן את הסעודה החגיגית לפני חמישה שבועות, ב-6 במרץ, הם תלמידיו של פינטו. הסעודה נערכה לכבוד הרב ולכבוד איש העסקים היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין. זאת התמונה הראשונה של פינטו מאז עזב את ישראל לפני כשנה וחצי.

רק שבועיים לפני האירוע נמסרה הודעה ממקורביו של הרב ובה נכתב בין השאר כי "נמשך תהליך ההתאוששות של הרב מהניתוח להסרת הגידול הסרטני שעבר בלילה, וכי "הרב עדיין מאושפז בבית החולים Memorial Sloan Kettring במנהטן, ניו-יורק".

עוד על משפט פינטו:
הלחץ על פינטו גובר: בית המשפט סירב לדחות הדיון בעניינו
שבועות לפני פתיחת משפטו: הרב פינטו מורדם אחרי ניתוח להסרת גידול
ביקורת חמורה של העליון על הסכם עד המדינה עם פינטו

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
פינטו יודה שנתן לו שוחד. תנ"צ ברכה/נועם מושקוביץ

אתמול בבוקר, כאמור, נחת פינטו בישראל לקראת דיון שיתקיים היום בעניינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם במהלך הטיסה הוא חש ברע. עם נחיתתו בנתב"ג הוא פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם עבר צנתור לצורך אבחנה, ונשללה מחלת לב. בשעות האחרונות קבעו רופאיו של הרב, שמתאושש מהניתוח, כי בהתאם למצבו, הוא יחל עוד השבוע בסדרת טיפולים כימותרפיים אגרסיביים כדי להתמודד עם הסרטן שבו הוא חולה.

כזכור, הרב פינטו עבר בשבועות האחרונים שלושה ניתוחים להסרת גידולים שבמהלכם חווה אי-סדרים בקצב הלב. לכן, בהמלצה שהוגשה לבית המשפט, קבעו רופאי הרב בארצות הברית כי אסור לו לשוב לישראל בשל מכלול הבעיות הרפואיות שמהן הוא סובל, ובעיקר בשל לחץ הדם החריג שעלול לסכן את חייו. ד"ר דוד גרשבאום, מומחה לכירורגיה אורולוגית באיכילוב שבדק את הרב בארצות הברית לפני עשרה ימים, הגיש חוות דעת מנומקת שסקרה את מצבו הרפואי של הרב. לפי חוות הדעת, על הרב היה להישאר בארצות הברית עד שיתבהר מצבו הרפואי וכי טיסה במצב כזה עלולה לסכן אותו. הרב החליט לשוב לישראל בניגוד לחוות הדעת, וזאת כדי להתייצב בדיון ולכבד את ההליך המשפטי. לאורך כל הזמן הביע הרב את עמדתו ולפיה יתייצב בבית המשפט בניגוד לפרסומים והערכות אחרות שהושמעו בעניין.

פינטו מואשם במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו, במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, בהיותו ראש חטיבת החקירות. כמו כן, הוא נאשם בהצעת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט. בדיון מחר הוא היה אמור להודות בעבירות כתב האישום המתוקן במסגרת ההסדר.

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully