וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על פינטו גובר: בית המשפט סירב לדחות הדיון בעניינו

16.3.2015 / 18:12

בהתאם לבקשת הפרקליטות, הדיון שבו צפוי הרב יאשיהו פינטו להודות במתן שוחד לתנ"צ אפרים ברכה יתקיים כמתוכנן. הפרקליטות לסנגוריו: "שוב שלחתם מסמכים שלא מלמדים על מצבו, ולא הצלחנו להבין מדוע אינו יכול להתייצב לדיון"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(העליון מתח ביקורת חריפה על הסדר הטיעון עם פינטו, חודש אוקטובר)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (שני) כי הדיון שבו צפוי הרב יאשיהו פינטו להודות בעבירות כתב האישום המתוקן יתקיים כמתוכנן. בית המשפט ציין כי בקשתם של פרקליטיו של פינטו, עורכי הדין צבי קנגל, אייל רוזובסקי ובת חן לפיסקי, הוגשה באיחור. במסגרת הסדר טיעון, פינטו מואשם במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט.

עורכי הדין של פינטו ביקשו מוקדם יותר היום לדחות את הדיון בעניינו, לאחר שהגישו מסמכים בנוגע למצבו הרפואי. פרקליטות המדינה הביעה התנגדות לדחיית הדיון, ומסרה: "לאחר שתתקיים ההקראה והנאשם יודה ויורשע, במידה ויוצג תיעוד רפואי מתאים, נכון לבחון בקשות לדחות מועד הטיעונים לעונש".

עוד בוואלה חדשות:
בית המשפט לרב פינטו: התייצב בישראל - בשבוע הבא
הרב פינטו יעבור כימותרפיה - ספק אם יתייצב למשפטו
המשטרה לצד תנ"צ ברכה: "עדכן בזמן אמת על הצעת השוחד מפינטו"

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
תנ"צ אפרים ברכה בבית המשפט/נועם מושקוביץ
"לא ברור לנו מדוע הנאשם עשה דין לעצמו, ומודיע כי נקבע תאריך לניתוח יומיים לפני מועד דיון שנקבע על ידי בית המשפט בישראל"

"שוב שלחתם מסמכים שלא מלמדים על מצבו של הרב פינטו, ולא הצלחנו להבין מדוע אינו יכול להתייצב לדיון שנקבע לחמישי הקרוב", נמסר מהפרקליטות. "לגבי אותו ניתוח שהוא אמור לעבור - לגביו לא צורפו מסמכים. לצערנו, בעבר כאשר נתבקשנו לדחות דיונים על בסיס טענות רפואיות התברר כי לא היה ממש בטענה כי הנאשם לא יוכל לעזוב את מיטת חוליה של אשתו".

לטענת הפרקליטות, "למרות מצב זה, הצליחו הנאשם ורעייתו להגיע להילולה בבולגריה באותו מועד של ההקראה שנדחתה, תוך שהתראיינו לכלי התקשורת השונים (הפרה של ההסדר, ג"ג). לא ברור לנו מדוע הנאשם עשה דין לעצמו, ומודיע כי נקבע תאריך לניתוח יומיים לפני מועד דיון שנקבע על ידי בית המשפט בישראל". בתגובה לטענות הפרקליטות, קראו עורכי דינו של פינטו לבית המשפט למנות מומחה מטעמו שיבדוק את מצבו של פינטו.

בשבוע שעבר, דחה בית המשפט את בקשתם של סנגוריו של פינטו, שביקשו לדחות את הקראת כתב האישום בעניינו בכחודש, בשל מצבו הרפואי. בית המשפט נימק אז את החלטתו בכך שפינטו לא הציג מסמכים רפואיים רשמיים למצבו הרפואי הקשה.

הקראת כתב האישום מתעכבת זה חצי שנה. לפני כחודש נקבע מועד להקראה שעליו הסכימו הצדדים, לאחר שפרקליטיו של פינטו ביקשו דחייה לתאריך זה. עם זאת, מאז, על פי פרסומים שמגיעים ממקורבי הרב, מצבו של הרב החמיר ואין באפשרותו להגיע לארץ למשפטו. בפרקליטות, כאמור, טוענים מנגד כי לדברים אין תיעוד רפואי.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully