וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט לרב פינטו: התייצב בישראל - בשבוע הבא

8.3.2015 / 18:45

השופט דחה את בקשת פרקליטיו של פינטו, שלפיה יש לדחות בחודש את הקראת כתב האישום של הרב, שבה הוא אמור להודות במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד. לטענת הפרקליטות, הרב לא המציא מסמכים המעידים על מצבו הרפואי הקשה. פרקליטיו צפויים לערער לעליון

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בסרטון: תגובות חריפות לאחר חתימת הסדר הטיעון עם פינטו)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ראשון) את בקשתם של סנגוריו של הרב פינטו, שביקשו לדחות את הקראת כתב האישום בעניינו בכחודש, בשל מצבו הרפואי. לפיכך, על הרב להתייצב בשבוע הבא בישראל להקראת כתב האישום. בית המשפט נימק את החלטתו בכך שפינטו לא הציג מסמכים רפואיים רשמיים למצבו הרפואי הקשה. עם זאת, פרקליטיו של פינטו צפויים לערער לבית המשפט העליון.

הקראת כתב האישום של הרב יאשיהו פינטו - המואשם במסגרת הסדר טיעון במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט - הייתה אמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב, אך נדחתה בשל מצבו הרפואי לשבוע הבא. עם זאת, פרקליטיו של הרב, עורכי הדין צבי קלנג, אייל רוזובסקי ובת חן ליפסקי, התקשו להגיע להסכמה עם הפרקליטות, שם הביעו תמיהה על הדחיות החוזרות ונשנות ואף חששו כי פינטו, השוהה בימים אלה בחו"ל, מנסה להתחמק ממשפטו. לפיכך, קיבל השופט עודד מודריק את עמדת הפרקליטות, לפיה יש לדחות בשבוע בלבד.


לקריאה נוספת:
הרב פינטו יעבור כימותרפיה - ספק אם יתייצב למשפטו
שבועות לפני פתיחת משפטו: הרב פינטו מורדם אחרי ניתוח להסרת גידול
ביקורת חמורה של העליון על הסכם עד המדינה עם פינטו

הקראת כתב האישום, שבה אמור הרב להודות בסעיפי האישום המתוקנים ולהיות מורשע על פי הודאתו, מתעכבת זה חצי שנה. לפני כחודש קבע מועד להקראה שעליו הסכימו הצדדים, לאחר שפרקליטיו של פינטו ביקשו דחייה לתאריך זה. עם זאת, מאז, על פי פרסומים שמגיעים ממקורבי הרב, מצבו של הרב החמיר ואין באפשרותו להגיע לארץ למשפטו. בפרקליטות טוענים מנגד כי לדברים אין תיעוד רפואי.

באותו דיון ביקשה נציגת הפרקליטות, עו"ד רחלי חזן-פלדמן, לקבל מסמכים רפואיים המעידים על מצבו של הרב, החולה לדבריו בסרטן, אולם טרם קיבלה כאלה. בבקשה לדחייה רחבה יותר כן הגישו פרקליטי הרב מסמכים מבית חולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"עוסקים רק באמירת תהילים לרפואת הרב"

זאת ועוד, הרב פינטו התראיין לאחרונה לעיתון "מעריב", אף כי ההסדר שעליו חתם אוסר עליו במפורש להתראיין לתקשורת. גם זה צוין במכתב מטעם הפרקליטות, שטענה שהרב בוחר "לעשות דין לעצמו".

מצוות התקשורת של עמותת "שובה ישראל", שבראשה עומד הרב פינטו, נמסר בתגובה: "ברגעים אלו אנחנו עסוקים רק בתפילות ובאמירת תהילים לרפואתו של הרב, שמתמודד עם המחלה הקשה ונלחם על חייו. כולנו תקווה שנוכל לבשר בקרוב בשורות טובות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully