וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "שאלתי מה החלופה שלכם להסכם. לא קיבלתי תשובה טובה"

נשיא ארה"ב התייחס להתנגדות של נתניהו להסכם הגרעין המתגבש עם איראן ולהליך האישור הצפוי בקונגרס ואמר: "אני רוצה לוודא שאנחנו לא שופטים את ההסכם מוקדם מדי, כך שמי שלא רוצה שום הסכם - לא מכשיל הסכם טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה (ראשון)להתנגדות להסכם הגרעין המתגבש עם איראן, בין היתר מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסיבת עיתונאים בוועידת האמריקות בפנמה אמר אובמה: "יש פוליטיקה ולחץ פנימי בתוך ארצות הברית, כולנו מכירים את זה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד להסכם הזה עמוקות, הוא הבהיר זאת היטב. אני שאלתי שוב ושוב: 'מה החלופה שלכם שתמנע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני – ועדיין לא קיבלתי תשובה טובה לכך".

אובמה התייחס גם לתהליך אישור ההסכם הצפוי בקונגרס ולאפשרות שהקונגרס ינסה לדחות את ההסכם. "השאלה שתישאל בשבוע הבא, כשההסכם הסופי יוצג לקונגרס, תהיה מה יהיה התפקיד הספציפי שלו בכל הנוגע לעסקה הסופית. דיברתי עם ההנהגה הדמוקרטית בקונגרס, ואני רוצה לעבוד איתם כדי שהקונגרס יוכל לבחון את הסכם כשהוא סופי. אני רוצה לוודא שאנחנו לא שופטים את ההסכם מוקדם מדי, לפני שהוא סופי, כדי שאלה שמתנגדים לכל הסכם לא יצליחו לשבש אותו, גם אם הוא הסכם טוב".

עוד על ההבנות בין איראן למעצמות:
ארה"ב: הסכם עם איראן חייב לכלול פיקוח על אתרים צבאיים
68% מהאמריקנים: "איראן תפתח נשק גרעיני למרות ההסכם"
קרי: "נתמוך בבעלות בריתנו המרגישות מאוימות על ידי איראן"

לחיצת יד היסטורית בין אובמה לקסטרו בוועידת האמריקות בפנמה, אפריל 2015. רויטרס
אובמה עם נשיא קובה, ראול קסטרו, בוועידת האמריקות/רויטרס

אובמה אמר שהוא אופטימי בנוגע לאפשרות להגיע להסכם סופי בין איראן לבין המעצמות. בנוגע לביקורת שהשמיע בשבוע שעבר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בקשר להבנות שאליהן הגיעו הצדדים בלוזאן שבשווייץ, אמר אובמה כי הוא לא היה מופתע מהדרך שבה התבטא חמינאי. "לא מפתיע בעיניי שהמנהיג העליון של איראן, ואנשים נוספים, מנסים לאפיין את ההסכם בדרך שתגן על האינטרסים האישיים שלהם". לדבריו, לאיראן יש פוליטיקה משל עצמה ואנשים "קיצוניים" שיש לרצות. אובמה טען כי ייתכן שיש דרכים להגיע להסכם סופי עם איראן שיספק פתרון לעקרונות הליבה, וירצה את "הכבוד האיראני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר פגישה עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי גון ביינר, מרץ 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
הבהיר היטב את התנגדותו להסכם. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

אובמה אמר את הדברים במהלך ועידת האמריקות, שבה קיים מוקדם יותר פגישה היסטורית עם נשיא קובה, ראול קסטרו. בתחילת הפגישה בין השניים הודה אובמה לקסטרו על "רוח הפתיחות" שהוא מגלה וקסטרו השיב: "אנו מוכנים לדבר על הכול, אך עלינו להיות סבלניים, סבלניים מאוד".

במסיבת עיתונאים שערך אובמה לאחר הפגישה הוא ציין כי השיחה בין השניים הייתה "כנה ופורה", והדגיש כי עדיין קיימים הבדלים בין שתי המדינות. "יש לנו דעות שונות מאוד בנוגע לדרך שבה החברה צריכה להיות מאורגנת. הייתי עמו ישיר מאוד ואמרתי כי איננו מתכוונים להפסיק לשוחח על עניינים הנוגעים לדמוקרטיה , לזכויות האדם, לחופש ההתארגנות ולחופש העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully