וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלתי נסבל שאנחנו מממנים לשרים את החופש שהם גוזלים מאיתנו"

אלפים כבר חתמו על עצומה הקוראת לאסור על שרים לנסוע ברכבי שרד בשבתות, כחלק מהמאבק למען תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובחגים. אלעד וולף, ממקדמי העצומה: "המטרה היא להצביע על אחד המקומות הכי צבועים במדינה. זה אבסורד"

צילום: אופיר בר זוהר עריכה: מתן חדד

סערת התחבורה הציבורית בשבת: יותר מ-11 אלף בני אדם חתמו עד כה על עצומה הקוראת לאסור על שרי הממשלה להשתמש ברכבי השרד שלהם בשבתות ובחגים. זאת, לאחר שבוע של חילופי האשמות בין שר התחבורה ישראל כץ לפעילים למען תחבורה ציבורית בשבת, שפתחו "לוח טרמפים" בעמוד הפייסבוק של כץ לקראת החג השני. כץ מצדו האשים את הפעילים בכך שהם מהווים חלק מקמפיין של עמותות שמאל נגדו. הזעם גבר לאחר שהשר פרסם תמונה מטיול משפחתי בדף הפייסבוק שלו וכתב: "בלי אוטובוסים, בלי מתי מעט המפגינים, סתם טיול שטח בנחל התאומים. חג שמח!".

העצומה נגד נסיעת השרים ברכביהם הפרטיים בשבתות

"חשוב ביותר לא לאפשר לשרים שמונעים תחבורה ציבורית בשבתות וחגים להשתמש ברכבי שרד על חשבון משלם המסים", נכתב בעצומה, ששמה לעצמה יעד של מיליון חתימות. "הגיע הזמן שכל נבחרי הציבור יתנו דוגמה אישית, במיוחד השר כץ שמתנגד נחרצות לתחבורה הציבורית בשבתות וחגים, ובכך פוגע בשכבות החלשות ובמיוחד בנוער, בחיילים, בסטודנטים ובקשישים".

"אני לא זוכר בהרבה מאוד שנות פעילות פוליטית עצומה שרצה כל כך מהר, כנראה בגלל האבסורד שעומד מאחורי הדברים האלה", סיפר אלעד וולף, אחד ממקדמי העצומה ופעיל חברתי. "המטרה היא להצביע על אחד המקומות הכי צבועים במדינה שלנו. השרים לוקחים מהאזרחים את חופש התנועה ומהכסף שלנו, האזרחים, מממנים לעצמם את חופש התנועה. יש כאן אבסורד בלתי נסבל שהם כמשרתי ציבור מונעים מאתנו את חופש התנועה ואנו כאזרחים מממנים להם את החופש שהם גוזלים מאתנו".

ישראל כץ בטיול בנחל תאומים שבהרי ירושלים, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
התמונה שעוררה סערה. שר התחבורה כץ בטיול בחג הפסח/צילום מסך, פייסבוק

וולף הוסיף כי בכוונתו ליזום חוק שיאתגר את השרים בנושא: "יצרתי קשר עם ח"כ תמר זנדברג ופעילים יצרו קשר עם ח"כים נוספים במטרה להתחיל לייצר לובי להצעת חוק שתאסור על שרים מכהנים לנסוע בשבת בכלי הרכב הממשלתיים. אני מאוד רוצה לראות את ההצעה הזו עולה במליאה בכדי לראות איך השרים מתייחסים לסוגיה כשמדובר בחופש התנועה שלהם.

"אם הם כל כך חרדים לשמור על השבת הם צריכים לשמש דוגמה. ישראל כץ נוסע להתראיין לערוצי הטלוויזיה ברכב הממומן על ידי הציבור בעוד אנחנו תקועים בבית ונאלצים לצפות בו. זו יריקה בעיניים וזלזול בציבור", הוסיף. על המשך הפעילות אמר: "פתחנו קבוצה של כל מנהלי הדפים והמחאות בנושא ואנו דנים וחושבים על פעילויות המשך. אנחנו נודיע כשנחליט על הצעד הבא".

עוד בוואלה חדשות:
לכל פגז יש כתובת: המג"דים של גבעתי פותחים הכול
חשוד ברצח הצעיר הישראלי בברלין נעצר בצ'כיה
היסטוריה בפנמה: אובמה וקסטרו נפגשו בפתח הוועידה

ביום חמישי התכנסו כמה עשרות פעילים מחוץ לביתו של כץ ביישוב כפר אחים שליד קריית מלאכי, במחאה על השבתת התחבורה הציבורית. "יש כאן אנשי ימין, אנשי שמאל וגם פעילי ליכוד שפנו לשר. עניין התחבורה הציבורית הוא חוצה מפלגות וצריך לדאוג בנושא הזה לכולם", אמר רשף אייזנברג, ממארגני המחאה. "בעבר ארגנו צעדה גם לבית של איילד שקד וגם לבית של ציפי לבני. מבחינתנו, כל דרך לקדם את המחאה היא מבורכת". מעט לפני שהגיעו לביתו של כץ, אמר אייזנברג: "אנו מתכוונים להמשיך להעלות את הנושא על סדר היום עד שיהיה פתרון לעניין, לא משנה מאיזה ממשלה, או שר, או כיוון. הנושא הזה צריך להיפתר כי הוא לא נושא של ימין או שמאל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעילים למען אוטובוסים בשבת מפגינים מחוץ לבית שר התחבורה ישראל כץ, אפריל 2015. אופיר בר זהר,
מפגינים למען תחבורה ציבורית מחוץ לביתו של השר כץ, חמישי/אופיר בר זהר

בהתייחס לכך שמדובר בסטטוס קוו שהוחל כבר בקום המדינה, אמר אייזנברג כי דברים רבים השתנו מאז וכי מערכת התחבורה כולה השתנתה בארץ. "מכורח הנסיבות, בארץ יש אחוז גבוה מאוד של תושבים בלי רכב פרטי, והאופי של השבת שהיה באותה תקופה לא דומה לאופי השבת היום", הסביר. "מתחמי בילוי וקניות ומסעדות פתוחים ואנשים נוסעים לפארקים ולמקומות בילוי. המדינה מענישה דווקא את מי שאין לו את האמצעים לרכוש רכב פרטי". לטענתו של אייזנברג, ייתכן כי התנגדותה של הממשלה טומנת אינטרסים כלכליים הקשורים לכספי המסים שעוברים אליה כתוצאה מרכישת כלי רכב. "הרי אם כולם היו יכולים להשתמש בתחבורה ציבורית ואחוז בעלי הרכב היה קטן, היו מגיעים לממשלה פחות כספים", אמר.

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ הגיעה גם היא אל מחוץ לביתו של כץ והפגינה. "המחאה הזאת היא לא עניין של ימין ושמאל וגם לא של דת ומדינה, אלא של צדק חברתי וסביבתי, של תחבורה ציבורית שמושבתת כחודשיים בשנה ולא מאפשרת לוותר על הרכב הפרטי", אמרה. "המחאה הזאת תמשיך לקרות גם בשבתות ובחגים הבאים עד שהמצב ישתנה. עם פתיחת המושב הגשתי הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, זה הדבר הצודק ביותר. אין סיבה לעצור את התחבורה הציבורית בשבת, כמו שאיננו עוצרים את המים והחשמל".

(עדכון ראשון: 09:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully