וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים מחו מול ביתו של כץ: "התחבורה הציבורית חוצה מפלגות"

9.4.2015 / 17:00

עשרות בני אדם התכנסו והביעו את מחאתם על השבתת התחבורה הציבורית בשבת. רון חולדאי תמך ואמר: "תחבורה ציבורית יעילה היא בשביל ימין, מרכז ושמאל, מעמד נמוך, בינוני או גבוה". לפני כן, כץ העלה לפייסבוק תמונה מטיול וכתב: "בלי אוטובוסים"

צילום: אופיר בר זוהר עריכה: מתן חדד

המאבק לתחבורה ציבורית בשבת נמשך: כמה עשרות פעילים התכנסו היום (חמישי) מחוץ לבית של שר התחבורה ישראל כץ ביישוב כפר אחים שליד קריית מלאכי, במחאה על השבתת התחבורה הציבורית בשבת במסגרת החוק בישראל. המחאה מגיעה על רקע שבוע של חילופי האשמות בין השר כץ לפעילים, כשהפעילים פתחו "לוח טרמפים" בעמוד הפייסבוק של כץ לקראת החג השני, וכץ האשים את הפעילים בכך שהם מהווים חלק מקמפיין של עמותות שמאל נגדו.

"יש כאן אנשי ימין, אנשי שמאל וגם פעילי ליכוד שפנו לשר. עניין התחבורה הציבורית הוא חוצה מפלגות וצריך לדאוג בנושא הזה לכולם", אמר רשף אייזנברג, ממארגני המחאה. "בעבר ארגנו צעדה גם לבית של איילד שקד וגם לבית של ציפי לבני. מבחינתנו, כל דרך לקדם את המחאה היא מבורכת". מעט לפני שהגיעו לביתו של כץ, אמר אייזנברג: "אנו מתכוונים להמשיך להעלות את הנושא על סדר היום עד שיהיה פתרון לעניין, לא משנה מאיזה ממשלה, או שר, או כיוון. הנושא הזה צריך להיפתר כי הוא לא נושא של ימין או שמאל".

עוד בנושא:
כץ: מי שדורש תחבורה ציבורית בשבת מייצג לרוב עמותות שמאל
השר כץ לגולש שדורש תחבורה ציבורית בשבת: "תפנה לבוז'י"

פעילים למען אוטובוסים בשבת מפגינים מחוץ לבית שר התחבורה ישראל כץ, אפריל 2015. אופיר בר זהר,
"לא עניין של ימין ושמאל, אלא של צדק חברתי וסביבתי". זנדברג והפעילים מחוץ לביתו של כץ/אופיר בר זהר

בהתייחס לכך שמדובר בסטטוס קוו שהוחל כבר בקום המדינה, אמר אייזנברג כי דברים רבים השתנו מאז וכי מערכת התחבורה כולה השתנתה בארץ. "מכורח הנסיבות, בארץ יש אחוז גבוה מאוד של תושבים בלי רכב פרטי, והאופי של השבת שהיה באותה תקופה לא דומה לאופי השבת היום", הסביר. "מתחמי בילוי וקניות ומסעדות פתוחים ואנשים נוסעים לפארקים ולמקומות בילוי. המדינה מענישה דווקא את מי שאין לו את האמצעים לרכוש רכב פרטי". לטענתו של אייזנברג, ייתכן כי התנגדותה של הממשלה טומנת אינטרסים כלכליים הקשורים לכספי המסים שעוברים אליה כתוצאה מרכישת כלי רכב. "הרי אם כולם היו יכולים להשתמש בתחבורה ציבורית ואחוז בעלי הרכב היה קטן, היו מגיעים לממשלה פחות כספים", אמר.

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ הגיעה גם היא אל מחוץ לביתו של כץ והפגינה. "המחאה הזאת היא לא עניין של ימין ושמאל וגם לא של דת ומדינה, אלא של צדק חברתי וסביבתי, של תחבורה ציבורית שמושבתת כחודשיים בשנה ולא מאפשרת לוותר על הרכב הפרטי", אמרה. "המחאה הזאת תמשיך לקרות גם בשבתות ובחגים הבאים עד שהמצב ישתנה. עם פתיחת המושב הגשתי הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, זה הדבר הצודק ביותר. אין סיבה לעצור את התחבורה הציבורית בשבת, כמו שאיננו עוצרים את המים והחשמל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר התחבורה ישראל כץ מצביע בפריימריז בליכוד. ראובן קסטרו
"קוראים לכץ להפסיק להסתתר מאחורי אמירות ריקות"/ראובן קסטרו

מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, אמר במהלך המחאה מחוץ לביתו של כץ: "אנחנו קוראים לשר התחבורה לבחור באופציה הסביבתית, הבטוחה והכלכלית יותר ולקחת אחריות גם על החלק הגדול בציבור שנתון בעוצר באופן קבוע בשבתות ובחגים ולהפסיק להסתתר מאחורי אמרות ריקות שמטרתן לפלג את העם לשמאל וימין כשאין מאחורי הטענות האלה שום תוכן".

כץ, מצדו, יצא היום, ערב החג השני, לטיול משפחתי והעלה תמונה לדף הפייסבוק שלו עם הכיתוב הבא, שהכעיס לא מעט גולשים: "בלי אוטובוסים, בלי מתי מעט המפגינים, סתם טיול שטח בנחל התאומים. חג שמח!".

ישראל כץ בטיול בנחל תאומים שבהרי ירושלים, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
כץ מטייל בנחל התאומים, היום/צילום מסך, פייסבוק
"אלו שלא יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב פרטי לא יוכלו לבקר את משפחתם בחג או ללכת לבלות בחוף הים בשבת"

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הביע היום גם הוא תמיכה במחאה וקרא לבצע את השינוי בהתנהלות התחבורה הציבורית. "תחבורה ציבורית יעילה היא בשביל כולם. ימין, מרכז ושמאל, מעמד נמוך, בינוני או גבוה", אמר. "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה לא פועלת תחבורה ציבורית ברבע מימות השנה, בימי שבת ובחג. לצד היעדר מערכת תחבורה ציבורית יעילה, ישנה פגיעה אמתית ביכולת של הציבור לוותר על הרכב הפרטי היקר והמזהם. אלו שלא יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב פרטי לא יוכלו לבקר את משפחתם בחג או ללכת לבלות בחוף הים בשבת. כבר בשנת 2012 פנינו למשרד התחבורה לאישור רשת קווי שירות בעיר שיתנו מענה לציבור. ניתן לעשות זאת תוך שמירה על איזון והעסקה הוגנת, כפי שכבר נעשה כיום במגוון רחב של בתי עסק ותחומים נוספים. הגיע הזמן לדאוג לאלו שאין להם ולעשות את השינוי המתבקש".

תגובת כץ: "חולאדי נוהג בצביעות ובפחדנות פוליטית"

מלשכת שר התחבורה נמסר: "חולדאי נוהג בצביעות ובפחדנות פוליטית וממשיך לנסות ולהטעות את הציבור. מצד אחד הוא שומר על הסטטוס קוו בתל אביב מול המפלגות הדתיות, ומנגד קורץ לציבור האחר. בפועל, הוא מבקש תוספת קווי שרות למוניות השרות - דבר שאיננו נוגד את הסטטוס קוו ומאושר, או לא בהתאם לקריטריונים קבועים - ומטעה את הציבור לחשוב שהוא דורש אוטובוסים ותחבורה ציבורית בשבת. נוסח הדברים שהעלה מראה זאת בבירור. שר התחבורה ימשיך לומר את עמדתו ביושר ובגלוי. ישראל היא מדינה יהודית- דמוקרטית ויש לשמר את הסטטוס קוו".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully