וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך חצי שנה: דליפת אמוניה במפעל "הוד חפר"

8.4.2015 / 0:17

כוחות הכיבוי השתלטו על דליפה של הגז הרעיל במפעל שבעמק חפר. מדובר כנראה באותה תקלה כמו זו שהתרחשה בנובמבר, שגבתה את חייו של כבאי. לפי ההערכה, שני טכנאים ניתקו בטעות צינור פעיל ממיכל האמוניה לאחת ממערכות המפעל וגרמו לדליפה. לא היו נפגעים, נבדק חשד לרשלנות

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

גז אמוניה דלף אמש (שלישי) ממכל במפעל "הוד חפר" שבאזור התעשייה עמק חפר - חצי שנה אחרי מקרה זהה באותו מפעל. כוחות כיבוי האש השתלטו כעבור שעה קלה על הדליפה, וכביש מספר 4 הסמוך שנחסם נפתח לתנועה סדירה. לא היו נפגעים באירוע, ונבדק חשד לרשלנות.

התאונה שאירעה אמש זהה לחלוטין לזו שאירעה בנובמבר האחרון. גם הפעם, כך לפי חקירה ראשונית, שני טכנאים תיקנו צינור ממכל האמוניה לאחת ממערכות הייצור במפעל. אלא שבמקום לנתק צינור מסוים, הם ככל הנראה ניתקו בטעות צינור פעיל - מה שגרם לדליפת הגז הרעיל.

כוחות גדולים של משטרת מרחב השרון בפיקוד תת-ניצב קובי שבתאי ריכזו כוחות גדולים שחסמו במהלך האירוע שטחים במפעל וסביבתו. כמו כן הוקמו חפ"קים של כוחות החירום ושל המשרד להגנת הסביבה.

עוד בנושא
לא רק בעמק חפר: כרוניקה של דליפות ידועות מראש
"העובדים במפעל מרגישים כמו בכור גרעיני"
הדליפת ב-2014: כבאי נהרג ו-21 נפגעו

דליפת אמוניה ב"הוד חפר" 8 אפריל 2015. יותם רונן
כוחות הצלה באזור המפעל/יותם רונן

בחודש נובמבר האחרון נהרג במפעל הכבאי סאמר עסלי מכפר קרע, בשל דליפה דומה. בנוסף, 21 בני אדם נוספים נפגעו. הם סבלו מהקאות, מבחילות ומקוצר נשימה, מצריבות ומעקצוצים.

מחקירת המקרה עלה אז כי טעות אנוש היא שגרמה לאסון. שני עובדים היו אמורים לבצע עבודת תחזוקה בצנרת ההולכה של מכל האמוניה הגדול במפעל, שמשקלו חמישה טון. מדובר בצנרת, שמטעמי בטיחות, מחולקת למקטעים על ידי ברזים. העובדים סגרו ברז של צינור שבו רצו לעבוד - אך בטעות, אחד העובדים חתך צינור שהברז אליו היה פתוח ואז החלה דליפה. רק אחרי שעות ארוכות השתלטו הכבאים על המקרה, שגבה כאמור חיים.

בעקבות המקרה הוגשה אז לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ייצוגית בסך שלושה מיליון שקלים נגד חברת "הוד חפר", שבבעלותה מפעל האמוניה. את התביעה הגישו אב ובנו, תושבי היישוב גאולי תימן, בשם כל תושבי האזור, שנאלצו להסתגר בבתיהם במהלך האירוע או שפונו מחשש לחייהם. בתביעה טענו לרשלנות מצד המפעל, לטיפול לקוי בהחזקת חומרים מסוכנים ולפגיעה בחופש התנועה של התושבים.

(עדכון ראשון: 22:17)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דליפת אמוניה ב"הוד חפר" 8 אפריל 2015. יותם רונן
מפעל הוד חפר/יותם רונן
דליפת אמוניה במפעל "הוד חפר" שבשרון. יותם רונן
דליפת אמוניה במפעל "הוד חפר" שבשרון/יותם רונן
דליפת אמוניה ב"הוד חפר" 8 אפריל 2015. יותם רונן
דליפת אמוניה ב"הוד חפר" 8 אפריל 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully