וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נפתרה תעלומת העיגולים המסתוריים שנמצאו בלב המדבר?

האם העיגולים המסתוריים שנמצאו במדבר גובי ב-2003 הם מקומות קדושים של שבטי נוודים בהם הקריבו קורבנות לאל השמש? כך טוען חוקר מומחה

עיגולים מסתוריים שנמצאו במדבר גובי. CCTV Weibo, צילום מסך
מקום פולחן עבור אל השמש או סתם יצירה של ילד משועמם?/צילום מסך, CCTV Weibo

עיגולים מסתוריים שנמצאו במדבר גובי שבמערב סין בשנת 2003 העלו במשך השנים שאלות רבות בקרב ארכיאולוגים, שתהו על משמעותם. כעת יתכן שהגיע הסוף לתעלומה, לאחר שהשבוע פרסמה חוקר מומחה השערה לפיה מדובר באתרי פולחן, בהם שבטי נוודים שעברו במקום לפני אלפי שנים הקריבו קורבנות לאל השמש.

ה-China Daily דווח שכ-200 צורות מעגליות נמצאו ליד העיר טורפאן, הנמצאת בחלק הצפון מערבי של המדינה, ומאז מושכות למקום הרבה מבקרים. המקומיים, שחשדו כי מדובר במקומות פולחן, כבר החלו לחפור מתחת למעגלי האבנים המסתוריים וחיפשו קברים ועצמות. ערוץ CCTV הסיני דווח כי על אף החיפושים שנערכו במקום - לא נמצאו שם קברים, ויותר מכך - השלטון המקומי התערב בכדי לעצור את החפירות ולשמור על שלמותם של האתרים.

עיגולים מסתוריים שנמצאו במדבר גובי. CCTV Weibo, צילום מסך
נראה קצת כמו רחוב אבן גובי-רול/צילום מסך, CCTV Weibo

הארכיאולוג המקומי לייאו אנגואו שחקר אותם במשך השנים האחרונות טוען שצורתם המעגלית מעידה כי מדובר במקום בו נעשו טקסי פולחן לאל השמש, "הם עגולים וגדולים כמו השמש ומקיפים אותם צורות מרובעות ומלבניות, והנוודים ידעו שמה שמקיף את השמש הוא לא עגול", הוא סיפר. הסבר קצת מטופש אבל מה כבר ציפיתם מנוודים שחיו פה לפני אלפי שנה?

עוד באותו נושא

תעלומה בסין: מאין צצו ציורי ענק שצולמו מהחלל?

לכתבה המלאה
עיגולים מסתוריים שנמצאו במדבר גובי. CCTV Weibo, צילום מסך
למה לשלול חייזרים?/צילום מסך, CCTV Weibo

ד"ר וולקר הייד, ארכיאולוג מאוניברסיטת בריסטול, סיפר ל- MailOnline שטקסים דומים התקיימו גם במונגוליה הסמוכה. "חלקם שימשו כמקומות קבורה", הוא סיפר, "אחרים, אם לא רובם, מסמנים מקומות קדושים או מקומות עם מאפיינים רוחניים מיוחדים, ששימשו גם כמקומות פולחן". הייד מעריך שהעיגולים המסתוריים שנמצאו בסין מסמנים גם הם מקומות פולחן מלפני 4,500 שנה.

אם בא לכם לראותם בלייב, העיגולים נמצאים בסמוך לאזור "ההרים הלוהטים", שנקרא כך בגלל שהוא אחד המקומות החמים ביותר בעולם.

עיגולים מסתוריים שנמצאו במדבר גובי. CCTV Weibo, צילום מסך
הסימנים שמקיפים את "מעגל השמש"/צילום מסך, CCTV Weibo

עוד בנושא

  • עוד באותו נושא:
  • מדבר
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully