וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 טון, 40 מטרים: התגלה דינוזאור חדש וגדול במיוחד

חוקרים מאוניברסיטת טומסק גילו מאובנים של הטורף העצום, שהתהלך על פני כדור הארץ לפני 100 מיליון שנים. "אפשר לומר שגילינו זן חדש"

אהבתם? תנו לנו לייק

נושא: מאובן חדש של דינוזאור התגלה בסיביר. יוטיוב, צילום מסך
כך נראים המאובנים של הדינוזאור הענק/צילום מסך, יוטיוב

הכירו את הסיבירוזאורוס: דינוזאור עצום באורך של 40 מטרים ובמשקל של 100 טון, שחי על כדור הארץ לפני 100 מיליון שנים ולא היה מוכר לחוקרים עד שנת 2008, אז התגלו עצמותיו של הטורף על גדות נהר בסיביר.

אחרי עבודה מאומצת שנמשכה שבע שנים, הבינו החוקרים מאוניברסיטת מינסק כי גילו זן חדש לגמרי של דינוזאור, מהגדולים ביותר שהסתובבו פה לפני מאות מיליוני שנים. על פי השערות החוקרים, הסיבירוזאורוס, שקיבל את כינויו על שם המקום בו נמצא, הוא קרוב משפחה של הטיטנוזאורים, הדינוזאורים הגדולים ביותר שחיו אי-פעם.

סטפן איבנצוב, מדען שלקח חלק בגילוי המרעיש, סיפר לאתר Mirror שבתחילה הוא ועמיתיו לא הבינו מה מצאו. "חשבנו שמדובר בבעל חיים גדול. עכשיו כשהעבודה שלנו הסתיימה, אפשר לומר ללא ספק שמצאנו דינוזאור מזן חדש לחלוטין וגדול במיוחד".

המקום בו נמצאו המאובנים נחשב לבית קברות לדינוזאורים, ועצמות רבות נמצאו בו. כעת מנסים החוקרים להבין אם מאובנים שנמצאו בשנת 1995 והמאובנים משנת 2008 שייכים לאותו זן של דינוזאורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully