וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה תעלומת הדינוזאור המוזר ביותר שראה המדע

במשך 50 שנה ניסו מדענים לנחש כיצד נראה דינוזאור שעד כה נמצאו רק זרועותיו. לאחר שהתגלו מאובנים שלו הם קבעו: הוא ממש מוזר - עם מקור, דבשת וזרועות ענק

צילום מסך

תעלומה שהטרידה את קהילת הפליאונטולוגים במשך 50 השנים האחרונות סף סוף נפתרה. מאז שזוהה הדינוזאור שזכה לשם דיינושריוס מיריפוקוס ("ידיים ענקיות ונוראיות") בשנת 1965, ניסו חוקרים לקבוע כיצד הוא נראה – זאת מכיוון שעד כה נמצאו רק שרידים של זרועותיו. אולם כעת, לאחר שהתגלו במונגוליה מאובנים שמתאורכים ללפני כ- 70 מיליון שנה, הם הצליחו לייצר הדמייה מלאה של כיצד נראה הדינוזאור המסתורי שמסתבר שהוא אחד הדינוזאורים המוזרים ביותר שמוכרים למדע - בעל מקור, דבשת וטלפיים ענקיים בעלי פרסה.

"הוא מוזר יותר מכל מה שדמיינו לעצמנו", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר יואונג נאם לי, מהמכון הדרום קוריאני למדעי הגיאולוגיה. כל מה שהיה ידוע על הדינוזאור הזה עד כה הייתה העובדה שזרועותיו מגיעות לאורך של 2.4 מטרים ובקצה שלהן היו שלושה טופרי ענק. בשחזורים שונים הוא תואר כהכלאה בין הטירנוזארורוס-רקס שצד בעזרת טפריו, לבין בעל חיים מטפס שנתלה מהעצים בעזרת זרועותיו.

כעת ניתן לקבוע כי אורכו של הדינוזאור הגיע לכ-11 מטרים, משקלו היה כשישה טון והוא למעשה גדול יותר מהטי-רקס. ראשו היה מוארך והסתיים בצורת מקור ברווזי ועל גבו הייתה דבשת בצורת מפרש. רגליו היו קצרות ועבות, וכפותיהן גדולות. החוקרים מעריכים שהוא נע באטיות ועל פי תכולת קיבתו הם מניחים שהוא אכל צמחים ודגים."סביר שהזרועות הארוכות שימשו אותו לחפירה ולאיסוף צמחים ועשבים באזור מחייה של מים מתוקים", מסביר ד"ר יואונג.

הדינוזאור דיינושריוס מיריפוקוס. רויטרס
הדינוזאור דיינושריוס מיריפוקוס/רויטרס

פרופסור ג'ון האצ'ינגס מבית הספר המלכותי לווטרינריה בבריטניה מסביר כי צורתו של הדינוזאור שונה מכפי שתיארו לעצמם המדענים. "לא ציפינו שהחיה הזאת תהיה כל כך משונה. היינו המומים כשראינו את האיברים המוזרים שלה. זה שינה את הראייה שלנו לגבי הצורה של הדינוזאורים", אמר.

עוד בנושא
תגלית מרעישה: זן חדש של דינוזאור ענק נחשף
התגלה הדינוזאור הגדול בהיסטוריה: "לא ידע פחד"
שרידי דינוזאור "התרנגולת מהגיהנום" התגלו בארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully