וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבי הרקטות" של חמאס הורשע בעבירות ביטחון נגד ישראל

29.3.2015 / 15:51

דיראר אבו-סיסי, מפקד האקדמיה הצבאית של חמאס בעזה, היה שותף בכיר בייצור טילים ומרגמות שכוונו נגד ישראל. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בפעילות בארגון טרור, קשירת קשר לפשע ועבירות נשק. הפרקליטות תבקש 21 שנות מאסר

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ראשון) את מפקד האקדמיה הצבאית של חמאס בעזה, המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי, בעבירות רבות נגד ביטחון המדינה. מכתב האישום עולה כי אבו-סיסי היה שותף בכיר בייצור טילים ומרגמות מסוגים שונים, בהם קסאמים, וכן בפיתוח הגדלת טווח ירי הרקטות, אשר משוגרות על ידי חמאס לתחומי מדינת ישראל, ובכך דאג להכניס ערים רבות נוספות לטווח הירי.

הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון על סמך הודאתו בחמישה סעיפי אישום בעבירות של פעילות בארגון טרור, חברות בארגון בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, עבירות נשק ועוד. הפרקליטות עתידה לבקש עונש מאסר של 21 שנים בפועל ושלב הטיעונים לעונש נקבע ל-14 ביוני.

עוד בנושא:
אחיו של אבו סיסי: "כשמענים אותך - תודה בהכל"
דיווח: התקיפה בסודן - בעקבות מידע מאבו סיסי
האישום נגד אבו-סיסי: פיתח טילים עבור חמאס

הגשת כתב אישום לדיראר אבו סיסי, אפריל 2011. אלברטו דנקברג
אבו-סיסי בבית המשפט ב-2011/אלברטו דנקברג

על פי כתב האישום, עם תום מבצע "עופרת יצוקה" ב-2009, מונה אבו-סיסי על ידי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף וסגנו אחמד ג'עברי, כמרכז הקמת האקדמיה הצבאית, שמכשירה את הדרג הפיקודי של חמאס. עוד עולה מכתב האישום כי אבו-סיסי, שעבד כמהנדס בחברת החשמל בעזה, עסק בפיתוח סנפירי טילים כדי שיוכלו לחדור כלים משוריינים של צה"ל.

אבו-סיסי נחטף על ידי המוסד ב-19 בפברואר 2011 מרכבת באוקראינה, שבה נסע לפגוש את אחיו אותו לא ראה זמן רב. רק שבועיים לאחר מכן הודתה ישראל שהיא מחזיקה בו. חודשיים לאחר מכן, באפריל 2011, הוגש נגדו כתב האישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. היום, כאמור, הוא הורשע בחמישה מסעיפיו.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
פיתח טילים שיוכלו לחדור כלים משוריינים של צה"ל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully