וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התקיפה בסודן - בעקבות מידע מאבו סיסי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.4.2011 / 10:27

לפי העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה", ישראל חיסלה את "אחד מגדולי המבריחים בעולם", שהיה אחראי על הברחת נשק מאירן לחמאס. בחמאס מכחישים: "הוא בריא ושלם, ההרוגים לא קשורים אלינו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, דניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')


אחד משני ההרוגים במכונית שהותקפה שלשום בסודן הוא "אחד מגדולי מבריחי הנשק בעולם", שהיה אחראי על הברחת נשק מאירן לחמאס ברצועת עזה דרך סודן ומצרים - כך דיווחו הבוקר העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה", על פי מקורותיו. אותו מבריח בינלאומי לא זוהה בשמו בידיעה, אולם לפי תיאור התפקיד, מדובר ככל הנראה בעבד אל-לטיף אל-אשקר, שהחליף בתפקיד את מחמוד אל-מבחוח, שחוסל בדובאי.

עוד נטען, כי ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפה, וכי ביצעה אותה בעקבות מידע שהתקבל מחקירתו של המהנדס הפלסטיני דיראר אבו סיסי, שהואשם השבוע בישראל כי נטל חלק מרכזי בפיתוח מערך הרקטות של חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרידי המכונית שהופצצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לצד המידע שסיפק אבו סיסי, ישראל גייסה עשרות סודנים המתגוררים בישראל כדי להשיג מידע על מסלולי ההברחות ועל הכנופיות שעוסקות בכך בסודן", הוסיפו המקורות. לטענתם, לישראל יש רשת של מבריחים וסייענים בדרום סודן המספקים לה מידע, נוסף על קצינים ישראלים שנמצאים במקום ומאמנים קבוצות שפועלות לסיכול הברחות נשק לחמאס. "תקיפת המכונית בוצעה על ידי מזל"ט מסוג שובל", הוסיפו.

בחמאס, מנגד, מכחישים היום בתוקף כי אל-אשקר נהרג בתקיפה. דודו של אל-אשקר, חבר הפרלמנט מטעם חמאס איסמעיל אל-אשקר, הבהיר כי אחיינו "בריא ושלם", ואילו מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של התנועה, הוסיף כי "האנשים שחוסלו בפורט-סודן אינם פלסטינים ואין להם קשר לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully