וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: על המעצמות להחליט - לחץ וסנקציות או הסכם

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר את הדברים בצאתו מפגישה עם מקבילו האמריקני קרי, אך הדגיש כי עדיין נותרו כמה סוגיות משמעותיות שיש לפתור. שרת החוץ של האיחוד האירופי: "מעולם לא היינו קרובים יותר להסכם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נכנסים לישורת האחרונה: יומיים בלבד לפני תאריך היעד להגעה להסכם מסגרת בין שש המעצמות לאיראן, מסתמן כי השיחות בלוזאן שבשווייץ יסתיימו הפעם בטון אחר. "שיחות הגרעין שניהלנו בימים האחרונים היו קשות ועדיין נותרו כמה סוגיות משמעותיות", כתב אמש (שבת) שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף בחשבון הפייסבוק שלו, בתום פגישה עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. בדבריו, זריף הטיל את האחריות להצלחת השיחות או לכישלון בסבב, על המעצמות. "המפתח לחתימה טמון בבחירה אסטרטגית שהצד השני צריך לעשות: לחץ וסנקציות, או הסכם".

מוקדם יותר גורמים מערביים ואיראניים מסרו כי איראן ושש המעצמות קרובות להסכם מסגרת שיהווה את הבסיס להסכם ארוך-טווח על תכנית הגרעין של טהראן. שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמרה בפני עיתונאים: "מעולם לא היינו קרובים יותר להסכם עם איראן". אחד הבכירים ששותפים להערכה זו הוא זריף, שאמר כי טהראן מוכנה להתקדם להסכם.

עוד בנושא:
יד אחת כובשת, יד שנייה חותמת על הסכם
דיווח: איראן תורשה להפעיל מאות צנטריפוגות בפורדו
הקשר בין מבצע "סופה נחרצת" בתימן לגרעין האיראני

שרי החוץ של איראן והמעצמות סביב שולחן המשא ומתן בלוזאן, שוויץ, 27 במרץ 2015. רויטרס
שרי החוץ של איראן סביב שולחן המשא ומתן בלוזאן/רויטרס

זריף הביע אופטימיות לאחר פגישתו עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס, שמדינתו נוקטת בקו הניצי ביותר מבין ארצות המערב המשתתפות בשיחות הגרעין בשוויץ, ואמר כי טהראן מוכנה להתקדם הלאה. "לפי כל הסימנים אנו יכולים לנוע קדימה, איראן קיבלה החלטה מדינית ללכת להסכם - מתוך כבוד", אמר.

שר החוץ האיראני סיכם את הפגישה בין השניים ואמר כי היא הייתה "מצוינת". לדבריו, "דיברנו על כל הסוגיות, ואני סבור שהגענו להסכמות". נוסף על כך צייץ זריף בחשבון הטוויטר שלו הודעה שלפיה "במשא ומתן, שני הצדדים חייבים להביע גמישות. אנחנו עשינו זאת ואנחנו מוכנים לקראת הסכם טוב, למען כולם. אנו ממתינים שגם השותפים שלנו יביעו נכונות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בבריסל, 16 במרץ 2015. רויטרס
"מעולם לא היינו קרובים יותר להסכם עם איראן". זריף ומוגריני/רויטרס

נוסף על כך, הודיע נשיא איראן חסן רוחאני כי שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ואמר כי השניים תמימי דעים בצורך להתקדם במשא ומתן. בהודעה שפרסם בטוויטר, כתב רוחאני: "שנינו הדגשנו את חשיבות ההגעה להסכם".

תאריך היעד לשיחות נקבע ל-31 בחודש. לדברי הגורמים המעורבים במשא ומתן, מסמך מפורט של שניים עד שלושה עמודים עשוי להיחתם בקרוב. עם זאת, הגורמים הבהירו כי עדיין יש סוגיות מרכזיות שטרם נפתרו במסגרת השיחות המתמשכות.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully