וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דקות של דממת אלחוט קדמו להתרסקות המטוס בצרפת

התחדשו החיפושים אחרי טיסת ג'רמנווינגס, ששבריה התפזרו בשטח של 16 קמ"ר בהרי האלפים. בזמן שהמטוס איבד גובה, הטייסים לא תיקשרו עם מגדל הפיקוח ולא שידרו אותות מצוקה. חברת התעופה אישרה: יום לפני ההתרסקות בוצע תיקון בדלת כן הנסע

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

בצרפת התחדשו הבוקר (רביעי) החיפושים אחרי שברי טיסת "ג'רמנווינגס", שהתרסקה אמש בדרום המדינה בדרכה מברצלונה לדיסלדורף. לפי כל ההערכות, 150 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות בהרי האלפים. בין ההרוגים נמצא אזרח ישראלי: אייל באום בן 39 מהוד השרון, שלאחרונה התגורר בברצלונה.

אמש נמצאה אחת הקופסאות השחורות של המטוס, והיום אישרו הרשויות בצרפת כי מדובר בקופסה שהקליטה את רשת התקשורת בתא הטייס. הקופסה ניזוקה בהתרסקות, אך החוקרים מעריכים שניתן יהיה לחלץ ממנה את הנתונים הקריטיים.

צוותי החקירה מנסים להבין מדוע הטייסים לא שידרו אותות מצוקה, בשעה שמטוס האיירבוס A320 איבד גובה, וצלל לעבר ההרים במשך שמונה דקות. כמו כן, מנסים החוקרים להבין מדוע הטייסים לא שינו את מסלול הטיסה כדי להימנע מההתרסקות.

הבוקר דיווח ה"גרדיאן" כי בעשר הדקות האחרונות של טיסה 4U9525, שמרו הטייסים על דממת אלחוט, ולא תיקשרו עם מגדלי הפיקוח. במקביל, אישר דובר חברת לופטהנזה - חברת האם של "ג'רמנווינגס" - כי יממה קודם להתרסקות, בוצע "תיקון קטן" בדלת כן הנסע הקדמי של המטוס. דלת זו מכסה על גלגלי המטוס, המתקפלים לאחר ההמראה. עם זאת, הדובר הדגיש כי גם אם התקלה בדלת לא הייתה מתוקנת, "הרי שזה לא היה משהו שקשור לבטיחות הטיסה".

עוד בוואלה חדשות
מומחי תעופה: המטוס טס בשליש מהגובה המקובל באזור זה
חשיפה: קטאר מנסה להשיג הפסקת אש בין ישראל לחמאס
"גורי החליפות": יותר מ-400 ילדים גויסו לשורות דאעש

הקופסה השחורה של מטוס ג'רמנווינגס שהתרסק בצרפת – 25 במרץ 2015. רויטרס
הקופסה השחורה שחולצה מזירת ההתרסקות/רויטרס

צוותי החילוץ שהגיעו לעיירה דיניה-לה-באן, דיווחו כי שברי המטוס מפוזרים בשטח של 16 קילומטרים רבועים. חבר פרלמנט מקומי, שסייר באזור ההתרסקות במסוק, אמר כי "המטוס נהרס לחלוטין".

דובר צוותי החיפוש, ז'אן-מארק מנצ'יני, אמר כי 65 מחלצים ינסו להגיע הבוקר לאזור ההתרסקות ברגל, ועוד 30 מחלצים ינסו להגיע במסוקים. להערכתו, "ייקח לפחות שבוע" כדי לסרוק את האתר, שהגישה אליו קשה במיוחד, "וכמה ימים לפחות" יחלפו עד שהמחלצים יצליחו להגיע לגופות.

משרד החוץ אישר אמש כי אייל באום, ישראלי בן 39 המתגורר בברצלונה, ובמקור מהוד השרון, היה במטוס שהתרסק. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את תנחומיו למשפחה, והציע את עזרת ישראל לגרמניה, לספרד ולצרפת. "ברגע הקשה הזה אני מחבק את משפחתו של האזרח הישראלי אייל באום, ושולח תנחומים למשפחות הנוסעים מגרמניה, ספרד, טורקיה ובלגיה שאיבדו את יקיריהם", אמר נתניהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מסוקי החילוץ מעל אזור התרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת, מרץ 2015. רויטרס
צוותי החילוץ נערכים ליד אזור ההתרסקות, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully