וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי תעופה: המטוס הנמיך טוס, כנראה הייתה תקלה

24.3.2015 / 14:07

על פי המומחים, המטוס הגרמני שהתרסק היום בדרום צרפת איבד גובה במהירות גבוהה והיה בגובה 10,000 רגל בלבד בעת הקשר האחרון עם הקרקע, כשליש מהגובה המקובל באזור. "ייתכן שחיפש שדה לנחות בו נחיתת חירום". 150 נספו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, שניר דבוש, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרשויות בצרפת כבר הודיעו כי איש לא ניצל בהתרסקות המטוס של חברת ג'רמנווינגס הגרמנית היום (שלישי) באלפים הצרפתיים, לאחר שאבד הקשר בינו לבין מגדל הפיקוח. אהרון לפידות, מומחה לענייני תעופה, הסביר במשדר וואלה חדשות כי כשאבד הקשר עם המטוס הוא היה בגובה נמוך מהרגיל. "הגובה של המטוס בעת שנוצר עמו הקשר האחרון היה 10,000 רגל. זה לא גובה הטיסה המקובל. גובה הטיסה בטיסה בינלאומית הוא בדרך כלל 30,000", הסביר לפידות. "שום טייס לא יטוס מול האלפים בגובה נמוך כל כך. כנראה שהייתה איזו תקלה שגרמה לו להנמיך. יכול להיות שהוא חיפש שדה לנחות בו נחיתת חירום".

לפידות הסביר כי לכאורה טיסה פנים-אירופית אמורה להיות טיסה בטוחה ביותר. "אין תנאי מזג אוויר כלשהם שלא מוכרים לטייס", טען לפידות. "כמעט בוודאות יימצאו הקופסאות השחורות, ושם תהיה התשובה לתעלומה. התעלומה הזו תיפתר במהרה, זה לא יהיה כמו המטוס המלזי".

עוד בוואלה חדשות:
גורם מדיני: "הסכם שלום עם הפלסטינים? לא בדור שלנו"
ארבע מכל חמש נשים בישראל הוטרדו מינית ברחוב
מלחמת המשטרה בפדופילים ברשת: עשרות חשודים נעצרו בשבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

עמי אטינגר, גם הוא מומחה לענייני תעופה, הוסיף ואמר במשדר וואלה חדשות כי האירוע החל בגובה 38,000 רגל, והמכ"ם קלט שהמטוס ירד במהירות עצומה לגובה של 14,000 רגל. "זה נראה לא טוב, אי אפשר לדעת. זה מראה אולי סימנים של הקרחה על הכנפיים, שזה דבר שמתחיל בגובה רב. כנראה שהייתה תקלה חמורה והטייסים לא הספיקו לדבר עם הפיקוח", הסביר אטינגר.

בנוגע למטוס עצמו, מדגם איירבאס A320, אטינגר ציין כי מדובר במטוס מאוד בטוח, יציב ומודרני. הוא הדגיש שאין כל קשר בין ההתרסקות לבין העובדה שמדובר בטיסת לואו-קוסט. "אין קשר בין צורת מכירת הכרטיסים לבטיחות שהם דורשים בטיסה", הדגיש אטינגר. "חברות הלואו-קוסט מקדישות משאבים רבים לבטיחות. גם מספר הדיילים זהה בחברות לואו-קוסט, הוא נקבע על ידי רשויות התעופה משיקולי בטיחות ולא משיקולי שירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
דוכן של חברת ג'רמנווינגס שמטוסה התרסק באלפים הצרפתיים במרץ 2015. רויטרס
דלפק של חברת ג'רמנווינגס/רויטרס

בינתיים, בחברת לופטהנזה, מפעילת טיסות ג'רמנווינגס, חוקרים את נסיבות ההתרסקות. עוד מוקדם לקבוע את הגורם שהביא לתאונה הקשה, אולם כמה כיוונים נבדקים, ובהם תקלה טכנית או טעות אנוש. האפשרות של פיגוע טרור נשללה על ידי גורמים ביטחוניים בגרמניה. עם איתור הקופסאות השחורות של המטוס ייבחנו ההתקשרויות האחרונות מתא הטייס לנמלי התעופה.

144 נוסעים ושישה אנשי צוות היו על סיפון המטוס, טיסה 4U9525, שהייתה בדרכה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה. שר התחבורה של צרפת, תיירי מריאני, מסר כי אין ניצולים מבין הנוסעים, ברובם אזרחי ספרד וגרמניה. המטוס אותר באזור הררי בגובה 2,000 מטרים, בין העיירות דיניה-לה-באן וברסלונט. הרשויות הודיעו כי החיפושים אחר הגופות יארך זמן רב בשל הגישה הבעייתית למקום ותנאי החיפוש קשים במיוחד .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully