וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת המשטרה בפדופילים ברשת: עשרות חשודים נעצרו בשבוע

24.3.2015 / 11:06

הגברים נתפסו במבצעים יזומים של יחידות הסייבר של המשטרה, שבהם בין היתר התחזתה סוכנת לנערה בת 13 ושוחחה עם גברים ברשתות חברתיות. עשרה חשודים נעצרו הבוקר. "חייבים לעשות כל שניתן כדי להגן על בני נוער תמימים"

מערכת וואלה!

(צפו בדיווח על מעצר חשוד באונס של כמאה נערות ברשת, אתמול)

עשרה גברים תושבי מרכז הארץ נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד שפעלו כ"ציידי ילדים למטרות מין" באמצעות האינטרנט. החשודים הללו מצטרפים לעשרות חשודים בפדופיליה ברשת שנעצרו בשבוע האחרון בשלושה מבצעים יזומים של יחידות הסייבר של המשטרה. העשרה הועברו לחקירה ויועברו אחר הצהריים לדיון בהארכת למעצרם.

המעצרים נעשו לאחר שבשלושת החודשים האחרונים פעלה יחידת סייבר במפלג ההונאה של מחוז תל אביב באמצעות סוכנת משטרה, שהתחזתה לילדה בת 13 והוטרדה ברשת על ידי גברים בגירים. בין היתר, על פי החשד, הגברים חשפו את אברי המין שלהם, עשו בעצמם פעולות מיניות ואף ביקשו ממנה לעשות פעולות דומות בהדרכתם.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, הגיב על גל המעצרים ואמר כי לנוכח "איום הפדופיליה המתפתח במחשכים ברשת החברתית, שבמסגרתו עברייני מין מנסים בעורמה ללכוד בני נוער תמימים", פיתחה המשטרה יכולות טכנולוגיות ומבצעיות על מנת לסכל את העבירות, לחשוף את המבצעים ולהביאם לדין. "אנו חייבים לעשות כל שניתן על מנת להגן על אוכלוסיות רגישות כבני נוער תמימים שהם סקרנים מטבעם", אמר ניצב סאו. "אכן מדובר בעבודת המשטרה בלבד, אך יש להציף את הנושא על סדר היום, להעלות את המודעות הציבורית לסכנות האורבות ברשת ולהדק את השותפויות בין גופים והורים על מנת לספק מעטפת ביטחון איתנה לילדנו".

לקריאה נוספת:
בת ה-5 שאלה את אביה על האנס: "אבא, הוא צדיק או רשע?"
חשש בירושלים: רשת פדופילים תוקפת ילדים בגן חרדי
הרבנים מנעו תלונה נגד פדופיל - וכעת הוא חשוד שחזר ואנס

הארכת מעצר לחשוד בפדופיליה ברשת האינטרנט, בית משפט השלום ראשל"צ, מרץ 2015. ניב אהרונסון
ישי גברילוב, החשוד שאנס יותר ממאה נערות ברשת, בהארכת מעצרו/ניב אהרונסון

ביום ראשון נעצרו 12 בני אדם במקומות שונים ברחבי הארץ בחשד לעבירות מין נגד קטינים ברשת. הם הועברו לחקירה בגין שורה של חשדות, לרבות ניסיון אינוס, ניסיון לגרום למעשה מגונה בקטין, ניסיון למעשה מגונה בקטין וניסיון להטרדה מינית של קטין. זאת לאחר שבשיחות עם סוכנות של המשטרה ברשת שלחו חלק מהחשודים קישורים לתוכן מיני ותמונות עירום של עצמם, הפעילו מצלמת רשת וביצעו מול המצלמה מעשה מגונים. נוסף על כך, הם הנחו את ה"קטינות" כיצד לעשות פעולות מיניות בגופן.

בין החשודים שנעצרו בתקופה האחרונה גם ישי גברילוב, תושב נתניה בן 33, החשוד כי אנס יותר ממאה ילדות ונערות בנות עשר עד 14 ברשת. גברילוב נעצר לאחר ששמו עלה בחקירת עבירות מין בנערה בת 14. לאחר מעצרו החרימו החוקרים את המחשב האישי שלו, ועליו מצאו יותר מ-600 פריטים בעלי גוון פדופילי ופרטים של יותר ממאה נערות בישראל ובחו"ל.

חוקרי יחידת הסייבר חושדים כי במהלך שלוש השנים האחרונות ביצע גברילוב אקטים מיניים בנערות באמצעות שימוש בתוכנות כגון סקייפ ו-ווטסאפ וכן על ידי שימוש ברשתות החברתיות. נוסף על כך, במשטרה בודקים אם בחלק מן המקרים תקף החשוד את הקטינות גם לאחר שהכריח אותן להיפגש עמו. בשלב זה החשדות המיוחסים לו הם אונס באינטרנט, איומים וסחיטה.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully