וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמנים את הדור הבא: יותר מ-400 ילדים גויסו לשורות דאעש

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הילדים, המכונים "גורי החליפות", עוברים אימונים צבאיים אינטנסיביים ושיעורי דת. בגיל 15 ניתנת להם ההזדמנות להפוך ללוחמים במשרה מלאה. "זהו ניצול ושטיפת מוח ברורה"

צילום מסך

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מאמן כ-400 ילדים בסוריה מאז תחילת 2015 – כך מסר היום (שלישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. הארגון מספק לילדים, המכונים "גורי החליפות", אימונים צבאיים אינטנסיביים ושיעורי דת בשטחים שעליהם הוא שולט במדינה.

לדברי ראש הארגון, רמי עבד א-רחמן, מהרגע שבו הילדים מגיעים לגיל 15, ניתנת להם ההזדמנות ללוחמים במשרה מלאה ולקבל משכורות. "אנשי דאעש מנסים לחזר אחרי הילדים באמצעות כסף ונשק ומלמדים אותם איך לנהוג במכוניות", מסר. לדבריו, הארגון לא מכריח את הילדים להילחם, אולם "מאחר שאין בתי ספר (שלא שייכים לארגון) ואין עבודה, זה מה שהילדים עושים במהלך היום".

הילדים החיילים משמשמים בדרך כלל לאיוש מחסומים של "המדינה האיסלאמית" ולאיסוף מודיעין מאזורים שלא נמצאים בשליטת הארגון. זאת, בשל העובדה שהם יכולים להסתנן למקומות הללו בלי שיבחינו בהם. עם זאת, לחלקם נועדו מטרות אלימות יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסלם לפני הוצאתו להורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שפורסם על ידי הארגון החודש נראה ילד, שגילו ככל הנראה לא עולה על 12, מוציא להורג ביריות את מוחמד סעיד איסמעיל מוסלם, שנטען כי הוא מרגל עבור המוסד. לדברי א-רחמן, דאעש השתמש עד עכשיו בלפחות עשרה ילדים כמחבלים מתאבדים והקים יחידות של לוחמים ילדים. "זהו ניצול ושטיפת מוח ברורה", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

דאעש הוא לא הארגון היחידי בסוריה שגייס לשורותיו ילדים, אולם ככל הנראה הוא עושה זאת בצורה הגלויה ביותר. "מה שמקומם הוא שהם לא מחביאים זאת, אלא מתרברבים בכך", אמרה נדים הורי, סגנית האחראי על המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון משמר זכויות האדם היושב בוושינגטון. "השימוש שלהם בילדים הוא חלק ממאמץ נרחב לחינוך מחדש. הם ממשיכים לדבר על כך שהילדים הללו יהיו הדור החדש של הארגון".

לפי האו"ם, יותר מ-2.1 מיליון ילדים בסוריה לא יכולים יותר ללכת לבתי ספר בשל האלימות המתחוללת במדינה. מאז התחילה מלחמת האזרחים במדינה לפני ארבע שנים, נהרגו יותר מ-215 אלף בני אדם, בהם עשרות אלפי ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully