וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק החקירה נגד ח"כ סלומינסקי נגנז בשל חוסר ראיות מספקות

על אף שנמצאו ראיות כי העביר כסף במזומן במהלך הפריימריז בבית היהודי ב-2012, לכאורה בניגוד לחוק, נסגר התיק נגד יו"ר ועדת הכספים. במקביל, העבירה הפרקליטות למבקר המדינה ראיות המעלות חשדות נוספים. פרקליטתו: "החלטה צפויה מראש"

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
התיק נסגר מחוסר ראיות מספקות. ח"כ סלומינסקי/נועם מושקוביץ

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה אתמול (שני) על גניזת התיק נגד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) בגין חוסר ראיות מספקות. ההחלטה על כך התקבלה על דעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן.

במהלך החקירה עלה החשד כי סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, שילם את דמי התפקדותם של מתפקדים לבית היהודי בניגוד לחוק במסגרת הפריימריז במפלגה ב-2012, בתקווה שאותם מתפקדים יצביעו עבורו בבחירות הפנימיות במפלגה. במקביל לגניזת התיק, העבירה הפרקליטות לבחינת מבקר המדינה את הראיות שנאספו במסגרת החקירה, המעלות חשדות לתשלום הוצאות לצורך הפריימריז מעבר לתקרה המותרת, לאי-דיווח על הוצאות אלה ולתשלום הוצאות במזומן בניגוד לנדרש על פי דין.

יחידת להב 433 במשטרה פתחה בחקירה נגד סלומינסקי לפני כמה חודשים. במסגרת החקירה, שכללה גם כמה השלמות חקירה שנדרשו על ידי הפרקליטות, נמצאו ראיות להעברות כספים במזומן מחבר הכנסת סלומינסקי לאביחי אמרוסי, בחודשים יולי ואוגוסט 2012. זאת, לכאורה, תמורת סיוע של אמרוסי. עם זאת, לא נמצאו די ראיות לכך שסכומים אלו הועברו לשם מתן החזר למתפקדים בגין ההתפקדות.

פרקליטתו של של ח"כ סלומיסנקי, עורכת הדין רחלי תורן, מסרה בתגובה: "אנו מברכים את היועץ המשפטי לממשלה ואת פרקליט המדינה על החלטתם, הצודקת והראויה, לסגור את התיק - החלטה שהייתה צפויה מראש לאור העובדות בתיק, וגם לאור המלצת המשטרה לגנוז את התיק".

לקריאה נוספת:
נתניהו על "הנהירה לקלפיות": "מצטער שפגעתי בציבור הערבי"
לראשונה מאז נכלא: קצב יחגוג את חג החירות עם משפחתו
"חובבנות": מעצר עריק חרדי כמעט הסתיים בלינץ' בשוטרים

(עדכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully