וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על "הנהירה לקלפיות": "מצטער שפגעתי בציבור הערבי"

24.3.2015 / 0:14

ראש הממשלה נפגש עם נציגים מהמגזר הערבי במעונו בירושלים ואמר כי הוא יודע שדבריו ביום הבחירות פגעו ברגשותיהם: "לא הייתה לי שום כוונה שכך יהיה". לדבריו, "המעשים שלי כראש ממשלה מוכיחים את ההיפך הגמור"

מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל אמש (שני) על התבטאותו ביום הבחירות המזהירה מפני שיעורי ההצבעה במגזר הערבי. "אני יודע שהדברים שאמרתי לפני ימים אחדים פגעו בחלק מאזרחי ישראל, פגעו בערביי ישראל", אמר במפגש בבית ראש הממשלה בירושלים עם נציגי המגזר הערבי, "לא הייתה לי שום כוונה שכך יהיה. אני מצטער על כך".

לדבריו, פעולותיו בקדנציות הקודמות מוכיחות כי הוא אינו נוקט באפליה. "המעשים שלי כראש ממשלה, כולל ההשקעות האדירות במגזרי המיעוטים, מוכיחים את ההפך הגמור. אני חושב, באותה מידה, שאסור ששום גורם מחוץ למדינת ישראל יתערב בתהליכי הדמוקרטיה שלנו", אמר.

"אני רואה את עצמי כראש הממשלה של כל אחד ואחד מכם", הוסיף נתניהו, "של כל אזרחי ישראל, ללא שום הבדל של דת, גזע ומין. אני רואה בכל אזרחי ישראל שותפים לבנייתה של מדינת ישראל, משגשגת ובטוחה, למען כל אזרחי ישראל".

לקריאה נוספת:
לראשונה מאז הבחירות: נתניהו ובנט נפגשו ודנו בחוק הלאום
למה כל המפלגות נלחמות על ועדת הכספים
כשבישראל מרכיבים ממשלת ימין, ברשות מחכים בפינה עם נבוט

ראש הממשלה במפגש עם נציגי המגזר הערבי, מרץ 2015. ניו מדיה, הליכוד,
"ראש ממשלה של כל אחד ואחד מכם". נתניהו במפגש במעונו, אתמול/ניו מדיה, הליכוד
"אני רואה בכל אזרחי ישראל שותפים לבנייתה של מדינת ישראל, משגשגת ובטוחה, למען כל אזרחי ישראל"

מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה כי "לצערנו הגזענות של נתניהו וממשלותיו לא התחילה ולא תסתיים בהתבטאות המסיתה הזאת. חקיקה גזענית ומדירה ומדיניות מפלה הן תכנית העבודה של נתניהו גם לכנסת הקרובה, ולכן לא נותר לנו אלא לדחות את התנצלותו ולהמשיך במאבקנו למען שוויון לאוכלוסיה הערבית".

חוסיין אל הייב, ראש המועצה המקומית טובא זנגריה שהשתתף במפגש, סיפר לוואלה חדשות כי בפגישה הוא אמר לנתניהו שהוא "מצפה מממשלת הימין שתקום, שתדאג לשלום ולשוויון מלא לאזרחים הערבים". לדבריו, "דרשתי שוויון הזדמנויות לאקדמאים הערבים ואמרתי לנתניהו שעל ממשלתו לפעול לשלום עם הפלסטינים. אמרתי לו שיזכור את מה שבגין עשה ושגם הוא יכול להותיר חותם כמוהו, למען ילדיו וילדיי. אמרתי לו שהדברים שאמר בבחירות פגעו בנו, שהוא ראש הממשלה של כולם ושעליו להתנצל".

ביום שלישי האחרון, פרסם נתניהו סרטון וידאו ובו דחק במצביעיו להגיע אל הקלפי. "שלטון הימין בסכנה", אמר, "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי". לדבריו, "עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".

נתניהו התייחס למצבו בסקרים ואמר: "לנו את אין ארגון V15, לנו יש צו 8. צאו לקלפי, תביאו את החברים ואת המשפחה, הצביעו מחל ונסגרו את הפער. בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 18:44)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully