וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות שוקלת לבטל את הסדר הטיעון עם הרב פינטו

19.3.2015 / 11:18

לאחר שלא התייצב היום לדיון שבו היה אמור להודות במתן שוחד לתנ"צ אפרים ברכה, הפרקליטות דורשת להוציא לרב צו הבאה לארץ ולהורות על עיקול של כספי ערבות בסך 2 מיליון שקלים. בית המשפט יקבל החלטתו בהתאם להשלמת תיקו הרפואי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(העליון מותח ביקורת חריפה על הסדר הטיעון עם פינטו, אוקטובר 2014)

הפרקליטות שוקלת לבטל את הסדר הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו שמואשם במסגרתו במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להוציא לרב צו הבאה לארץ שיחייב אותו להתייצב בבית המשפט וצו חילוט שיאפשר למדינה לעקל ערבויות בסך שני מיליון שקלים שהפקיד כדי שיוכל לצאת מהארץ. "נשקול את הסדר הטיעון", אמרה עו"ד רחלי חזן, נציגת הפרקליטות במשפטו.

עוד בנושא:
בית המשפט לרב פינטו: התייצב בישראל - בשבוע הבא
הפרת הסדר הטיעון עם פינטו: המדינה דורשת הבהרות
הלחץ על פינטו גובר: בית המשפט סירב לדחות הדיון בעניינו

היום היה אמור הרב להתייצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב ולהודות בעבירות כתב האישום המתוקן במסגרת הסדר הטיעון. עורכי דינו ביקשו ביום שני לדחות את הדיון, לאחר שהגישו מסמכים בנוגע למצבו הרפואי. פרקליטות המדינה הביעה התנגדות לדחיית הדיון, ומסרה: "לאחר שתתקיים ההקראה והנאשם יודה ויורשע, במידה שיוצג תיעוד רפואי מתאים, נכון לבחון בקשות לדחות מועד הטיעונים לעונש". בית המשפט נענה לבקשתה וקבע כי הדיון יתקיים כמתוכנן משום שבקשת פרקליטיו הוגשה באיחור.

לאחר שלא התייצב, הפרקליטות הודיעה שתמנה מומחי רפואה שיבדקו אילו מסמכים חסרים להשלמת התיק הרפואי של הרב בארץ. אלו יינתנו לרופא, שימסור לסנגוריו אילו מסמכים עליהם להציג בפני בית המשפט. לאחר שיגישו את המסמכים יחליט בית המשפט אם להיעתר לצו ההבאה והחילוט, כפי שביקשה הפרקליטות. הישיבה הבאה בנושא נקבעה לאחרי חג הפסח.

הקראת כתב האישום מתעכבת זה חצי שנה. לפני כחודש נקבע מועד להקראה שעליו הסכימו הצדדים, לאחר שפרקליטיו של פינטו ביקשו דחייה לתאריך זה. עם זאת, מאז, על פי פרסומים שמגיעים ממקורבי הרב, מצבו של הרב החמיר ואין באפשרותו להגיע לארץ למשפטו. בפרקליטות, כאמור, טוענים מנגד כי לדברים אין תיעוד רפואי.

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
תנ"צ אפרים ברכה/נועם מושקוביץ

במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתם הרב בספטמבר 2014, מתוך העבירות שיחוסו לו הוא יואשם בשוחד, בניסיון לשוחד ובעבירות שיבוש. בתמורה ישמש הרב עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, החשוד שקיבל ממנו טובות הנאה.

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ונתינתו לתת-ניצב ברכה בעת שהאחרון שימש בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה. השוחד שהוצע, כך לפי האישום, היה בסך של 200 אלף דולר, במטרה לשכנעו למסור מידע בנוגע לחקירה שהתנהלה באותה עת נגד הרב פינטו סביב התנהלות עמותת "חזון ישעיה". כמו כן, יוחסו לרב פינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully