וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון לרב פינטו, הפרקליטות תבקש שנת מאסר

17.9.2014 / 8:01

הרב יואשם במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, בניסיון לשוחד ובעבירות שיבוש. בתמורה, הוא ישמש עד מדינה בתיק נגד ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת טובות הנאה

הרב יאשיהו פינטו, הנאשם כי נתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, חתם הבוקר (רביעי) על הסדר הטיעון שהציעה לו הפרקליטות. במסגרת ההסדר, מתוך העבירות שיחוסו לו הוא יואשם בשוחד, בניסיון לשוחד ובעבירות שיבוש. בתמורה ישמש הרב עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, החשוד שקיבל ממנו טובות הנאה. הפרקליטות תדרוש לגזור על פינטו שנת מאסר. הפרקליטות תחתום בשעות הקרובות על ההסדר.

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ונתינתו לתת-ניצב ברכה בעת שהאחרון שימש בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה. השוחד שהוצע, כך לפי האישום, היה בסך של 200 אלף דולר, במטרה לשכנעו למסור מידע בנוגע לחקירה שהתנהלה באותה עת נגד הרב פינטו סביב התנהלות עמותת "חזון ישעיה". כמו כן, יוחסו לרב פינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד.

עוד על פרשת פינטו:
הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם"
הרב יאשיהו פינטו נמצא דובר אמת בבדיקת הפוליגרף
המיילים המפלילים: כך "שיחד" הרב פינטו את ניצב ארביב

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
פינטו יעיד נגדו. ניצב ארביב/דרור עינב

באשר לניצב ארביב, נחשד כי בנו נהג לקבל תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר במשך תקופה ארוכה, וכן סיוע בדיור במנהטן ותשלום לעורכת דין שטיפלה בהסדרת הוויזה שלו בארצות הברית. עוד עולה מהתצהיר שהעביר לידי המחלקה לחקירות שוטרים בן ציון סוקי, עוזרו של הרב פינטו, כי ארביב דרש וגם קיבל סוויטה לשימושו במלון דירות במנהטן, הנמצא בבעלותו של סוקי.

פרקליטיו של ניצב ארביב, עו"ד גדעון פישר ועו"ד יהושע רזניק, מסרו בתגובה להסדר הטיעון: "אם ייחתם הסדר טיעון עם הרב פינטו, יש לזכור כי מדובר בחשוד בפשעים חמורים, שהבין כי טבעת שלטון החוק מתהדקת סביב צווארו, ולכן בדה מעשייה, עלילת כזב, במטרה לנסות ולהציל את ראשו מאימת עונש המאסר הארוך שצפוי לו".

"לא שוחד - סיוע ליהודי במצוקה"

בריאיון שהעניק הרב פינטו לשבועון החרדי "בקהילה" ביוני השנה, לאחר שהתפוצצה הפרשה, הוא סיפר על השוחד שלכאורה העניק לברכה: "ערב ראש השנה חילקנו לצדקה יותר מחמישה מיליון דולר. ואז הגיעה רעייתו של אותו קצין, סיפרה מה שסיפרה, והרבנית נתנה לה בלב שלם ובשמחה מרובה, במטרה לסייע בעדם לטפל בבן משפחה שהיה שרוי בצרה".

לדברי פינטו, הכסף ניתן על פי כל כללי ההלכה ועל פי חוקי המדינה. "דיווחנו על כך לרשויות בישראל וגם בארצות הברית", הסביר. לדבריו, כלל לא היה מדובר בשוחד. "אם עדיין יש מי שקורא לסיוע שניתן במשך שנים ליהודי במצוקה בשם שוחד, הרי בוודאי שמדובר בהשתלשלות שמימית, שחורגת מגדרי הטבע", אמר.

הרב התייחס גם לקשר הממושך שהיה לו עם ברכה ועם ניצב מנשה ארביב, שפרש מהמשטרה לנוכח החשדות נגדו. "במשך שנים שמר אפרים (ברכה) על קשר עם הקהילה והבית. חמש פעמים ביום היה מצלצל לגבאים ומבקש לסייע", סיפר. "30 פעמים בשנה היה נוסע לשדה התעופה באחת בלילה כדי ללוות אותנו. אותו אדם קם יום אחד, ובבת אחת הופך את הקערה על פיה ובוחר להציג באופן מסולף ולא ישר חלק קטן מתוך מכלול של מאורעות".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

יוסי אלי השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully