וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם"

הרב, שסיים למסור עדות במח"ש נגד ניצב ארביב, אמר בשיעור בישיבתו באשדוד: "אסור שהעניינים שלי יהיו של הכול. לא עשינו רע לאף אחד". הלילה ימריא לקהילות חסידיו באמריקה

צילום: שי מכלוף, "שובה ישראל", עריכה: יותם בן-דוד

הרב יאשיהו פינטו העביר אמש (חמישי) שיעור תורה באשדוד, בישיבת "שובה ישראל" שבראשה הוא עומד. עם בואו לישיבה, קיבלו את פניו כמה עשרות חסידים בשירה ובריקודים. אחרי השיעור הוא יצא לביקור של שבועיים וחצי בין קהילות חסידיו בארצות הברית ובדרום אמריקה.

בדבריו התייחס הרב לפרשת "הרב והניצב" שהוא עומד במרכזה. "הכול יישכח, הכול עורבא פרח", טען פינטו. "נתנו שוחד? בהתחלה אמרו שנתנו, אחר כך אמרו 'התבלבלנו'. נתנו כסף לשוטרים? לא, נתנו לאנשים. מאשימים אותנו שנתנו חסד.

"כל מה שקורה זה עניינים שלי פרטיים, שאני מתמודד איתם לבדי", המשיך פינטו. "אנחנו ביחד כל הזמן, בשמחה ובעצבות, אבל אסור שהעניינים שלי יהיו של הכול. עשו לנו את כל הרע שבעולם. אני לא יודע אם יש בדור הזה אדם שעשו לו רע כמו שעשו לנו. כולם אומרים 'הרב תענה, תסביר'. לא נסביר! מה יעזור אם נסביר? יבוא יום וכל אחד ידע. יאמרו מה שיאמרו, אנו מוחלים וסולחים לכולם. לא פגענו באף אחד, לא עשינו צער לאף אדם. נתחזק, נעלה ונתעלה".

עדות הרב פינטו - כותרות אחרונות:
הרב פינטו נחת בארץ; מסר עדות בפרשת "הרב והניצב"
יאשיהו פינטו נמצא דובר אמת בבדיקת הפוליגרף
בצל החקירה: רעיית הרב פינטו ניסתה לשים קץ לחייה

"אדם יכול להיות מואשם בפשע בגלל שהוא עומד לקבל דבר טוב, אז הוא צריך לשלם על זה לפני", הוסיף פינטו. "מה שקורה זה דבר טוב, חושך לפני האור", הסביר לחסידיו. לדבריו, "המצב עכשיו טוב מאוד, אנחנו לומדים את השם יותר, הכול יותר טוב. מספרים עלינו שיש לנו מיליונים, ושאנחנו עשירים. כל כך הרבה דמיון יש במזרח התיכון".

אתמול הסתיימה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) גביית העדות מפינטו. עם בואו לארץ הורה בית המשפט, בהתאם להסכמה בין הפרקליטות לבין עורכי דינו של הרב, כי ייאסר עליו לצאת מישראל, אלא אם יפקיד ערבות בנקאית בסך שני מיליון שקלים, יחתום על ערבות עצמית בסך חמישה מיליון שקלים ויפקיד שלוש ערבויות נוספות של צד ג' בסך חמישה מיליון שקלים כל אחת. בנוסף, פינטו התחייב כי אם ייצא מהארץ, יתייצב בחזרה בישראל בתוך 48 שעות מהרגע שיידרש לכך על ידי המדינה, מכל סיבה שהיא.

זה כשנה וחצי מופקדת ערבות אישית של הרב בסך שני מיליון שקלים כדי שיוכל לצאת מהארץ, כפי שביקשה המשטרה וכפי שאישר בית המשפט. מקורביו אמרו הערב כי לא חלק כל שינוי בתנאי הערבות.

כתב אישום מקל תמורת עדות מלאה

שלשום פורסם בחדשות 10 כי בדיקת הפוליגרף שעשה פינטו באשר לפרטי פרשת "הרב והניצב" העלתה כי הוא דיבר אמת בחלקים מרכזיים. קודם לכן נחקר במשך כעשר שעות. בבדיקת הפוליגרף נדרש פינטו לארבעה נושאים מרכזיים שהופיעו בתצהיר שהגיש יד ימינו של הרב, בן ציון סוקי, בין היתר על כספים שהועברו לכאורה מפינטו לניצב (בדימוס) מנשה ארביב ולבני משפחתו. בדיקת הפוליגרף נועדה לאשש את גרסתו של פינטו נגד ארביב. האחרון פרש מתפקידו כמפקד יחידת להב 433 במשטרה בעקבות החשדות שהועלו נגדו ולפיהם קיבל טובות הנאה מפינטו. הבדיקה עשויה לשמש אור ירוק לחתימת הסכם עד מדינה עם פינטו.

שלושה גורמים בסביבתו של פינטו נבדקו בפוליגרף ונמצא כי הם דוברי אמת, לאחר שהעידו במח"ש על מעשיו לכאורה של ארביב. מדובר בעוזר סוקי, בעורכת הדין של מוסדות "שובה ישראל", מיכל כהן, ובגזבר של "שובה ישראל". כפי שפורסם אתמול פורסם בוואלה! חדשות, צחי ארביב, בנו הניצב בדימוס, טרם הגיע למסור עדות בפרשה, על אף שעל פי החשד חלק מהכספים הועברו לידיו. מקורבי ארביב טענו כי בנו, המתגורר באוסטרליה, ישמח להגיע אם יקבל מימון לשהייתו בישראל. עם זה, נודע כי מח"ש הציעה לממן לארביב גם את כרטיס הטיסה וגם את שהייתו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
פרש מתפקידו בעקבות החשדות. ניצב מנשה ארביב, בפברואר/דרור עינב

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ומתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, בעת שהאחרון היה ראש חטיבת החקירות במשטרה. לפי כתב האישום, השוחד שהוצע היה בסך 200 אלף דולר ונועד לשכנע את הקצין הבכיר למסור לפינטו מידע על אודות חקירה שהתנהלה באותה תקופה נגד הרב סביב התנהלותה של עמותת "חזון ישעיה", שפינטו הוא נשיא הכבוד שלה.

לפינטו יוחסו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד. מכל אלה, כאמור, צפוי להישאר אישום השוחד וייתכן שאישום נוסף על ניסיון שיבוש הליכי חקירה. בתמורה לכתב האישום המקל, התבקש פינטו למסור את כל הידוע לו על ארביב, שלטענת הרב קיבל ממנו טובות הנאה. אחד התנאים לחתימה על עסקת טיעון ועל גיבוש ההסדר המקל היה שהרב ישוב לישראל לפני החתימה כדי לתת עדות נגד ארביב.

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר

(עדכון ראשון: 21:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully