וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרת הסדר הטיעון עם פינטו: המדינה דורשת הבהרות

12.10.2014 / 19:29

בעקבות הראיון שהעניקה אשת הרב שמואשם בשוחד, אשר מהווה הפרה להסכם עמו - שלחה הפרקליטות מכתב לסניגוריו בדרישה להבין מדוע התאפשר הדבר. "זו הפרה משמעותית של ההסדר"

המדינה דורשת הבהרות: ביום רביעי עוד הספיקה הפרקליטות להגן על הסדר הטיעון שנחתם עם הרב יאשיהו פינטו, שנאשם בשוחד קצין משטרה - בעקבות עתירה שהוגשה בעניין. אולם יומיים לאחר מכן, בעקבות ראיון שהעניקה לחדשות 2 אשתו של הרב, דבר המהווה הפרה של ההסכם עמו, נשלח מכתב לעורכי דינו של הרב - אייל רוזובסקי ואיתן ליפסקר - שבו התבקשו השניים להסביר מדוע התאפשר הראיון. "הפרה מהותית של הסדר טיעון", כתבה הפרקליטות.

עוד בפרשה
אישום: הרב פינטו שיחד את תנ”צ ברכה בכ-400 אלף שקל
פרשת הרב פינטו: ניצב ארביב נחקר לראשונה
אשת הרב פינטו ניסתה להתאבד בגלל סחיטת בעלה?

מטעמו של הרב פינטו טרם נמסרה תגובה, אולם מקורביו אמרו כי בראיון לא נאמר דבר שיש בו עילה לביטול ההסכם - "בטח שלא בגלל סעיף שמלכתחילה לא היה אמור להיכנס". הרב יכול גם להיתלות בטענה שלא היה אחראי לדברי מקורביו.

יצוין כי בשבוע שעבר התפטרו שלושת פרקליטי הרב המקוריים, עורכי הדין משה מזור, רועי בלכר ואלי זהר. השלושה ייצגו את הרב תקופה ארוכה ואף ניהלו משא ומתן ארוך ועיקש עם הפרקליטות לחתימה על הסדר הטיעון. ההערכה היא כי הדבר נעשה על רקע הפרת ההסכם ואולי הפרות חמורות יותר שעשויות להגיע בהמשך, דבר שהוכחש על ידי מקורבי הרב.

ניצב ארביב נחקר במשך שעות

הבוקר הגיע לראשונה מפקד יחידת להב 433 של המשטרה לשעבר ניצב בדימוס מנשה ארביב לחקירה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים בחשד לקבלת טובות הנאה מחסידיו של הרב פינטו. זימונו של ארביב מגיע לאחר שהרב פינטו חתם עם הפרקליטות על הסכם עד מדינה נגד ארביב.

החשד נגד ניצב ארביב מתמקד בטענת הרב לכך שבנו של קצין המשטרה נהג לקבל מחסידיו תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר במשך תקופה ארוכה, וכן סיוע בדיור במנהטן ותשלום לעורכת דין שטיפלה בהסדרת הוויזה שלו בארצות הברית. יתרה מכך, בן ציון סוקי, עוזרו של הרב פינטו, טען בתצהיר שהעביר לידי מח"ש כי ניצב בדימוס ארביב דרש וקיבל סוויטה לשימושו במלון דירות במנהטן, הנמצא בבעלותו של סוקי.

בתמורה לחתימה על ההסכם נקבע כי פינטו יודה בכל סעיפי כתב האישום נגדו, המייחס לו עבירות של מתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה המשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, בסכום של כ-400 אלף שקלים, הצעת שוחד נוספת בסכום דומה וכן עבירות של שיבוש מהלכי משפט. לפי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו, פינטו הציע לשחד את תנ"צ ברכה בשל חששו מחקירת משטרה שנפתחה נגד עמותת "חזון ישעיה" שבראשה הוא עמד.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully