וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הרב פינטו ניסתה להתאבד בגלל סחיטת בעלה?

29.7.2014 / 5:03

כתבה שפרסם ה"ניו יורק מגזין" מתארת כיצד הגיבה רעייתו של הרב הנודע לאיומים להכפיש אותם ולחשש שגורמי רווחה יקחו את ילדיה. על מעצרו של עו"ד פישר אמר הרב: "זה עוד נס"

אשתו של הרב פינטו החשודה בשוחד ניסתה להתאבד. דניאל בוק
ביקש לכאורה מחסידיו לרשום צ'קים. הרב פינטו/דניאל בוק

פרשת הסחיטה של הרב יאשיהו פינטו היא שהובילה להידרדרות ההקשה במצבה הנפשי של אשתו? ה"ניו יורק מגזין" פרסם הלילה (שלישי) סקירה נרחבת על הפרשות השונות שבהן נקשר שמו של הרב, ובהן הסחיטה שבה היו מעורבים לכאורה חבר הקונגרס מייקל גרים ושני מקורבים לרב, וחשף ממצאים חדשים בנוגע לקשר ביניהן לבין מצבה של דבורה פינטו.

ימים ספורים קודם הבחירות לקונגרס שיגר גרים דואר אלקטרוני לרעייתו של פינטו, שהדברים בו מעידים על התשלום שעבר מהרב אליו. "שלום, אני מתפלל בשבילך ובשביל הרב. אני במתח ולחץ רב. יש עוד שבועיים עד הבחירות. אני לא רוצה להיות מטרד לרב, שאותו אני אוהב ואעמוד לצדו כל חיי. אני צריך את העזרה עם התרומה האחרונה לפני השבוע הבא. בעבר הרב הסכים לעזור לתרום עוד 125,000 דולר, אבל אני יודע שיש לו הרבה מה לעשות כדי להתמודד עם תקופה לחוצה זו. אני יכול להשיג את הסכום הזה אם תעזרו לי לקבל 60,000 דולר".

עוד על פרשת פינטו:
הרב פינטו מדבר: "שוחד? סייעתי ליהודי במצוקה"
הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם"
הרב יאשיהו פינטו נמצא דובר אמת בבדיקת הפוליגרף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשבה שתשרוד אם יצא הפרסום השלילי. דבורה פינטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילתה של פרשת הסחיטה הייתה ב-29 במרץ 2010. על פי החשד, עופר ביטון, לשעבר עוזרו האישי של הרב, ורון טורוסיאן, איש יחסי ציבור ישראלי שחי בניו יורק, הגיעו לדירתו של הרב ודרשו ממנו כסף. לדברי אשתו של פינטו, דרש טורוסיאן מהרב חצי מיליון דולר ושכר דירה של חמישה חודשים, ואיים כי אם לא יקבל את הסכום הוא יפעל להפיץ פרסום שלילי נגדו בכל רחבי המדינה. אשתו של הרב, ששהתה בבית באותו הזמן, שמעה את הדברים והתחילה לבכות. טוריסאן איים לחשוף פרטים אישיים עליה. לאחר שילדה תאומים, שקעה דבורה בדיכאון עמוק וניסתה להתאבד כמה פעמים.

הרב פינטו ואשתו חשפו פרטים נוספים על ההתמודדות האישית עם הפרשה. לדבריהם, פינטו התחננה בפני בעלה שישלם לטורוסיאן את הכסף. היא לא חשבה שתשרוד אם יצא הפרסום השלילי. אז, על פי החשד, ביקש הרב מחסידיו לרשום להם צ'קים. בן ציון סוקי, איש עסקים המקורב לרב, רשם צ'ק בסך 135,999 דולר לחברה עסקית המזוהה עם טוריסאן. יוסי עזור, חסיד אחר של הרב, רשם שני צ'קים לחשבונות שונים. בסך הכול הועברו צ'קים בסכום של 245 אלף דולר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

דבורה פינטו: "דעתי השתבשה"

אז, על פי החשד, ביקש טוריסאן עוד כסף. בשיחת טלפון שהתקיימה בינו לבין אשת הרב הוא אמר לה שבשל מצבה הנפשי שירותי הרווחה עלולים לקחת ממנה את הילדים. "דעתי השתבשה מהמחשבה הזו", היא סיפרה לאחד מחסידי הרב. בשלב הזה פנה פינטו לגרים, ששירת ב-FBI, ומשם הלכה פרשת הסחיטה והסתבכה.

בכתבה התייחס פינטו לראשונה להסתבכותו האחרונה של עו"ד רנואל פישר, ששימש בין היתר כפרקליטו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, וניסה לכאורה לנצל את קשריו ולהשפיע על חקירות משטרה. עורכי הדין של הרב פינטו סבורים כי מעצרו של פישר יחליש את טענת המדינה נגד פינטו, שלפיה שיחד את ברכה. "זה עוד נס", אמר הרב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully