וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר שבוטל: עונש מוות למנהיג האחים המוסלמים

בית המשפט בקהיר גזר עונש מוות על 14 בכירי התנועה, בגין מעורבותם באירועים האלימים שלאחר הדחת מוחמד מורסי מהנשיאות ב-2013. בשנה שעברה, 136 פעילי התנועה נידונו למוות, אולם לחץ בינלאומי מנע זאת

מנהיג האחים המוסלמים מוחמד בדיע בתוך כלוב הנאשמים בבית המשפט – קהיר, אפריל 2014. AP
בדיע בבית המשפט, בשנה שעברה/AP

בית המשפט בקהיר גזר אתמול (שני) עונש מוות על המדריך העליון של תנועת "האחים המוסלמים", מוחמד בדיע, ועל 13 בכירים נוספים בתנועה, בגין חלקם באירועים האלימים במהלך פיזור מחנה המחאה "ראבעה אל-עדויה" בחודש אוגוסט 2013 - כך דווח בעיתון המצרי "אל-אהראם". בהתאם לחוק המצרי, גזר הדין נתון לאישורו של המופתי הגדול של מצרים.

בין הנאשמים, דובר התנועה סלאח סולטן ומושל לשעבר של מחוז אל-שייח, סעד אל-חוסייני. ב-11 באפריל צפוי בית המשפט לתת את גזר הדין של הנאשמים הנוספים בפרשה, שכללה תקיפת עמדות של צבא מצרים ושל המשטרה. לאחר מתן גזר הדין הסופי, יוכלו הנאשמים לערער עליו. עונש מוות נוסף נגזר על בדיע כבר לפני כשנה, יחד עם עשרות רבות של פעילי התנועה, אולם בעקבות לחץ בינלאומי כבד, החליט בחודש פברואר בית המשפט לערעורים על ביטול העונש ל-136 הנאשמים.

עוד בוואלה חדשות:
המיזם השאפתני של א-סיסי: עיר בירה מנהלית חדשה ממזרח לקהיר
קרי ואבו מאזן ייפגשו במצרים לדון במשבר הכלכלי ברשות
זעם בקהיר: למה אובמה תוקע משלוח טנקים למלחמה בדאעש?

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי בארמון הנשיאותי בקהיר, פברואר 2015. רויטרס
"אנחנו מקיימים באופן מלא את הזכות לחופש ההתאגדות". סיסי/רויטרס

מאז הדחתו של מנהיג התנועה, מוחמד מורסי, מלשכת נשיאות מצרים בחודש יולי 2013, אלפי פעילי "האחים המוסלמים" נכלאו על ידי הרשויות. רובם הואשמו במעורבות במחאה האלימה שפרצה עקב הדחתו של מורסי, כשנה לאחר בחירתו לתפקיד. הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי קרא לתנועה בהזדמנויות רבות "איום ביטחוני".

"אנחנו מקיימים באופן מלא את הזכות לחופש ההתאגדות, אולם תמיד קיים איזון חשוב בין ביטחון לחופש הביטוי, במדינות עם נסיבות כמו שלנו", טען סיסי בריאיון לעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", שפורסם לפני כשבוע. לדבריו, "אנחנו עושים כל מה שנדרש על מנת להבטיח שחפים מפשע לא ייעצרו. אנחנו לא נגד פעילים חילונים או נגד מחאה, אבל חשוב שהאנשים לא יפרו את החוק".

ארגוני זכויות אדם וממשלות זרות הביעו בעבר התנגדות חריפה לרדיפה, לטענתם, של פעילי התנועה על ידי הרשויות בקהיר, ולהגבלות על חופש הביטוי. קמפיין בינלאומי נרחב הצליח לאחרונה להביא לשחרורם של שלושה עיתונאי אל ג'זירה, שנאסרו בגין תמיכתם לכאורה ב"אחים המוסלמים".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully