וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ואבו מאזן ייפגשו במצרים לדון במשבר הכלכלי ברשות

נשיא מצרים, שישתתף גם הוא בשיחות, אמר בראיון ל"וושינגטון פוסט" כי הוא מדבר עם נתניהו "הרבה" ומנגד ציין כי "אובמה עושה רבות" לטובת שיחות הגרעין, ו"חייבים לתת לו זמן". לדבריו, בארצו "קיים איזון חשוב בין ביטחון לחופש"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי מבקר בתעלת סואץ – פברואר 2015. AP
סיסי בביקור בתעלת סואץ/AP

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ייפגש היום (שישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה, בשולי כנס כלכלי שיערך בשארם א-שייח שבחצי האי סיני - כך מסר גורם אמריקני לסוכנות הידיעות הצרפתית. השיחות יתמקדו ככל הנראה במשבר הכלכלי שבו נמצאת הרשות הפלסטינית והן עשויות להיארך ארבעה ימים. הגורם הוסיף כי יתכן שגם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ישתתף בשיחות.

עוד בוואלה חדשות:
נתניהו בריאיון לוואלה: "ממשלת אחדות לא תחזיק מעמד דקה"
נחשפו תמונות נדירות של מקום המסתור של אוסמה בן לאדן
הודפים את דאעש: הכוחות העיראקיים קרובים לשחרור תיכרית

ג'ון קרי ואבו מאזן במהלך הוועידה של המדינות התרומות לשיקום רצועת עזה המתקיימת בקהיר 12 באוקטובר 2014. רויטרס
קרי ואבו מאזן/רויטרס

רק אתמול אמר א-סיסי בריאיון לעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", כי "עלינו להבין את הדאגה הישראלית" בנוגע לגרעין האיראני. לדבריו, "הנשיא ברק אובמה עושה הרבה על מנת להתמודד עם הסוגיה הזאת. אנחנו חייבים לתת לו זמן".

סיסי הזהיר מפני ערעור היציבות במדינתו, המתאוששת משתי מהפכות וחילופי שלטון בארבע השנים האחרונות. "אם מצרים תיפול, האזור כולו ייכנס למעגל של אנרכיה, שיסכן את כל מדינות האזור, כולל ישראל, ויגיע עד לאירופה", טען. בנוגע ליחסי מצרים עם ישראל, הבהיר סיסי כי הוא מדבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "הרבה", בעיקר בנוגע לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
היום האחרון של שיחות הגרעין עם איראן – וינה, 24 בנובמבר 2014. AP
"אנחנו חייבים לתת זמן". הנציגים בשיחות הגרעין/AP

"כיבדנו את הסכם השלום עם ישראל מהיום בו הוא נחתם", אמר. הוא התייחס ליחסים הטובים בין שתי המדינות, המתבטאים בין היתר בכך שישראל הסכימה למצרים להציב כוחות בחצי האי סיני. לטענתו, "זה יכול לקרות עם מדינות ערב האחרות, אם יגיעו לפתרון של שתי מדינות. שלום עם הפלסטינים יהיה רגע היסטורי עבור ישראלי, ואנו מוכנים לסייע בכך".

בנוגע לטענות על הפגיעה בחופש הביטוי במצרים, טען סיסי: "אנחנו מקיימים באופן מלא את הזכות לחופש ההתאגדות, אולם תמיד קיים איזון חשוב בין ביטחון לחופש הביטוי, במדינות עם נסיבות כמו שלנו. אנחנו עושים כל מה שנדרש על מנת להבטיח שחפים מפשע לא ייעצרו". לדבריו, "אנחנו לא נגד פעילים חילונים או נגד מחאה, אבל חשוב שהאנשים לא יפרו את החוק".

כשנשאל אם לראייתו ארצות הברית מבינה את צרכי הביטחון של מצרים, אמר: "אתם לא יכולים לראות את התמונה המלאה של מה שקורה במדינה הזאת. אתם מסתכלים על מצרים בעיניים אמריקניות. הדמוקרטיה במדינתכם התפתחה במשך 200 שנים. רק תנו לנו סיכוי להתפתח. אם נמהר, מדינות כמו שלנו יתמוטטו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לוואלה חדשות בבית ראש הממשלה בירושלים, מרץ 2015. ראובן קסטרו
שלום עם הפלסטינים יהיה רגע היסטורי עבור ישראלי, ואנו מוכנים לסייע בכך". נתניהו/ראובן קסטרו

סיסי הבהיר כי הוא מתנגד לשובם של תנועת "האחים המוסלמים" לפוליטיקה במצרים, אולם הודה כי המצב מורכב. "שנה אחת לא הייתה מספיקה על מנת להבין שהאנשים האלה אימצו אידאולוגיה הרסנית?", תהה, "המערביים מאמינים שלאיסלאם הפוליטי לא היה סיכוי להיות חלק מהתהליך הפוליטי הזה, אז הם פנו לאלימות. זה הוביל לבסוף לטרור. זה לא נכון, האידאולוגיה שלהם דורשת מהם להשיג שליטה, אולם לא לוותר עליה לעולם".

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully