וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודפים את דאעש: הכוחות העיראקיים קרובים לשחרור תיכרית

"כל ענפי כוחות הביטחון מעורבים בקרב, לצד לוחמי השבטים ומיליציית 'חשיד שעבי'", סיפר שר ההגנה של עיראק, שביקר בקו החזית. "המדינה האיסלאמית" השיבה בתקיפת עמדות צבא, אולם הרשויות כבר מכוונות למטרה הבאה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בסיום יומם השני של הקרבות העזים בתיכרית, הכוחות העיראקיים הנאבקים לשחרור העיר מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אופטימיים, ובטוחים כי ישיגו שליטה מלאה על העיר בזמן הקרוב. שר ההגנה חאלד אל-עוביידי ביקר היום (חמישי) בחזית, והבהיר כי המבצע מתקדם על פי התכנית, למרות ההתקדמות המועטה של הכוחות המשולבים של צבא עיראק ושל המיליציות השיעיות במהלך היום.

"כעת, מתחיל השלב השני של הקרב", אמר אל-עוביידי לרשת "עיראקיה". "כל ענפי כוחות הביטחון מעורבים בקרב, לצד לוחמי השבטים ומיליציית 'חשיד שעבי'". גורם במפקדה הצבאית בעיר דיווח על ירי מרגמה כבד, יחד עם ירי צלפים וירי תתי-מקלע בצפון-מערב תיכרית, בניסיון להמשיך את תנופת ההתקדמות בעיר. עד כה, דווח על שלושה הרוגים לכוחות דאעש.

עוד בוואלה חדשות:
דיווחים: צבא עיראק נכנס לתיכרית והודף את דאעש מהעיר
צעיר אוסטרלי תכנן פיגוע במלבורן - ונהרג בשורות דאעש
הבולדוזרים של דאעש מוחקים את ההיסטוריה

לחימה בדרום תיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
הלחימה בתיכרית, היום/רויטרס

"המדינה האיסלאמית" כבשה את העיר, מקום הולדתו של השליט סדאם חוסיין, בחודש יוני האחרון. מתחם האחוזות שהקים סדאם בזמנו הפך למפקדת הארגון באזור, והמתחם הוא כעת אחד מהאזורים האחרונים בעיר שטרם שוחררו, במרכז תיכרית.

אם העיר אכן תשוחרר, כפי שצופים בבגדאד, יהיה זה הישג משמעותי לכוחות העיראקיים, שככל הנראה יסלול את הדרך למתקפת נגד במוסול בצפון המדינה, העיר הגדולה ביותר בעיראק שנפלה לידי דאעש. יותר מ-20 אלף לוחמים משתתפים בלחימה בתיכרית, בסיוע איראני.

מוקדם יותר השבוע, שוחררה העיירה אל-עלם, מצפון לתיכרית. עם זאת, לוחמי דאעש לא מוותרים על השליטה באזורים אלה בקלות, ופתחו בימים האחרונים בסדרת פיגועים נגד עמדות של הצבא העיראקי, בעיקר באזור העיר רמאדי שבמחוז אנבאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לחימה בדרום תיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
לחימה בדרום תיכרית, עיראק, מרץ 2015/רויטרס
לחימה בדרום תיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
לחימה בדרום תיכרית, עיראק, מרץ 2015/רויטרס
חברי מיליציה שיעית שחררו את העיירה אל-עלם שבאזור תיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
חברי מיליציה שיעית שחררו את העיירה אל-עלם שבאזור תיכרית, עיראק, מרץ 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully