וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים גזרה עונש מוות על מנהיג "האחים המוסלמים"

"המדריך הכללי" מוחמד בדיע הורשע הבוקר עם 682 מתומכיו ברצח קצין משטרה. במקביל, המתיק בית המשפט את עונש המוות שנגזר על מאות מאנשי התנועה, שהורשעו בעבירה זהה

מנהיג "האחים המוסלמים" , מוחמד בדיע, עצור בתחנת משטרה בקהיר. 20 באוגוסט 2013. רויטרס
מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, בתחנת המשטרה בשנה שעברה/רויטרס

בית משפט במצרים גזר עונש מוות על מנהיג תנועת "האחים המוסלמים" ועל 682 מתומכיו. מוחמד בדיע, המכונה "המדריך הכללי" של התנועה האיסלאמיסטית שהוצאה לחוק במצרים, נידון היום (ראשון) לעונש מוות במסגרת כתב אישום המוני. הוא הוא ומאות מנאמניו הורשעו ברצח קצין משטרה ב-2013, במהלך הפגנה שפרצה אחרי הדחתו של איש התנועה, הנשיא מוחמד מורסי.

במקביל, בית המשפט הפך פסיקה הנוגעת לקבוצה השנייה של הנאשמים מקרב "האחים המוסלמים". 492 מאנשי התנועה נידונו לעונשי מוות באותן עבירות, והשופט המתיק את עונשם לפרקי מאסר שונים. קבוצה זו כללה בסך הכל 529 נאשמים, ועונש המוות שנגזר על יתר 37 המורשעים נותר על כנו.

בשבוע שעבר הורה המופתי הגדול של מצרים, שוקי עלאם, להקל בעונשם של הנאשמים מהקבוצה השנייה, אחרי שקבע כי החוק האיסלאמי לא מאפשר לגזור על כולם עונש מוות.

דיוקן של עבד אל-פתאח א-סיסי מוצת בהפגנה מול ארמון הנשיאות – קהיר, אפריל 2014. רויטרס
מפגין מצית את דיוקנו של המועמד לנשיאות עבד אל-פתאח א-סיסי, אתמול בקהיר/רויטרס

כתב האישום ההמוני מתייחס למהומות האלימות שפרצו בקהיר בחודש אוגוסט 2013 אחרי הדחת מורסי בידי הצבא. כוחות הביטחון הסתערו על שני מחנות המפגינים בבירה המצרית, ומאות בני אדם נהרגו בעימותים בין הצדדים. אנשי "האחים המוסלמים" הואשמו ברצח סגן מפקד תחנת המשטרה באל-מינא, בניסיון רצח של עוד שני קצינים ובהסתערות על תחנת המשטרה.

מרבית הנאשמים לא נכחו בדיונים ונשפטו בדיוני בזק שהתנהלו בהיעדרם. גם עורכי הדין החרימו חלק מהדיונים, בטענה שלא התאפשר להם להציג ראיות.

"האחים המוסלמים" מוגדרים במצרים כארגון טרור מאז השנה שעברה, אחרי שהמשטר הצבאי קבע כי התנועה הייתה אחראית לפיגוע גדול בעיר מנסורה. בחודש שעבר, התנועה הוצאה מהחוק גם בערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully