וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזם השאפתני של א-סיסי: עיר בירה מנהלית חדשה ממזרח לקהיר

שר השיכון חשף את התכנית להקמת העיר בוועידת תורמים למצרים שמתקיימת בשארם א-שייח. העיר תאכלס 5 מיליון תושבים ואליה יעברו הפרלמנט, ארמון הנשיאות והשגרירויות הזרות. עם זאת, לא נמסר מה עלות הפרוייקט ומי יממן אותו

דגם של עיר חדשה במצרים 14 במרץ 2015. רויטרס
תשתרע על פני 700 קמ"ר. דגם העיר העתידית שהוצג אמש בשארם א-שייח/רויטרס

מצרים מתכננת לבנות עיר בירה מנהלית ועסקית חדשה ממזרח לקהיר שתאכלס כחמישה מיליון תושבים – כך הודיע אתמול (שישי) שר השיכון מוסטפה כאמל מדבולי במהלך ועידה בינלאומית שמתכנסת בשארם א-שייח ומטרתה להביא להשקעת כספים בכלכלת מצרים. העיר מתוכננת להיות מקום משכנם החדש של הפרלמנט, ארמונות הנשיאות, משרדי הממשלה והשגרירויות הזרות. בנייתה צפויה להימשך בין חמש לשבע שנים ועלות העברתם של מבני הממשל נאמדת ב-45 מיליון דולרים. עם זאת, שר השיכון לא חשף את המחיר הכולל של בניית העיר או מאין יגיע המימון שלה.

מדבולי, שחשף את המיזם השאפתני בפני מנהיגים ודיפלומטים מרחבי העולם, הסביר כי העיר תיבנה בין קהיר לבין העיר סואץ, הסמוכה לתעלה. לדבריו, עד חמישה מיליון איש יאכלסו את העיר שתשתרע על פני 700 קילומטרים רבועים ותחולק ל-25 רובעי מגורים. "הרעיון לבנות את העיר החדשה נבע מהעובדה שאוכלוסיית קהיר צפויה להכפיל את עצמה במהלך 40 השנה הקרובות", הוסיף השר בזמן שהציג את פרטי התכנית. אוכלוסיית הבירה צפויה לגדול עד 2050 מ-18 מיליון תושבים ל-40 מיליון.

סוף לתעלומת היעלמות פוטין? הקרמלין ימסור "הודעה חשובה"
מטענים ומבנים ממולכדים: דאעש מנהל קרב נואש בתיכרית

שר השיכון של מצרים אמר כי לעיר החדשה יהיו מרחבים ירוקים גדולים והיא תספק "איכות חיים טובה יותר". לדבריו, בשטחה של הבירה המנהלית החדשה "יהיה שדה תעופה בינלאומי, פארק שעשועים הגדול פי ארבעה מדיסנילנד בקילפורניה, 90 קמ"ר של חוות סולריות ורכבת חשמלית שתחבר את העיר לקהיר". באתר אינטרנט שהוקם לכבוד העיר צוין כי "תכנית העל היא לציור עיר גלובלית עם תשתיות מתוחכמות למען עתיד מצרים, שתספק שלל הזדמנויות כלכליות ותציע איכות חיים ייחודית".

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי מקווה שכנס המשקיעים בשארם א-שייח יזניק את כלכלת המדינה. אמש הציעו ערב הסעודית, כוויית ואיחוד האמירויות הערביות 12 מיליארד דורים כסיוע למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully