וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב ניסה להיכנס למפעל כיל בזמן המחאה - ופגע בעובד

16.3.2015 / 14:41

לטענת עובדי מפעלי ים המלח, ההנהלה מנסה להמשיך את העבודה למרות השביתה. הבוקר, טענו, בעת שחסמו את הכניסה למפעל, קבלן שהגיע לאסוף סחורות פגע בעובד. הוא נפצע קל ופונה לבית החולים. ההנהלה: "זו פרובוקציה"

צילום: מתן קסלר, דוברות ההסתדרות; עריכה: גדי וינסטוק

(לפני ההסכם: עובדי כיל הפגינו בתל אביב, בשבוע שעבר)

עובד במפעלי ים המלח מקבוצת כיל נפצע היום (שני) באורח קל מפגיעת רכב של קבלן, שניסה להיכנס למפעל כדי לאסוף סחורה, חרף מחאת העובדים במקום. העובד פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע לצורך המשך טיפול. לטענת העובדים, הקבלן פגע בעובד עם מכוניתו בעת שהם חסמו את הכניסה למקום במסגרת צעדי המחאה שלהם על מהלך פיטורי העובדים הנרחב. כמו כן, הם הפנו אצבע מאשימה לעבר ההנהלה, וטענו כי היא מנסה לשבור את מחאתם בדרכים שונות.

"המשא ומתן בין הצדדים אמור להיפתח ביום רביעי והשביתה בינתיים נמשכת, אך הנהלת כיל מנסה להמשיך את העבודה בכוח על ידי קבלנים והיום זה נגמר בתאונת דרכים", אמר ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים במפעל.

הנהלת כיל מצדה הבהירה כי היא מתנגדת "לכל מהלך אלים". עוד נטען, כי העובדים חסמו את הכניסה באופן לא חוקי וכי מדובר בניסיון לייצר פרובוקציה ללא כל בסיס. "צר לנו על שוועד העובדים מטריח לשווא את הרשויות כמו מגן דוד אדום על התחזות ותעמולה במקום שהם יהיו פנויים להצלת חיים", נמסר מההנהלה. "אנחנו מברכים על חקירה של המשטרה בנושא ומקווים שההמשך יהיה בשולחן הדיונים וללא פרובוקציות נוספות".

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: פיגוע הדריסה בירושלים שבו נפצעו 7 בני אדם
"חייל" של אברג'יל חשוד שדרס במכוון רוכב אופנוע באיילון
יומן בחירות | הליכוד על תמיכת ברק בהרצוג: "כמו שעשו ב-99'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העובד מפונה לבית החולים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום רביעי האחרון חתמו נציגי ההסתדרות וארגוני המעסיקים בדרום על הצעת פשרה, שאותה ניסח נשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן. לפי ההצעה, הפיטורים של עובדי כיל - הן במפעלי ים המלח והן במפעל "תרכובות ברום" - יוקפאו, ויימשך משא ומתן בין הצדדים. כמו כן, במפעלים תימשך השביתה בעוד שבשאר אזור הדרום היא תדחה. ביום רביעי הקרוב עתידים הצדדים לחדש את המשא ומתן בנוגע לשביתה בדרום וכן בנוגע לפיטורי העובדים.

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנות עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בתוך כך, הגישה הבוקר הנהלת כיל תלונה במשטרה נגד עובד שנשא באחת ההפגנות שלט שבו הוא השווה בין מנהלי כיל לבין משתפי פעולה עם הנאצים. לטענת ההנהלה, השלט מהווה הסתה קיצונית וגלויה כלפי החברה ומנהליה. נוסף על התלונה בגין לשון הרע, דורשת החברה מהעובד פיצוי בסך 150 אלף שקלים והתחייבות שלא יפרסם מידע משפיל ומבזה על החברה ומנהליה.

יתרה מכך, הנהלת כיל שלחה מכתבי התראה לעובדי "תרכובות ברום" ומפעלי ים המלח, שבהם הדגישה כי היא רואה בהם שותפים מלאים ואחראים למעשיהם של העובדים המשתתפים בהפגנות, לרבות פעולות הסתה נגד מנהלים בחברה. ההנהלה דרשה מראשי ועדי העובדים לגנות את נשיאת השלט ולדרוש מהעובדים המשתתפים בהפגנות שלא לפרסם שלטים דומים.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully