וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פיגוע הדריסה בירושלים שבו נפצעו 5 בני אדם

16.3.2015 / 10:39

צילומי האבטחה המתעדים את פיגוע הדריסה בסמוך לתחנת הרכבת הקלה בירושלים לפני עשרה ימים הותרו לפרסום. בחקירתו הודה מוחמד סלאיימה כי תכנן לבצע פיגוע נגד יהודים ולכן רכש מבעוד מועד סכין קצבים ושמר אותה ברכבו. מעצרו הוארך בארבעה ימים

צילום: צילומי אבטחה, איחוד הצלה, קבוצת תקשורת ירושלים והעוטף, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

עשרה ימים לאחר פיגוע הדריסה בסמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים, שבו נפצעו חמישה בני אדם, הותרו לפרסום הבוקר (שני) צילומי מצלמות האבטחה, שתיעדו את רגעי האימה. בצילומים ניתן לראות את המחבל פוגע עם רכבו בארבע מתוך חמשת הנפגעים באירוע. במקביל, הגישה פרליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום נגד המחבל, מוחמד סלאיימה תושב ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים בן 22, ומעצרו הוארך בארבעה ימים.

בפיגוע נפצעו חמישה בני אדם גבר כבן 50 וארבע צעירות, שוטרות מג"ב. שלושה נפצעו באורח קל עד בינוני ושתיים באורח קל. סלאיימה נורה ונפצע באורח קשה.

פיגוע הדריסה בירושלים - כותרות נוספות:
פיגוע דריסה בירושלים: שבעה נפצעו קל-בינוני
"ראיתי את החברות שלי עפות באוויר": עדויות מהפיגוע
גיבורי היום: האנשים שנטרלו את המחבל בבירה משחזרים

זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הרכב בו נהג מוחמד סלאיימה בעת הפיגוע/נועם מושקוביץ

מהחקירה, שנוהלה בשיתוף פעולה של השב"כ עם היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, עולה כי בסביבות השעה 09:50 בבוקרו של יום שישי ה-6 במרץ נסע סלאיימה ברכבו בכביש 1 מכיוון צפון לדרום. כשהגיע סמוך לבסיס יהודאי הוא הבחין בלוחמות מג"ב שעומדות במעבר חצייה ברחוב שמעון הצדיק.

על פי החשד, הוא חזר עם רכבו לאחור, האיץ את מהירות הרכב ודרס את הלוחמות ואת הגבר שרכב על אופניו בסמוך. לוחם מג"ב שעמד בכניסה לבסיס יהודאי ומאבטח של הרכבת הקלה הבחינו באירוע, ירו לעבר סלאיימה ופגעו ברכבו, מה שהוביל לעצירתו. הוא יצא מהרכב כשהוא אוחז בידו בסכין קצבים, אז ירו לעברו שוב, פגעו בו והיפלו אותו על הקרקע.

בחקירתו הודה סלאיימה במעורבותו בפיגוע וטען כי במהלך השבוע שקדם לאירוע תכנן מראש לבצע פיגוע נגד יהודים. לכן, לדבריו, הלך לעיר העתיקה, רכש סכין גדולה ושמר אותה ברכבו לשעת כושר. הוא סיפר כי ביום שישי יצא מביתו בבוקר ונסע ברכבו כשהוא מחפש קורבנות לפיגוע. לטענתו, כשהבחין בשוטרות ליד בסיס יהודאי החליט לפגוע בהן.


לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
מוחמד מחמוד אל-סלאימה, המחבל החשוד בפיגוע הדריסה בירושלים 6 מרץ 2015. צופן מצב,
הודה שתכנן לבצע פיגוע נגד יהודים. המחבל, מוחמד סלאיימה/צופן מצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully