וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי את החברות שלי עפות באוויר": עדויות מהפיגוע

אחת השוטרות שנפגעו בפיגוע הדריסה בירושלים סיפרה לחוקריה כי היא שמעה צרחות והסתובבה, וראתה את המכונית פוגעת בחברותיה וברוכב אופניים. אזרח שנפגע שחזר: "ראיתי אותו דוהר לקראתי"

צילום: צופן מצב, יאיר אלטמן, עומר מירון, קבוצת תקשורת ירושלים והעוטף, דוברות מג"ב, עריכה: טל רזניק

"שמעתי צרחות אז הסתובבתי אחורה. ראיתי את החברות שלי עפות באוויר", כך סיפרה בבכי יעל, אחת משוטרות המג"ב שנפגעו בפיגוע הדריסה שאירע הבוקר (שישי) בסמוך לבסיס יהודאי של מג"ב בירושלים, לקצין המשטרה שחקר אותה בעקבות האירוע. עדויות כמה מהשוטרות הגיעו לידי וואלה חדשות.

"הלכנו יחד מהמשמרת לממילא. הצוות שלנו מנה שמונה בנות. אני זוכרת שיצאנו מהש"ג, עברנו את מעבר החצייה של שיח ג'ארח, ולפי מה שאני זוכרת מיכל ועדי והשאר היו מאחורינו", שחזרה יעל בפני החוקר בעת שקיבלה טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים. "לא שמתי לב, אבל הרכב הגיח מצד ימין ופגע בנו, דרס את כל הבנות. שמעתי צרחות אז הסתובבתי אחורה. אני זוכרת שראיתי את הרכב נוסע ומעיף שלוש בנות שהיו לידי. אחרי זה ראיתי אופניים של האזרח עפים". כששאל אותה החוקר מה עשתה לאחר מכן, השיבה יעל: "כלום, חזרתי לבסיס ושוב למדרכה. שמעתי יריות ופחדתי שזה ממשיך, שהפיגוע לא נגמר".

עוד בוואלה חדשות:
סקר וואלה: שוויון בין הליכוד למחנה הציוני, בנט בירידה
מי מצית בתי עסק באזור התעשייה של חולון?
20 אלף חגגו את חג הפורים במסיבת רחוב במרכז תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר אהרונוביץ' מבקר פצועות מהפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכל, שוטרת נוספת, סיפרה לחוקר: "עכשיו יצאתי בנס, אבל אתה יודע עוד כמה פיגועים יהיו? שמעתי על הרבה על פיגועים, אבל כשאתה שם זה אחרת". בהמשך שאל אותה החוקר אם ראתה את מי שנהג במכונית. "היה אחד ברכב. היה לו שיער שחור", סיפרה מיכל, והוסיפה כי אחרי שפגע בה ובחברותיה הוא פשוט המשיך לנסוע. "הנהג צעק משהו?" שאל החוקר. "כלום, פשוט נסע", השיבה השוטרת.

בפיגוע נפצע באורח קל גם גיל אמיר, רוכב אופניים בן 50, תושב העיר ואב לשניים. "התקרבתי לבסיס שברחוב שמעון הצדיק ועברתי מול קבוצה של שוטרות מג"ב, ואחרי כמה מטרים שמעתי רעש ובלגן", תיאר אמיר ממיטתו שבבית החולים. "הסתובבתי אחורה וראיתי אוטו דוהר לקראתי, והוא פשוט נכנס בי מאחור. עפתי". הוא הוסיף כי הוא הספיק לזוז מעט הצדה בטרם נפגע. "אם הוא היה נכנס בי באמצע בטח הייתי עף על האוטו, אבל למזלי עפתי הצדה, וחטפתי מכות יבשות אבל לא מעבר לזה". לדבריו, הוא הבין ישר שמדובר בפיגוע בשל המיקום של האירוע. "ידעתי שעברתי קודם קבוצה של חיילות מג"ב", הסביר. "הוא עבר אותן ואז דרס אותי והמשיך לכיוון צפון".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"הוא ניסה לשחוט פה אנשים"

אחד משוטרי המג"ב שהיו מעורבים בנטרולו של המחבל, מוחמד מחמוד אל-סלאימה, בן 21 משכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים, תיעד את הרגעים שאחרי שירו בו. "היה פיגוע עכשיו. זה המחבל, חיסלנו אותו", נשמע השוטר אומר בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, בטרם נודע לו כי המחבל לא נהרג מהירי, אלא נפצע באורח קשה. "שמעתי יריות, רצתי לפה. ראיתי את המחבל. הוא דרס וניסה לשחוט פה אנשים", הוא הוסיף. בהמשך הרים אל-סלאימה את ראשו והשוטר הורה לשוטר אחר: "אל תירה בו עוד!"

גיל אמיר (50) תושב ירושלים שנפצע בפיגוע הדריסה בהדסה הר הצופים 6 מרץ 2015. יאיר אלטמן, מערכת וואלה!
"הוא פשוט נכנס בי מאחור". גיל אמיר/מערכת וואלה!, יאיר אלטמן

הפיגוע אירע בשעות הבוקר, כשהמחבל הגיע במהירות במכונית פרטית מכיוון צומת זקס, פגע בשוטרות המג"ב שעמדו על המדרכה בסמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק ולאחר מכן ברוכב האופניים. לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעה, בעוד שוטר מג"ב ומאבטח של הרכבת הקלה שהיו במקום ירו לעברו. כעבור זמן קצר יצא מכלי הרכב כשהוא חמוש בסכין קצבים וניסה לתקוף את השניים, אך אלה ירו בו בגבו ונטרלו אותו.

המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בירושלים לאחר שנוטרל, 6 מרץ 2015. אתר "עאג'ל", אתר רשמי
המחבל לאחר שנוטרל/אתר רשמי, אתר "עאג'ל"

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום והחלו בחקירת נסיבות האירוע. לזירה הגיע גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שקיים עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הערכת מצב בבסיס מג"ב שמולו אירע הפיגוע. אהרונוביץ' אמר כי אי אפשר למגן את ירושלים בכל עת ובכל מקום. "עם כל הניסיון שיש לי, ויש לי הרבה ניסיון, אנחנו עושים את המרב עבור ירושלים, אבל לצערי, העיר מסומנת לפיגועים", אמר אהרונוביץ'. "צריך להיות ערניים, אבל את הפיגוע הבא אי אפשר למנוע". אהרונוביץ' ביקש להדגיש שהוא לא היה אומר שחוזרים לפיגועים, אבל אינו יכול להעריך שלא יהיו עוד פיגועים. "גופי הביטחון צריכים לעשות הכול כדי למנוע זאת", הוסיף.

לדבריו הצטרף המפכ"ל דנינו ואמר: "הפיגוע הזה הוכיח לנו שהמצב בירושלים עדיין מחייב לעמוד על המשמר, וזה מה שאנחנו עושים מאז רצף האירועים האחרון, שבעקבותיו החלטתי לתגבר את ירושלים באלף שוטרים. לא הפסקנו לתגבר את הבירה והאירוע היום המחיש לנו שעוד לא הגענו למקום שבו אנחנו רוצים להיות, וזה להעניק ביטחון לתושבי ירושלים". דנינו שיבח את כוחות הביטחון שנטרלו את המחבל, ואמר שהם "עושים משימה יוצאת מן הכלל". דנינו הסביר כי המקום שבו אירע הפיגוע הוא נקודת חיבור בין השכונות של מזרח העיר למערב העיר, ומטבע הדברים הוא רגיש יותר והוא מסומן כאחד המקומות שבו מתוגברים הכוחות. "האירועים אולי הפסיקו איפשהו בסוף השנה אבל המחוז לא נח לרגע ולא ינוח לרגע. הגברנו את האבטחה בשל אירועי פורים, אך נגביר אותה עכשיו עוד יותר. אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים", אמר.

זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
המכונית של המחבל, לאחר הפיגוע/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בירושלים 6 מרץ 2015. מד"א
זירת פיגוע הדריסה בירושלים 6 מרץ 2015/מד"א
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully