וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: שבעה נפצעו קל-בינוני

מחבל שנהג בכלי רכב פגע בכמה הולכי רגל שעמדו על מדרכה ברחוב שמעון הצדיק, ובהם כמה שוטרות מג"ב. הוא יצא מהמכונית כשהוא חמוש בסכין קצבים, נורה בגבו ונפצע קשה. המחבל כתב לפני הפיגוע: "בקרוב בדרך אללה והמולדת"

צילום: עומר מירון, קבוצת תקשורת ירושלים והעוטף, עריכה: טל רזניק

שבעה בני אדם נפצעו הבוקר (שישי) מפגיעת כלי רכב במסגרת פיגוע דריסה בסמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק שבאזור גבעת התחמושת בירושלים. בין הנפגעים גבר כבן 50 ושש צעירות, שוטרות מג"ב. שלושה נפצעו באורח קל עד בינוני, שתיים באורח קל ושתיים לקו בחרדה. המחבל נורה ונפצע באורח קשה.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המחבל הגיע במהירות במכונית פרטית מכיוון צומת זקס, פגע ברוכב אופניים ולאחר מכן בהולכי רגל שעמדו על המדרכה. לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעה, בעוד שוטר מג"ב ומאבטח של הרכבת הקלה שהיו במקום ירו לעברו. כעבור זמן קצר יצא מכלי הרכב כשהוא חמוש בסכין קצבים וניסה לתקוף את השניים, אך אלה ירו בו בגבו ונטרלו אותו. המחבל בפיגוע הוא מוחמד מחמוד אל-סלאימה, בן 21 משכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים. בכיתוב תמונה שהעלה אל-סלאימה לפייסבוק לפני הפיגוע כתב: "בקרוב בדרך אללה והמולדת". משירות הביטחון הכללי נמסר כי אל-סלאימה אינו מוכר לכוחות הביטחון והוא בעל עבר פלילי. לאחר שמצבו ישתפר יועבר לחקירת השב"כ.

זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
זירת האירוע בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום והחלו בחקירת נסיבות האירוע. לזירה הגיע גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שקיים עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הערכת מצב בבסיס מג"ב שמולו אירע הפיגוע. אהרונוביץ' אמר כי אי אפשר למגן את ירושלים בכל עת ובכל מקום. "עם כל הניסיון שיש לי, ויש לי הרבה ניסיון, אנחנו עושים את המרב עבור ירושלים, אבל לצערי, העיר מסומנת לפיגועים", אמר אהרונוביץ'. "צריך להיות ערניים, אבל את הפיגוע הבא אי אפשר למנוע". אהרונוביץ' ביקש להדגיש שהוא לא היה אומר שחוזרים לפיגועים, אבל אינו יכול להעריך שלא יהיו עוד פיגועים. "גופי הביטחון צריכים לעשות הכול כדי למנוע זאת", הוסיף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לדבריו הצטרף המפכ"ל דנינו ואמר: "הפיגוע הזה הוכיח לנו שהמצב בירושלים עדיין מחייב לעמוד על המשמר, וזה מה שאנחנו עושים מאז רצף האירועים האחרון, שבעקבותיו החלטתי לתגבר את ירושלים באלף שוטרים. לא הפסקנו לתגבר את הבירה והאירוע היום המחיש לנו שעוד לא הגענו למקום שבו אנחנו רוצים להיות, וזה להעניק ביטחון לתושבי ירושלים". דנינו שיבח את כוחות הביטחון שנטרלו את המחבל, ואמר שהם "עושים משימה יוצאת מן הכלל". דנינו הסביר כי המקום שבו אירע הפיגוע הוא נקודת חיבור בין השכונות של מזרח העיר למערב העיר, ומטבע הדברים הוא רגיש יותר והוא מסומן כאחד המקומות שבו מתוגברים הכוחות. "האירועים אולי הפסיקו איפשהו בסוף השנה אבל המחוז לא נח לרגע ולא ינוח לרגע. הגברנו את האבטחה בשל אירועי פורים, אך נגביר אותה עכשיו עוד יותר. אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים", אמר.

גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, שיבח את פעילות לוחם מג"ב והמאבטח. "התגובה המהירה והנחושה עצרה את הפיגוע עם תחילתו ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע", אמר אדרי. "משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים ותגיב במהירות לכל אירוע כפי שנעשה היום ובפיגועים האחרונים. אנו נמשיך בהיערכות במטרה לאפשר את המשך אירועי פורים בביטחה".

שלושה מהנפגעים באירוע, ובהם שניים במצב קל-בינוני ואחד במצב קל, פונו לבית החולים שערי צדק בעיר. שני נפגעים נוספים פונו במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם, וכך גם המחבל. שתי נפגעות חרדה פונו להדסה הר הצופים.

המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בירושלים לאחר שנוטרל, 3 מרץ 2015. רשתות חברתיות, צילום מסך
המחבל מנוטרל לאחר שנורה/צילום מסך, רשתות חברתיות

פרמדיק מד"א, אורן בריל, שהגיע למקום בניידת טיפול נמרץ של מד"א, וחובש מד"א שמוליק אלפסי, סיפרו: "על הכביש ועל המדרכה שכבו חמישה פצועים בהכרה, אחד מהם גבר כבן 50 שנפגע מהרכב כשרכב על אופניים. ערכנו בשטח מיון ראשוני לפצועים, ולאחר טיפול רפואי ראשוני פינינו אותם לבית חולים כשמצבם מוגדר קל עד בינוני. הם סבלו מחבלות ומפגיעות בגפיים ובגב. שלוש צעירות שלקו בחרדה טופלו על ידנו ופונו גם להמשך טיפול בבית חולים. במרחק של כמאה מטרים מהפצועים עמד רכב ולידו שכב צעיר בשנות העשרים לחייו עם פצעי ירי. הענקנו לו טיפול בשטח ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת אזור האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר בתגובה לפיגוע: "לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות. אני רוצה לשבח את אנשי הביטחון, את מאבטחי העירייה, את השוטרים ואת האזרחים הערניים שהביאו לסיומו המהיר של האירוע ומנעו פגיעות נוספות". ברקת ביקש להדגיש כי חגיגות פורים בעיר יתקיימו כמתוכנן, כולל האירוע המרכזי בככר ספרא אשר נערך במתחם סגור ומאובטח. "התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה", הוא הסביר. "האבטחה בכל העיר תתוגבר. אני מזמין את כל תושבי המדינה לחגוג את פורים בירושלים ולחזק אותה".

אבי יששכרוף השתתף בהכנת הידיעה.

זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
המכונית של המחבל/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
רוכב האופניים שנפגע בפיגוע/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015/נועם מושקוביץ
חשד לפיגוע דריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6.3.2015. שלמה מור, מערכת וואלה! NEWS
חשד לפיגוע דריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6.3.2015/מערכת וואלה! NEWS, שלמה מור
המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בירושלים לאחר שנוטרל, 6 מרץ 2015. אתר "עאג'ל", אתר רשמי
המחבל לאחר שנוטרל/אתר רשמי, אתר "עאג'ל"
זירת פיגוע הדריסה בירושלים 6 מרץ 2015. מד"א
זירת פיגוע הדריסה בירושלים 6 מרץ 2015/מד"א
זירת פיגוע הדריסה בירושלים 6 מרץ 2015. מד"א
זירת פיגוע הדריסה בירושלים 6 מרץ 2015/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully