וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה: נמנעה השביתה הכללית היום באזור הדרום

נציגי ההסתדרות והמעסיקים חתמו על הצעת הפשרה של נשיא בית הדין הארצי לעבודה, שלפיה הפיטורים בכיל יוקפאו והמשא ומתן יימשך ללא השבתת האזור. הצדדים נדרשים לדווח לבית הדין על התקדמות המו"מ תוך שבועיים

צילום: מתן קסלר, דוברות ההסתדרות; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו במאות עובדים מפגינים בתל אביב, שלשום)

נציגי ההסתדרות וארגוני המעסיקים בדרום חתמו אמש (רביעי) על הצעת פשרה שתמנע את השביתה הכללית שאמורה הייתה להתחיל מחר מאשדוד ועד אילת. על פי הצעת נשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, הפיטורים בכיל יוקפאו, ויימשך משא ומתן ללא השבתת אזור הדרום. עם זאת, שביתת עובדי "תרכובות ברום" ו"מפעלי ים המלח" תימשך. הצדדים נדרשים לדווח לבית הדין על התקדמות המו"מ תוך שבועיים.

הפשרה הושגה בתום דיון שהתקיים בבית הדין בעתירה שהגישו איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים נגד כוונת ההסתדרות להשבית את אזור הדרום כאות הזדהות עם עובדי כיל. פליטמן שמע את הצדדים בדיון שנערך ביום שני וקבע דיון נוסף שנערך אתמול, לאחר שקיבל לידיו את התייחסות המדינה והנהלת כיל.

עוד באותו נושא:
יום לפני השביתה: עובדי כיל הפגינו מול משרד ראש הממשלה
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים
נערכים לשביתת הענק בדרום: "נזעק את זעקת החברה הישראלית כולה"

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת העובדים מול משרד ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הביע שביעות רצון מהפשרה שהושגה. "כפי שההסתדרות דרשה עוד בתחילת המשבר, מכתבי הפיטורים הוקפאו ללא תנאים מוקדמים", אמר. "חוזרים לשולחן המו"מ. המאבק על דרום הארץ יימשך עד אשר יימצא המוצא לפתרון הולם למצוקת התעסוקה בחבל הארץ הגדול במדינה. אני מברך את כל ועדי העובדים בדרום על המחויבות שגילו".

יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור, אמר: "הנהלת החברה נכנעה והבינה שוועד העובדים לא ינהל משא ומתן כאשר הפיטורים עומדים כמו חרב מעל ראשו. המשא ומתן ינוהל אך ורק לאחר הקפאת הפיטורים".

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

אתמול הפגינו כ-500 עובדי "תרכובות ברום" ומפעלי ים המלח מקבוצת כיל מול משרד ראש הממשלה בירושלים במחאה על הליך הפיטורים הנרחב. העובדים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין השאר: "ביבי מנותק מהדרום" ו"ביבי, אבטלה בנגב זה הדבר האמיתי". אל העובדים הצטרפו לאות הזדהות מטפלות ממשפחתונים בבירה, אשר שובתות מאז יום ראשון.

שלשום קיים ניסנקורן דיון מיוחד בהשתתפות ראשי האיגודים המקצועיים וראשי מרחבי ההסתדרות בדרום. בתום הדיון נקבעה רשימת מקומות העבודה שיושבתו בשלב הראשון של השביתה. הרשימה כללה מקומות עבודה השייכים הן למגזר הציבורי והן למגזר הפרטי. בין המקומות שנכללו ברשימה: סניפי הביטוח הלאומי, שירות התעסוקה, רשות האוכלוסין וההגירה, בתי המשפט, משרד התחבורה, בתי הדין הרבניים, העיריות השונות, תאגידי המים וחברת אגד.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully