וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב ובתו טבעו ברידינג - סמנכ"ל העירייה נחקר בחשד לרשלנות

אשר בן שטרית ובתו מיקה בת ה-7 מתו ביוני האחרון לאחר שהגלשן שלהם נסחף לעבר מתקן של חברת החשמל בתל אביב. סמנכ"ל העירייה ושני בעלי תפקידים בחברת החשמל נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות. הצדדים הטילו אחד על השני את האחריות

צילום: דנה ירקצי, טל אנגלנדר, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל

(משפחתם של אשר ומיקה בן שטרית לאחר האירוע: "חברת החשמל משקרת לא הזהירו אותם")

בחודש יוני האחרון טבעו למוות אשר בן שטרית, בן 50, ובתו מיקה, בת השבע, לאחר שהתהפכו עם גלשן באזור תחנת הכוח רידינג שבתל אביב. היום (שלישי), כמעט שנה לאחר האירוע, נודע לוואלה חדשות כי סמנכ"ל עיריית תל אביב, רובי זלוף, נחקר במשטרה בחשד לגרימת מותם ברשלנות. יחד עם זלוף חשודים עוד שני בעלי תפקידים בתחנת הכוח של חברת החשמל.

חקירת האירוע התנהלה בחודשים האחרונים במפלג ההונאה של משטרת מחוז מרכז, במטרה למנוע מצב שבו חוקרי משטרת מחוז תל אביב חוקרים בכירים בעירייה שאיתם הם מנהלים קשר עבודה רציף. אל מפלג ההונאה הגיעו עשרות בעלי תפקידים בעיריית תל אביב ובחברת החשמל על מנת למסור עדות. גורמים בשני הצדדים הטילו בחקירתם את האחריות זה על זה. בחברת החשמל אמרו שפנו פעמים רבות לעירייה וביקשו לגדר את האזור המסוכן, ואילו בעירייה אמרו שהשטח נמצא באחריות חברת החשמל.

עוד בוואלה חדשות:
הרצוג: "אנו בעימות עם הפלסטינים, לא ברור שיש מי שישב איתנו"
בונים מחלפים במיליארדים - ואין כסף למעקה בטיחות
המניע הנסתר של מתנגדי ההסכם עם איראן

אשר בן שטרית וביתו מיקה שטבעו ברידינג ליד תחנת הכוח. באדיבות המשפחה
אשר ומיקה בן שטרית, שטבעו למוות בחודש יוני האחרון/באדיבות המשפחה

בימים האחרונים הועבר תיק החקירה לפרקליטות מחוז דרום ולאחר בחינתו יוחלט את מי מהנחקרים לזמן לשימוע שלפני העמדה לדין. במקביל, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה אזרחית מטעם המשפחה נגד מדינת ישראל, עיריית תל אביב וחברת החשמל על סכום של יותר משני מיליון שקלים וחצי.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אפי נוה ועו"ד הילה בודיק קוכמן ממשרד אטיאס-נוה, בן שטרית נכנס למים עם גלשן מסוג "סאפ", שעליו חותרים בעמידה, וחתר עם בתו מיקה. השניים נסחפו לאזור הסמוך לחוף שבו מפעילה חברת החשמל משאבות יניקה, אשר פעלו או החלו לפעול באותה העת. לטענת המשפחה, מתקני חברת החשמל גרמו לטביעתם של האב ובתו.

שרית, אשתו של אשר ואמה של מיקה, היא שהבחינה כי השניים מתמהמהים לשוב והחלה לחפש אחריהם. בתביעה נטען כי שרית הבחינה בגלשן הפוך בסמוך למתקני חברת החשמל. כוחות הביטחון וההצלה שהגיעו למקום משו את הגלשן מהמים והחלו בחיפושים אחר אשר ומיקה, ומאוחר יותר אותרו גופותיהם על ידי צוללנים ונמשו מבריכה תפעולית סמוכה של חברת החשמל.

יומיים אחרי האסון: חברת החשמל הציבה גדר ברידינג. טל אנגלנדר
הגדר שהקימה חברת החשמל ברידינג אחרי האסון/טל אנגלנדר

לאחר הטביעה טענו בחברת החשמל כי האב הוזהר כמה פעמים שלא להתקרב למקום, וכי במקום הוצבו גדר ושילוט המזהיר כי מדובר באזור מסוכן. יומיים לאחר התקרית הגיעו אנשי החברה להקים גדר במקום. "חברת חשמל הייתה מודעת לסכנה החמורה אשר מהווים מתקניה וטענה כי היא הציבה שמירה רצופה באזור, אולם בעת התאונה לא הייתה כל שמירה שכזו", נכתב בכתב התביעה. "טענה נוספת שנשמעה על ידי חברת החשמל היא כי המקום מצולם, אבל נראה כי איש לא טרח להביט בשידור המצלמות בזמן אמת ולמנוע את התאונה האיומה".

בכתב התביעה טוענים עורכי הדין כי גם עיריית תל אביב התרשלה. "העירייה הייתה צריכה לדעת את סוג הסכנות אשר מהווים מתקני חברת החשמל למבקרי החוף. היה עליה לצפות כי המבקרים בחוף חשופים לסכנות טביעה, פציעות קשות ומוות", נכתב.

חברת החשמל: "השטח היה מסומן באמצעות שילוט"

מחברת החשמל נמסר: "החברה משתפת פעולה ככל הנדרש עם גורמי החקירה לבחינת נסיבות המקרה המצער, ומשתתפת בצערה של המשפחה". לדבריהם, מדובר בחדירה משטח שאינו באחריות חברת החשמל ושהיה מסומן באמצעות שילוט המורה כי מדובר באזור מסוכן לרחצה.

מעיריית תל אביב נמסר כי הם משתפים וימשיכו לשתף פעולה עם החקירה. "לאחרונה אכן הוגשה תביעת נזיקין והעירייה תגיב בבית המשפט כמקובל",לדברי העירייה.

לפניות לכתבים:
אבי אשכנזי aviash123@walla.co.il
גלי גינת gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully