וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף עובדי כיל מפגינים בתל אביב: "נשבש את יום הבחירות"

10.3.2015 / 12:00

העובדים חוסמים את רחוב הארבעה שבו נמצאים משרדי הנהלת הקבוצה במחאה על מהלך הפיטורים הנרחב. עובד: "נעשה הכול כדי שהפיטורים האלה לא יצאו לפועל". בחמישי צפויה להתחיל השביתה הכללית בדרום

צילום: מתן קסלר, דוברות ההסתדרות; עריכה: גדי וינסטוק

יותר מאלף עובדי מפעלי ים המלח ו"תרכובות ברום" מפגינים היום (שלישי) מול משרדי הנהלת כיל ברחוב הארבעה בתל אביב. המפגינים, שחוסמים את הרחוב באישור המשטרה, נושאים שלטים שעליהם נכתב, בין השאר: "ביבי, נמות לפני איראן" ו"עידן עופר, את ים המלח שדדת ועובדים בנגב פיטרת". הם דורשים לבטל את הפיטורים הצפויים של מאות עובדים באופן מידי וקוראים לממשלה להתערב במשבר.

אחד העובדים סיפר לוואלה חדשות כי אם ימשכו הפיטורים, בכוונתם להפריע למהלכו התקין של יום הבחירות בשבוע הבא, על ידי כך שיחסמו כבישים רבים. "לא ייתכן שיבטיחו הבטחות ולא יעשו כלום", אמר. "חייבים להציל את הנגב. אנחנו נעשה את הכול כדי שהפיטורים האלה לא יצאו לפועל".

יו"ר ועד עובדי "תרכובות ברום", אבנר בן סניור, אמר: "לא ניתן שיפוטר אף עובד. אנחנו נילחם ולא נאפשר להנהלה לעשות כל שעולה על רצונה. לא יכול להיות שקבוצת כיל, שמרוויחה שלושה מיליארד שקלים בשנה תפטר עובדים. זו פשוט בושה וחרפה".

המשבר בכיל - עוד כותרות:
הטבות פרישה מפליגות? עובד כיל קיבל מענק פיטורים של 311 שקל
מפוטרי כיל הראשונים: "חושב לרדת מהארץ, איך אפרנס ילד בן 3?"
ראשי הוועדים של כיל נפגשו עם נתניהו: "הבטיח להתערב"

הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015. אתר יצרן
עובדי כיל בתל אביב, היום/אתר יצרן

אתמול הנחה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, את ראשי הוועדים בדרום להיערך לקראת שביתה כללית שתחל ביום חמישי הקרוב. היום צפוי ניסנקורן לכנס את ראשי האיגודים המקצועיים ואת ראשי המרחבים לצורך תכנון הצעדים. בין הגופים בדרום שייכללו בסכסוך העבודה - נמלי הים באשדוד ובאילת, רכבת ישראל, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים ומפעלים.

בבית הדין הארצי לעבודה התקיים אתמול דיון מקדים בנושא סכסוך העבודה הצפוי. בדיון קבע השופט, יגאל פליטמן, כי הוא זקוק לתגובתה של קבוצת כיל כדי להכריע אם לאשר את סכסוך העבודה. דיון נוסף נקבע ליום רביעי הקרוב, יום לפני שצפויה השביתה להיכנס לתוקפה.

קבוצת כימיקלים לישראל הגישה היום את תשובתה לבית הדין הארצי לעבודה, לבקשת איגוד לשכות המסחר להוצאת צו מניעה לשביתה הכללית שמתכננת ההסתדרות באזור הדרום ביום חמישי. "כיל אינה רואה עצמה צד לסכסוך נשוא הדיון", מסרה והוסיפה כי בחברותיה מתנהלת שביתת עובדים בגין תהלכי התייעלות ופיטורי צמצום. עוד טוענת כיל בתגובתה כי "הכרזת ההסתדרות מהווה מהלך פוליטי וניתן אף לומר כי נעשה שימוש ציני בהליך משפטי אותו צפתה מראש ההסתדרות שיוגש נגדה - בסבירות גבוהה מאוד".

בהסתדרות טענו כי תשובת ההנהלה של כיל היא "עדות נוספת לאטימותה ולתחושת העליונות שהיא מפגינה מעל ממשלת ישראל, הרשות השופטת, אזרחי המדינה ועובדי החברה. התנהלות זו אינה עומדת בקנה אחד עם רמת האחריות הנדרשת מתאגיד שמחזיק במשאבי הטבע של המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015. אתר יצרן
ראש הממשלה יתערב במשבר? העובדים מפגינים בתל אביב/אתר יצרן

שלשום נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם אבנר בן סניור ועם יו"ר ועד העובדים של "מפעלי ים המלח", ארמונד לנקרי. בפגישה סיפרו השניים לראש הממשלה על מצב החברות ועל מצוקת העובדים הצפויים להיוותר ללא עבודה, וטענו כי הוא הבטיח להתערב בסכסוך.

"אנחנו שמחים שראש הממשלה ישב אתנו. אנו מקווים כי התערבותו תשים סוף למצב הבלתי-נסבל בקבוצת כיל", אמר לנקרי לוואלה חדשות אחרי הפגישה. "נתניהו שמע את טענותינו במשך שעה וחצי ואמר לנו בפירוש כי אם לא יהיה שינוי בקרב ההנהלה בנוגע לפיטורים הוא יתערב בנושא".

מהנהלת כיל נמסר כי היא "מכבדת את זכות השביתה של עובדיה ואת חירותם להפגין ולמחות, אך היא קוראת להסתדרות ולעובדים להקפיד על קיום החוק והכללים המקובלים, שלעתים מופרים ברגל גסה. בעוד יו"ר ההסתדרות מגנה את הליכוד על השוואה בין העובדים לחמאס תוך דרישת התנצלות מראש הממשלה, הוא מעודד, תומך, מעניק חסות ומשתתף בהפגנות בהן נעשית השוואה בין איראן לעידן עופר, וחמור מכך, נעשות בהן שימוש ב'שיח שואה' המשווה את מנהלי כיל לנאצים ולעוזריהם. כמי שמוביל באופן אישי את מאבק העובדים, כיל רואה ביו"ר ההסתדרות אחראי לתופעה חמורה זו, ולמרות פנייה אישית ליו"ר ההסתדרות דבר לא נעשה. כיל קוראת שוב ליו"ר ההסתדרות לדאוג באופן אישי כי תופעה זאת תיפסק לאלתר. מפעל תרכובות ברום הפסיד בשנה האחרונה כ-160 מיליון שקלים ויותר מ-1.5 מיליארד שקלים בשנים האחרונות. זו חובתה של הנהלה אחראית להוביל תכנית התייעלות. כיל נוהגת בכבוד ובאחריות כלפי עובדיה והיא קוראת לעובדים לשוב לאלתר לשולחן המו"מ ללא תנאים מוקדמים".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015. אתר יצרן
הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015/אתר יצרן
הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015. אתר יצרן
הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully