וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדי העובדים בדרום נערכים לשביתה; היום: הפגנה בתל אביב

יו"ר ההסתדרות יכנס דיון לתכנון צעדים לקראת סכסוך עבודה שיחל ביום חמישי ויכלול בין היתר את הרכבת, את משרדי הממשלה, את הנמלים ואת בתי החולים. היום יפגינו עובדי כיל מול מטה החברה

צילום: באדיבות דוברות יש עתיד, עריכה: מתן חדד

(לפיד למפוטרי כיל: שנתניהו יתחפש למישהו שאכפת לו)

על רקע המשבר הממושך בין הנהלת קבוצת כיל לבין העובדים במפעלי החברה, הנחה אתמול (שני) יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, את ראשי הוועדים בדרום להיערך לקראת שביתה שתחל ביום חמישי הקרוב. היום צפוי ניסנקורן לכנס את ראשי האיגודים המקצועיים ואת ראשי המרחבים לצורך תכנון הצעדים. בין הגופים בדרום שייכללו בסכסוך העבודה - נמלי הים באשדוד ובאילת, רכבת ישראל, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים ומפעלים.

"לא נשלים עם המצב ולא ניתן יד להרחבת מעגל האבטלה", אמר ניסנקורן. "על מדינת ישראל להפעיל את מניית הזהב ולדאוג לעובדיה של קבוצת כיל. המאבק להצלת הדרום הוא מאבק של כל אזרחי ישראל, אשר לא מוכנים לאבד את הפנים החברתיות של המדינה. לא מוותרים על הדרום".

אתמול התקיים בבית הדין הארצי לעבודה דיון מקדים בנושא סכסוך העבודה הצפוי. בדיון קבע השופט, יגאל פליטמן, כי הוא זקוק לתגובתה של קבוצת כיל כדי להכריע אם לאשר את סכסוך העבודה. דיון נוסף נקבע ליום רביעי הקרוב, יום לפני שצפויה השביתה להיכנס לתוקפה.

עוד על המשבר בכיל:
הטבות פרישה מפליגות? עובד כיל קיבל מענק פיטורים של 311 שקל
מפוטרי כיל הראשונים: "חושב לרדת מהארץ, איך אפרנס ילד בן 3?"
לפיד בהפגנת עובדי כיל: "שנתניהו יתחפש למישהו שאכפת לו"

הפגנה של עובדי כיל בשדרות רוטשילד, פברואר 2015. ניב אהרונסון
הפגנת עובדי כיל בשדרות רוטשילד בתל אביב, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

במקביל צפויים מאות מעובדי הדרום, ובהם עובדי קבוצת כיל, להפגין היום ב-10:00 מול מטה הנהלת החברה בתל אביב. המפגינים יקראו להנהלה לבטל את הפיטורים של מאות עובדי המפעלים של הקבוצה. "יש לנו סיבולת ואורך רוח. אנחנו מוכנים להיכנס למשא ומתן אמיתי ורציני שלא יכלול פיטורי עובדים, אלא רק פרישה מרצון", אמר אחד מהעובדים במפעלי ים המלח. "ההנהלה מסרבת לשבת איתנו ולהגיע להתייעלות נכונה. אנחנו נשבית את המפעלים עד שיימצא פתרון צודק ואמיתי".

בהודעת ההסתדרות נמסר כי הרקע לשביתה הוא פגיעה חמורה ומתמשכת בציבור העובדים בדרום הארץ. "העילות לסכסוך שההסתדרות הכריזה עליה לפני כשבועיים קשורות למשבר העמוק שנוצר בדרום בעקבות גל הפיטורים ולנוכח קידום תכניות צמצום חד-צדדיות, ללא העמדת פתרונות העסקה חלופיים לתושבי האזור", נכתב בהודעה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהכרזה על סכסוך עבודה כולל במשק, בית ההסתדרות. נובמבר 2014. דרור עינב
"לא ניתן יד להרחבת מעגל האבטלה". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/דרור עינב

שלשום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ועד העובדים של "מפעלי ים המלח", ארמונד לנקרי, ועם יו"ר ועד מפעלי "תרכובת ברום", אבנר בן סניור. בפגישה סיפרו השניים לראש הממשלה על מצב החברות ועל מצוקת העובדים הצפויים להיוותר ללא עבודה בימים הקרובים. "אנחנו שמחים שראש הממשלה ישב אתנו. אנו מקווים כי התערבותו תשים סוף למצב הבלתי-נסבל בקבוצת כיל", אמר לנקרי לוואלה חדשות בעקבות הפגישה. "נתניהו שמע את טענותינו במשך שעה וחצי ואמר לנו בפירוש כי אם לא יהיה שינוי בקרב ההנהלה בנוגע לפיטורים הוא יתערב בנושא".

לפניות לכתבים:
יניר יגנה - Yanir9310@walla.com
דנה ויילר פולק - danawp@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully