וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בהפגנת עובדי כיל: "שנתניהו יתחפש למישהו שאכפת לו"

5.3.2015 / 14:19

יו"ר יש עתיד תקף בחריפות את ראש הממשלה בהפגנה מול משרדי ההנהלה, אליה הגיעו העובדים עם ילדיהם המחופשים לכבוד פורים. "את הפיטורים האלה אנחנו נמנע", אמר. חיים ילין: "נעמוד כצוק איתן מול הקסאם החברתי הזה"

צילום: באדיבות דוברות יש עתיד, עריכה: מתן חדד

יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף היום (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע משבר הפיטורים ב"מפעלי ים המלח" וב"תרכובות ברום" שמקבוצת כיל. לפיד קרא לנתניהו להתערב במשבר כדי למנוע את פיטוריהם הצפויים של מאות מעובדי החברה.

"יש לי הצעה", אמר לפיד בפני העובדים שהגיעו עם ילדיהם שהיו מחופשים לכבוד פורים, והפגינו מול משרדי החברה בבאר שבע. "ליום אחד, ראש הממשלה נתניהו יתחפש למישהו שאכפת לו ממשהו חוץ מעצמו. אם נתניהו יתחפש ליום אחד למישהו שאכפת לו אז ביום אחד אפשר למנוע את המשבר הזה".

עוד על המשבר בכיל:
בדרך לשביתה כללית בדרום: המו"מ בכיל התפוצץ
המשבר בכיל: הבן שממליץ על פיטורי עובדים והאב שנלחם לצדם
מאות עובדי כיל בבירה: "מי ראש הממשלה, ביבי או עידן עופר?"

"נתניהו לא עושה את העבודה שלו אז אנחנו נעשה את העבודה שלו במקומו", הוסיף לפיד. "את הפיטורים האלה אנחנו נמנע. אנחנו אתכם, אנחנו ראשונים אתכם, לא נעזוב אתכם עד שהדבר הזה ייפתר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד עם ילדי עובדי כיל בהפגנה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ללפיד, שנפגש עם עובדי המפעלים ועם יושבי ראש הוועדים, הצטרפו שניים מחברי מפלגתו, חבר הכנסת מאיר כהן וראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין, שאמר: "אנחנו נעמוד כצוק איתן מול הקסאם החברתי הזה".

"תפעיל את מניית הזהב שלך ותודיע שהם (הנהלת כיל) לא יקבלו את הזיכיון אלמלא יבטלו את הפיטורים השערורייתיים האלה", פנה לפיד לראש הממשלה. "תעשה את העבודה שלך - תבוא לפה ותמנע את הפיטורים שלהם. אם יום אחד אתה משחק אותה מישהו שאכפת לו אז תטפל בפריפריה של מדינת ישראל שאתה לא מטפל בה כבר עשר שנים".

חבר הכנסת מאיר כהן, שכיהן כשר הרווחה בממשלת נתניהו לפני שהתפטר יחד עם שאר שרי יש עתיד, אמר: "המאבק הזה, שהוא על עתידו של הנגב, יצטרך לעלות מדרגה. צריך להביא לכאן את ראשי הרשויות ואת אנשי הסתדרות המורים ואת כל המפעלים ולסגור את הנגב. רק מי שגר כאן מבין את המאבק הזה. אנחנו נעמוד מאחורי ראשי הוועדים, אנחנו אתכם באש ובמים. אני מסתכל על הילדים כאן ואני מבין שלפגוע בכם זה לפגוע בילדים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המאבק הזה יצטרך לעלות מדרגה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת פברואר פתחו 800 עובדי "תרכובות ברום" בשביתה במחאה על מכתבי פיטורים ששלחה ההנהלה ל-140 עובדים. כשבועיים לאחר מכן בפתחו גם כ-1,200 עובדי "מפעלי ים המלח" בשביתה לאחר שההנהלה סירבה להסיר את האיום לפטר 135 מעובדיה. אל מחאתם של עובדי קבוצת כיל הצטרפו רבים ברחבי הארץ, ובכמה עיריות בדרום אף התקיימו שביתות הזדהות.

אתמול התפוצץ המשא ומתן בין הנהלת כיל לבין נציגי העובדים. לטענת העובדים, ההנהלה לא הסכימה במהלך השיחות לסגת מכוונתה לנקוט במהלך פיטורים נרחב. אם לא יחודשו השיחות ולא יימצא פתרון מוסכם בשבוע הקרוב, החל מיום חמישי הבא ייכנס לתוקפו הסכסוך הכללי בדרום, שאותו אישרה ההסתדרות בשבוע שעבר, ושבמסגרתו יושבתו כל מקומות העבודה - הן הציבוריים והם הפרטיים, מאשדוד דרומה.

בניגוד לטענות הוועד, בהנהלת כיל טענו כי חברי ועד העובדים הם האשמים בפיצוץ המשא ומתן. "הופתענו לשמוע מהתקשורת שוועד העובדים פוצץ את המשא ומתן ובחר בנתיב חד צדדי כדי לכפות בכוחניות את דרישותיו במקום להגיע לפתרון במסגרת הידברות", נמסר מההנהלה. "הוועדים נכנסו למשא ומתן כחלק ממשחק הטעייה והם יוצאים ממנו לאחר שההצגה הסתיימה. החלטות הוועד פוגעות בכלל עובדי החברה הנאלצים לשבת בבית ללא משכורת, והן בעיקר יובילו לכך שראשוני העובדים הפורשים עלולים למצוא עצמם ללא חבילת הפרישה הנדיבה שמציעה ההנהלה ושמהווה רשת ביטחון".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully