וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בכיל: הבן שממליץ על פיטורי עובדים והאב שנלחם לצדם

2.3.2015 / 18:48

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, מאיר בביוף, מלווה בשבועות האחרונים את עובדי כיל במאבקם נגד ההנהלה. לכל אורך התקופה הקשה הוא נאלץ להתמודד גם עם בנו עדי, שמנהל את מערך החשמל וההנדסה במפעלי ים המלח ואחראי לחלק מהפיטורים

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(מאיר בביוף מפגין עם עובדי כיל, בחודש שעבר)

בשבועות האחרונים מנהל מאיר בביוף, יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, מאבק קשה נגד הנהלת כיל ונגד פיטוריהם של עובדי תרכובות ברום ומפעלי ים המלח. הוא מגיע להפגנות ומלווה את העובדים לכל אורך התקופה הקשה. את אחד המנהלים שבהם הוא נאבק מכיר בביוף מקרוב: בנו עדי, שמנהל את מערך החשמל וההנדסה במפעלי ים המלח ואחראי לחלק מפיטורי העובדים.

כחלק מהפיטורים ביקשו מנהלי כיל ממנהלי האגפים והמערכים "להמליץ" על עובדים שיהיו מיועדים לפיטורים. בביוף הבן העביר את הרשימה להנהלה ובעקבות כך קיבלו חלק מהעובדים במערך החשמל מכתב המבשר על סיום עבודתם במפעלי ים המלח. "בביוף האב הוא מנהיג עובדים אמיתי, לכן לנו במפעל היה קשה לראות את בנו ממליץ על פיטורי עובדים ומיישם את מדיניות הפיטורים של ההנהלה", אמר אחד העובדים במפעלים.

עוד על המשבר בכיל:
זה לא האבטלה, זה הברום | דעה
מאות עובדי כיל בבירה: "מי ראש הממשלה, ביבי או עידן עופר?"
75 אלף שקל לעובד אחזקה: הנהלת כיל פרסמה עלות שכר העובדים
"אנחנו רק מספר, לא שווים כלום": הפנים מאחורי משבר כיל

הפגנה של עובדי כיל בשדרות רוטשילד, פברואר 2015. ניב אהרונסון
עובדי כיל מפגינים בשדרות רוטשילד בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

כבר יותר מעשור שבביוף האב מלווה כמעט כל משבר עובדים והוא נחשב למנהיג הפועלים המזוהה ביותר עם המאבקים בנגב. "בני עדי מנהל מקצועי בתחום החשמל במפעלים, ובתור שכזה הוא אחראי לקבוצה גדולה של עובדים במפעלים", אמר היום בביוף לוואלה חדשות. "הוא אינו מתעסק בפוליטיקה וביחסי ציבור ולא בקביעת מדיניות של הנהלת כיל.

"בתור מנהל מקצועי שאחראי על מערך החשמל במפעלים הוא נדרש על ידי ההנהלה הבכירה כפי שנדרשו כל מנהלי דרג הביניים בחברה לציין שמות של אנשים שמבחינת המנהלים הם פחות חיוניים לעבודה במפעלים בתקופה הזאת", הוסיף. "הוא לא מדבר איתי על הנושא, אני לא מייעץ לו בנושאים הללו, הוא עושה את מלאכתו כמנהל ברמה המקצועית הטובה ביותר וכך צריך להיות".

הפגנה של עובדי כיל בשדרות רוטשילד, פברואר 2015. ניב אהרונסון
"היה קשה לראות את בנו ממליץ על פיטורים". עובדי כיל מפגינים, היום/ניב אהרונסון

בתוך כך, מאות מעובדי מפעלי כיל, עובדי ההסתדרות, עובדי עיריית תל אביב ופעילי הנוער העובד והלומד, הפגינו הבוקר מול ביתו של מנכ"ל כיל סטפן בורגס בשדרות רוטשילד בתל אביב, במחאה על פיטורי מאות עובדים. "מאז שהגיע סטפן בורגס, החליטו לפטר 30% מהעובדים", אמר ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים של מפעלי ים המלח. הוא קרא לממשלה להתערב במשבר ואמר ש"המאבק הזה הוא מאבק חברתי של הנגב והדרום ובעתיד יהיה המאבק של כל המדינה".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully